Ik zie daar een fase afwijking van 20 graden bij die mic van Henkjan, dat is iets van 5%. Niet overdrijven... Dat gaat je echt niet in de weg zitten om een goed filter te kunnen maken.Chris_T schreef:Een faseafwijking van 20% bij ca. 6kHz vind ik, om eerlijk te zeggen, niet echt verwaarloosbaar (denk bijvoorbeeld bij een 1st orde filter op 3kHz).
Maar goed als je daarover wilt millimeteren moet je de compensatie niet direct met ARTA gebruiken maar compenseren voor de microfoon in je filter ontwerp programma.
Bijgevoegd de file van mijn EMM-8 IBF micje. Ziet er wel vlakker uit dan de Behringer van Henkjan.
