Speciaal voor die mensen sturen we nog even een knokploegje rondMontana schreef:guilty..Wowly schreef:Ik heb wel een aantl mensen gemist![]()
Mooi dat het toch een geslaagde dag werd!
ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Wat was het een geweldige dag, en wat hadden we een goed weer.
Ik heb hele mooie sets en bouwwerken gezien en gehoord. Van de meeste heb ik een foto gemaakt.
Helaas heb gezien dat ik er een paar vergeten ben, mijn gemeende excuses hiervoor.
In mijn 2de post zal ik de laatste foto's plaatsen. er mogen slechts 32 foto's aan een post toegevoegd worden.
Ik heb hele mooie sets en bouwwerken gezien en gehoord. Van de meeste heb ik een foto gemaakt.
Helaas heb gezien dat ik er een paar vergeten ben, mijn gemeende excuses hiervoor.
In mijn 2de post zal ik de laatste foto's plaatsen. er mogen slechts 32 foto's aan een post toegevoegd worden.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
hierbij de laatste paar foto's
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
wat voorgaande kritiek betreft kan ik mij daar wel in vonden en zou er het volgende willen bij vermelden.
De combinatie Lyngdorf, hoekwoofer en breedbander is (bijna) onovertrefbaar, maar alles moet wel perfect gebouwd en ingeregeld staan, en daar wrong het schoentje.
1. de cornerwoofers waren nog niet af. Spelen deden ze wel, maar de kast was lang niet stabiel genoeg. 18mm MDF met enkele bracing volstaan absoluut niet voor een systeem dat reeds vol speelt vanaf 20 hz. Vooral de bovenkant (waar de IHA zit) speelt behoorlijk mee, en dat kon je horen. De IHA was afgesteld op 260 hz, het meezingen van de bovenplaat op die versterker kon je duidelijk horen. Zelf op fluistervolume kon je de frekwenties op de kastwand voelen, tenminste dat liet Jan toch zo verstaan! Het is de bedoeling dat er 4mm massaplaat + nogmaal 15mm MDF op komt. Vandaar ook dat de frontplaat 20mm oversized was.
2. de ruimte moet je meehebben. Een DSP doet dan wel wat aan je laagprobleem, maar desalnietemin heb je een goede basis nodig. Deze luisterruimte met een diepte van 10 meter, breedte van 5.5 meter en hoogte van 2.8, daarvan weten we dat ie moeilijk is van zodra er een systeem staat dat onder de 40 hz weergeeft.
3. Een DSP manueel afstellen met terwijl velen op je vingers staan te kijken en ongedultig staan te wachten is niets voor mij. Dat had ik vorig jaar al in de mot en ook dit jaar heb ik mij daardoor laten beinvloeden. Resultaat, een paar blunders en een onverzorgde afstelling. Nu is het best moeilijk hoor want het ideaal krijg je toch niet en dat is nu net zo vervelend als je het beter-dan-best wil doen.
4. Jaja, teveel bas. Om 17:00 stond het laag 7db luider afgesteld dan om 22:00 u. Dat laag had in eerste instantie lager gemoeten, maar ik wou mijn referentiecurve van thuis gebruiken, en dat lukte in Breda niet best. Hoedanook, als je in een optimale ruimte zit met goed gebouwde kasten dan maakt het eigenlijk weinig uit dat je het laag extra opkrikt. Thuis heb ik zo een situatie. Zet ter veriificatie maar eens 6db basboost op een goede hoofdtelefoon, het gaat niet echt storen! Vanaf dat je natuurlijk moeilijk controleerbare toestanden krijgt (ruimte, zingede baskast), gaat het heel wat minder goed.
5. Overgeang sateliet naar baskast: met 17msec delay kon de volledige lengte tussen de mic positie en de speakerkasten niet behouden blijven. Ik heb daardoor virtueel de microfoon een meter dichter geplaatst. Op zich maakt dit geen verschil want de afstand tussen hoekwoofer en sateliet blijft behouden. Het idee dat je niet 'juist' aan het werken bent laat je geloven dat het niet juist is, maar in de werkelijkheid maakt het niet uit. De verhoudingen moeten natuur wel juist zijn. En dat was in Breda dus ook het geval. Daar was niets fout mee.
Wat minder goed was gekozen is het overname punt. Thuis gebruik ik een hogere cross voor de ScanSpeak woofers, maar door de meetrillende Peerless wooferkast had ik een lagere cross genomen. Er was geen mooie overgang. Om geen verdere tijd te verliezen tijdens de afstelling heb ik toen beslist om geen wijziging door te voeren en van LR naar Butterworth over te gaan + nog lichte bijregeling op de totaalcurve. Geen schoolvoorbeeld van vakkundig afstelwerk, maar het resultaat was een vlakke curve met waarschijnlijk een klein faseprobleem.
6. Punch van de breedbander in het lagere midden: wat Wouter zegt klopt gedeeltelijk. De 10F is een kleine unit maar heeft door zijn sterke motor en redelijke Xmax toch wel meer dynamiek dan je aanvankelijk zou denken. De Illuminators met bijna het dubbele oppervlak leveren in de identieke setup meer kracht en instrumenten tonen groter. Ik ga pogen om in een volgend project 3 x 10F in te zetten waarvan dalleen de middendriver doorloopt en de andere 2 een laagdoorlaat krijgen tot 1000 hz.
Resumee: vergeet niet dat dit geen duur systeem is, want dat was uiteindelijk mijn goal. Volgens http://www.speakerland.nl kosten de drivers:
10Fjes 72 euro
XXLS in 10" 185 euro (215 voor de 12")
Vifa supertweeters 31 euro
Met andere woorden, je kunt dit setje voor 5 à 600 euro bouwen.
Een terecht HighEnd systeem voor een budgetprijs!
Een dergelijk mooi vervormingsvrij en gedetailleerd soundbeeld dat zo ruim is, zoveel dynamiek heeft en zo breedbandig speelt ga je imo moeilijk vinden voor dat geld.
Voor volgend jaar voorzie ik wel een room perfect module, dat scheelt een paar uur afstelwerk. Jan, regel ook enkele stevige kerels om de baskasten te tillen, want zwaar en stabiel zullen ze zijn, die kasten!
Nogmaals bedankt aan ieder die erbij was. Deze jaarlijkse happening wil ik voor geen geld meer missen.
Groeten,
Ed.
De combinatie Lyngdorf, hoekwoofer en breedbander is (bijna) onovertrefbaar, maar alles moet wel perfect gebouwd en ingeregeld staan, en daar wrong het schoentje.
1. de cornerwoofers waren nog niet af. Spelen deden ze wel, maar de kast was lang niet stabiel genoeg. 18mm MDF met enkele bracing volstaan absoluut niet voor een systeem dat reeds vol speelt vanaf 20 hz. Vooral de bovenkant (waar de IHA zit) speelt behoorlijk mee, en dat kon je horen. De IHA was afgesteld op 260 hz, het meezingen van de bovenplaat op die versterker kon je duidelijk horen. Zelf op fluistervolume kon je de frekwenties op de kastwand voelen, tenminste dat liet Jan toch zo verstaan! Het is de bedoeling dat er 4mm massaplaat + nogmaal 15mm MDF op komt. Vandaar ook dat de frontplaat 20mm oversized was.
2. de ruimte moet je meehebben. Een DSP doet dan wel wat aan je laagprobleem, maar desalnietemin heb je een goede basis nodig. Deze luisterruimte met een diepte van 10 meter, breedte van 5.5 meter en hoogte van 2.8, daarvan weten we dat ie moeilijk is van zodra er een systeem staat dat onder de 40 hz weergeeft.
3. Een DSP manueel afstellen met terwijl velen op je vingers staan te kijken en ongedultig staan te wachten is niets voor mij. Dat had ik vorig jaar al in de mot en ook dit jaar heb ik mij daardoor laten beinvloeden. Resultaat, een paar blunders en een onverzorgde afstelling. Nu is het best moeilijk hoor want het ideaal krijg je toch niet en dat is nu net zo vervelend als je het beter-dan-best wil doen.
4. Jaja, teveel bas. Om 17:00 stond het laag 7db luider afgesteld dan om 22:00 u. Dat laag had in eerste instantie lager gemoeten, maar ik wou mijn referentiecurve van thuis gebruiken, en dat lukte in Breda niet best. Hoedanook, als je in een optimale ruimte zit met goed gebouwde kasten dan maakt het eigenlijk weinig uit dat je het laag extra opkrikt. Thuis heb ik zo een situatie. Zet ter veriificatie maar eens 6db basboost op een goede hoofdtelefoon, het gaat niet echt storen! Vanaf dat je natuurlijk moeilijk controleerbare toestanden krijgt (ruimte, zingede baskast), gaat het heel wat minder goed.
5. Overgeang sateliet naar baskast: met 17msec delay kon de volledige lengte tussen de mic positie en de speakerkasten niet behouden blijven. Ik heb daardoor virtueel de microfoon een meter dichter geplaatst. Op zich maakt dit geen verschil want de afstand tussen hoekwoofer en sateliet blijft behouden. Het idee dat je niet 'juist' aan het werken bent laat je geloven dat het niet juist is, maar in de werkelijkheid maakt het niet uit. De verhoudingen moeten natuur wel juist zijn. En dat was in Breda dus ook het geval. Daar was niets fout mee.
Wat minder goed was gekozen is het overname punt. Thuis gebruik ik een hogere cross voor de ScanSpeak woofers, maar door de meetrillende Peerless wooferkast had ik een lagere cross genomen. Er was geen mooie overgang. Om geen verdere tijd te verliezen tijdens de afstelling heb ik toen beslist om geen wijziging door te voeren en van LR naar Butterworth over te gaan + nog lichte bijregeling op de totaalcurve. Geen schoolvoorbeeld van vakkundig afstelwerk, maar het resultaat was een vlakke curve met waarschijnlijk een klein faseprobleem.
6. Punch van de breedbander in het lagere midden: wat Wouter zegt klopt gedeeltelijk. De 10F is een kleine unit maar heeft door zijn sterke motor en redelijke Xmax toch wel meer dynamiek dan je aanvankelijk zou denken. De Illuminators met bijna het dubbele oppervlak leveren in de identieke setup meer kracht en instrumenten tonen groter. Ik ga pogen om in een volgend project 3 x 10F in te zetten waarvan dalleen de middendriver doorloopt en de andere 2 een laagdoorlaat krijgen tot 1000 hz.
Resumee: vergeet niet dat dit geen duur systeem is, want dat was uiteindelijk mijn goal. Volgens http://www.speakerland.nl kosten de drivers:
10Fjes 72 euro
XXLS in 10" 185 euro (215 voor de 12")
Vifa supertweeters 31 euro
Met andere woorden, je kunt dit setje voor 5 à 600 euro bouwen.
Een terecht HighEnd systeem voor een budgetprijs!
Een dergelijk mooi vervormingsvrij en gedetailleerd soundbeeld dat zo ruim is, zoveel dynamiek heeft en zo breedbandig speelt ga je imo moeilijk vinden voor dat geld.
Voor volgend jaar voorzie ik wel een room perfect module, dat scheelt een paar uur afstelwerk. Jan, regel ook enkele stevige kerels om de baskasten te tillen, want zwaar en stabiel zullen ze zijn, die kasten!
Nogmaals bedankt aan ieder die erbij was. Deze jaarlijkse happening wil ik voor geen geld meer missen.
Groeten,
Ed.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
ha, ze kunnen zeggen wat ze willen, ik heb de potentie allang gehoord. Was stomverbaasd.
Overigens, de baskasten hadden idd aardig wat vibraties. Naar mijn idee was er nog iets in de ruimte aan het meevibreren, maar heb zo gauw niets kunnen vinden. Ik vond vooral de enorme (!) dynamiek goed. Rob dingen zijn set had dit ook, en dit was notabene een cost-no-objectsysteem. Ik kreeg er echt een beetje schrik van!
Jan
Overigens, de baskasten hadden idd aardig wat vibraties. Naar mijn idee was er nog iets in de ruimte aan het meevibreren, maar heb zo gauw niets kunnen vinden. Ik vond vooral de enorme (!) dynamiek goed. Rob dingen zijn set had dit ook, en dit was notabene een cost-no-objectsysteem. Ik kreeg er echt een beetje schrik van!
Jan
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Inderdaad geweldige potentie dit systeem. Het is dat ik klaar ben thuis, maar anders...
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
En ik wil die sets van jou ook niet missenasterduc schreef:Deze jaarlijkse happening wil ik voor geen geld meer missen.
Groeten,
Ed.
Ik was verbaasd dat je uit zulke, nog kleiner als vorig jaar, luidsprekerkastjes zo een mooi geluid kunt toveren.
Want voor mij is het bijna toveren wat je doet
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 24 mei 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Er staat op de vorige pagina een foto van een zwarte dipool met een B&G neo 3 en een (Vistaton GF 200?) zwarte woofer. Wat was dat precies voor systeem?
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Ik vond het een erg geslaagde dag! Wowly, en ook iedereen die z'n spullen heeft meegenomen, bedankt!
Ed, wat was de crossoverfrequentie tussen de 10F en vifa's?asterduc schreef:Resumee: vergeet niet dat dit geen duur systeem is, want dat was uiteindelijk mijn goal. Volgens http://www.speakerland.nl kosten de drivers:
10Fjes 72 euro
XXLS in 10" 185 euro (215 voor de 12")
Vifa supertweeters 31 euro
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Wat op de foto niet te zien is is dat daar nog twee kleine (20L - 25L? ) subjes bij waren. Ik vond het zelf verbluffend fraai klinken. Wat mij opviel was dat door het dipool gebruik de Neo's erg weinig bundelde, iets wat ze normaliter naar mijn idee als monopool te veel doen.Leeuwarden schreef:Er staat op de vorige pagina een foto van een zwarte dipool met een B&G neo 3 en een (Vistaton GF 200?) zwarte woofer. Wat was dat precies voor systeem?
Afijn de bouwer moet het zelf verder maar uitleggen.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Dat is "The Gate" een groot actief OB systeemLeeuwarden schreef:Er staat op de vorige pagina een foto van een zwarte dipool met een B&G neo 3 en een (Vistaton GF 200?) zwarte woofer. Wat was dat precies voor systeem?
link http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=10654
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Volgens mij bedoelt Jan deze:

Dat is idd een NEO3 + GF200
Dat is idd een NEO3 + GF200
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Dan heb je nog 2 subjes gemist, want er waren 4 subjes bijPjotr schreef:Wat op de foto niet te zien is is dat daar nog twee kleine (20L - 25L? ) subjes bij waren.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Dat is het systeem van Dioot & Ronkel, aangestuurd door hun actieve filter ( BruteFIR + webfilter ).
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Heb je daar misschien een linkje van?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
tja, ik was dus ook het belangrijkste deel van de dag weg, en zoals ik had kunnen weten weer veel gemist. ik heb van de tijd dat ik er wel was veel besteed in een poging de digitale in van de Nescio's goed te krijgen, en heb dus amper tijd gehad om andere dingen te luisteren. volgend jaar beter!
wel ff die Carlsons gehoord, en dat was idd een echte feest luidspreker, die kwa beleving lekker overeenkomt met t gevoel van een versterkt concert.
ben overigens wel benieuwd naar of de andere 2 luidsprekers die ik had meegenomen (Paasproject 2010 en die verbouwde B&W V203's) nog beluisterd zijn en wat men er van vond...
wel ff die Carlsons gehoord, en dat was idd een echte feest luidspreker, die kwa beleving lekker overeenkomt met t gevoel van een versterkt concert.
ik ga er dus zo tussen de regels door lezend maar van uit dat je niet ook nog eens de zaak hebt staan afregelen voor de Alpair5 Concaeve's?asterduc schreef:Een DSP manueel afstellen met terwijl velen op je vingers staan te kijken en ongeduldig staan te wachten is niets voor mij. Dat had ik vorig jaar al in de mot en ook dit jaar heb ik mij daardoor laten beïnvloeden.
ben overigens wel benieuwd naar of de andere 2 luidsprekers die ik had meegenomen (Paasproject 2010 en die verbouwde B&W V203's) nog beluisterd zijn en wat men er van vond...
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Webfilter viewtopic.php?f=32&t=10777&p=1464327#p1464327fluppie schreef:Dat is het systeem van Dioot & Ronkel, aangestuurd door hun actieve filter ( BruteFIR + webfilter ).
Ik weet niet of ze van hun speaker een topic hebben, moet je even Dioot PB-en
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Ik ben ook klaar maar dat heeft me niet belet om even met Aterduc te praten over een setje voor mezelf. Wat dus ook gelukt is! Dank u Asterduc voor de bijzondere spullen!jeroen_d schreef:Inderdaad geweldige potentie dit systeem. Het is dat ik klaar ben thuis, maar anders...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
De volgende dag stond ik dus op met exact dezelfde gedachte.jeroen_d schreef:Inderdaad geweldige potentie dit systeem. Het is dat ik klaar ben thuis, maar anders...
Vooral omdat ik niet al te groot kan gaan in onze huiskamer, brengt deze set mij op nieuwe ideeën.
Speakers zien er qua vorm ook nog eens heel leuk uit, dus niet zo standaard. (Kirsten vond ze helemaal leuk zelfs
Laatst gewijzigd door b_force op ma 24 mei 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Ah, die waren van jou!Henkjan schreef:ben overigens wel benieuwd naar of de andere 2 luidsprekers die ik had meegenomen (Paasproject 2010 en die verbouwde B&W V203's) nog beluisterd zijn en wat men er van vond...
Die hebben we (Tesla en uhhhh en ik) beluisterd. Ze stonden daar toch maar te staan
Vooropgesteld: ze stonden op de grond bij gebrek om ze ergens op te zetten.
Ze klonken wollig, het mid-laag leek erg aangedikt en het hoog was te weinig aanwezig of er zit een deuk in het midden gebied. Het deed mij denken aan de B&W 600 serie (die met de kevlar units). Die hadden ook zo'n klank.
Het zou een luidspreker zijn die bij een wat vrijere opstelling rustig zal klinken. Eentje die zeker niet zal gaan irriteren.
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Ik was helaas ook verhinderd dit jaar. De foto's geven in ieder geval weer een goede indruk van de dag.
Fotografen in ieder geval bedankt dat de thuisblijvers weer met de neus op de feiten worden gedrukt
Petje af dat dit elk jaar weer georganiseerd wordt!
Groeten,
Rade
Fotografen in ieder geval bedankt dat de thuisblijvers weer met de neus op de feiten worden gedrukt
Petje af dat dit elk jaar weer georganiseerd wordt!
Groeten,
Rade
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
graag gedaan hoor Vinculum. Gooi je fotos en ervaringen maar in het RAPide topic.Vinculum schreef:Ik ben ook klaar maar dat heeft me niet belet om even met Asterduc te praten over een setje voor mezelf. Wat dus ook gelukt is! Dank u Asterduc voor de bijzondere spullen!jeroen_d schreef:Inderdaad geweldige potentie dit systeem. Het is dat ik klaar ben thuis, maar anders...
'k heb hier nog 3 gefreesde setjes liggen, als je zin hebt. Voor de ronde prijs van 150 euro, inclusief drivers, is zo'n setje van jou.hannesie schreef:En ik wil die sets van jou ook niet missenasterduc schreef:Deze jaarlijkse happening wil ik voor geen geld meer missen.![]()
Ik was verbaasd dat je uit zulke, nog kleiner als vorig jaar, luidsprekerkastjes zo een mooi geluid kunt toveren.
correctie. in tegenstelling tot mijn verhaal van vanochtend heb ik de LR behouden.bertor schreef:Ed, wat was de crossoverfrequentie tussen de 10F en vifa's?
Oorspronkelijk had ik 250 hz genomen. Om de dip tussen mid en laag op te vullen heb ik de woofer iets verder laten doorlopen.
Geen schoolvoorbeeld, maar in tijdsnood moet je soms compromissen sluiten.
klopt. Maar ik ga ze hier thuis eens goed aan de tand voelen en mijn ervaringen posten, ... ook als ze positief zijnHenkjan schreef:ik ga er dus zo tussen de regels door lezend maar van uit dat je niet ook nog eens de zaak hebt staan afregelen voor de Alpair5 Concaeve's?
ook voor jou Bartje, 150 euro voor een setje drivers, gefreesde schijven en frontplaten.b_force schreef:Speakers zien er qua vorm ook nog eens heel leuk uit, dus niet zo standaard. (Kirsten vond ze helemaal leuk zelfs)
Voor het laag kun je er nog een subje bijzetten om de golfjes onder de 70 hz wat op te trekken.
By the way: eind van de maand krijg ik de Peerless SLS 6.5 binnen. Voor een passief systeem lijkt mij dat de ideale kandidaat.
'k ga alvast wat basschijven beginnen frezen!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
hierbij nog het resultaat van de afstelling in de luisterruimte zaterdag in Breda met daaronder het resultaat dat ik net heb bekomen in mijn luisterruimte thuis.
Het mag duidelijk zijn dat ik liever hier zit te luisteren
.
- smoothing is in beide gevallen 1/6 oktaaf, resolutie en bereik identiek.
- de meting in Breda is luider in volume uitgevoerd omdat er meer omgevinggeluid aanwezig was.
Het mag duidelijk zijn dat ik liever hier zit te luisteren
- smoothing is in beide gevallen 1/6 oktaaf, resolutie en bereik identiek.
- de meting in Breda is luider in volume uitgevoerd omdat er meer omgevinggeluid aanwezig was.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA Dag, bedankt organisatie & forum leden! & foto's/verslag
Je hebt PBtjes Ed 
Het mag trouwens duidelijk zijn dat de bas idd wat aanwezig was.
Zou ze weleens willen beluisteren in jouw "mannen hol"
Trouwens, ik moest ineens denken aan deze conversatie:
viewtopic.php?p=1439562#p1439562
Nu gebruik je toch zelf een "vrij zware" XXLS?
Het mag trouwens duidelijk zijn dat de bas idd wat aanwezig was.
Zou ze weleens willen beluisteren in jouw "mannen hol"
Trouwens, ik moest ineens denken aan deze conversatie:
viewtopic.php?p=1439562#p1439562
Nu gebruik je toch zelf een "vrij zware" XXLS?
