Blijkbaar wat mensen tegen de schenen geschopt.BTW; heb jij zelf wel eens een zelfbouwdynaudio beluisterd? En eentje die dan van goede kwaliteit is. Dus juiste componenten en filtering?
Anyway, ik heb heel wat dynaudio gehoord, en de enige die ik te pruimen vond was de arbiter speaker op dito elektronica.
Ik heb zelf een paar Gemini's gehad (misschien zijn die er ook in verschillende uitvoeringen) en die klonken best leuk, maar toch "leuk voor het formaat", het bekende verassings effect. Ze hadden iets dat me op den duur begon tegen te staan, en dat laat zich het best omschrijven als een gebrek aan natuurlijkheid, vloeiendheid. Het was duidelijk te horen dat de speaker aan het werk was om iets neer te zetten. Het ging absoluut niet makkelijk. De speakers waren ruimschoots ingespeeld.
Ik heb ze in twee huiskamers gehad, en in beide ruimten hetzelfde gevoel.
Uiteindelijk heb ik ze verkocht in combinatie met een erg fel klinkende Musical Fidelity P-140 X einversterker en die combinatie klonk wel "leuk", de Gemini was terughoudend genoeg om de combinatie aangenaam te laten klinken. Natuurlijk zit je dan wel het ene effect met het andere te compenseren, en daar ben ik niet op uit voor mezelf.
Met goede versterkers (audio-Analyse, Classé) hielden mijn Gemini's informatie achter.
Naast dat heb ik vaak genoeg een keur aan Dynaudio zelfbouw ontwerpen gehoord in zelfbouwzaken, en geen enkele keer werd ik erdoor geraakt.
Zoals al gezegd werd: het is een kwestie van smaak, en het is niet de mijne.
Desalniettemin, veel succes met de reparatie. Naar mijn weten zijn Dynaudio componenten weer gewoon verkrijgbaar. Bij Remo maar ook bij andere zaken. Anders even aan Audiofiel vragen, die bouwt zich drie slagen in de rondte met Dynaudio, dus die zal ook wel zijn kanalen hebben.
Ik denk dat even het internet afpluizen naar adresjes (vergeet de Belgen en de Duitsers niet) de nodige Euro's kan schelen.
Heb even bij Speaker en Co gekeken:
D28/2 kost 79 Euro (kun je niet echt voor tobben)
Esotec 260 D kost 149 Euro, dan moet je er wel meteen twee kopen.
De Esotar is met 359 Euro pittig geprijsd, denk ik. Daar zijn betere alternatieven voor in de handel, zoals reeds aangegeven in dit topic.