Uitgebreide stekkerdoos op basis van PSAudio

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
harryeng

Uitgebreide stekkerdoos op basis van PSAudio

Bericht door harryeng »

Tja, is dit nog zelfbouw?

Ik was het omsteken en oversteken van mijn nieuwe creaties zat. Ik had gewoon teveel apparatuur; twee monoblokken, twee digitale filters, voorversterker, phono voorversterker, dac, streamer, audioserver, platenspeler. En alles wat ik aan het testen ben.

Dus heb ik nu een nieuw stekkerblok gemaakt, dat niet opvalt binnen mijn stereo installatie. Eigenlijk is het gewoon een PSaudio stekkerdoos, maar dan niet met plaats voor 5 normale stekkers, maar maar voor een. En dan nog 12 Powercon connectoren.

Heel handig. Twee blijven altijd onder spanning staan, hieraan zit ook mijn voorversterker. Als ik de voorversterker van stand-by naar volledig aan schakel, schakelt deze de rest van de audio in twee stappen in. En later natuurlijk ook weer uit :lol:

De ultime WAF factor. Mijn vriendin hoeft nu nog maar een knop te bedienen om de juiste apparatuur aan te zetten. En ik heb nu genoeg aansluitingen om voorlopig weer gewoon door te kunnen werken.

Groeten, Harry
Bijlagen
backview.jpg
topview.jpg
hannesie
Contacteer:

Re: Uitgebreide stekkerdoos op basis van PSAudio

Bericht door hannesie »

Wat een grandioos goed idee, ik heb zelf een periode gehad met de Nakamichi die van die Amerikaanse stekker aansluitingen had, en daar werd ook de eindtrap ingeschakeld bij het in gebruik nemen.
Dat vond een goed idee en heb toen ook iets dergelijks gemaakt.

Maar dit is nog veel mooier :-$ :-$ :roll:
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Top idee ! :D Zat laats ook aan zoiets te denken.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Mooie oplossing, maar heeft je constructie ook een voorkant? Of is die niet zo spannend?

Groeten,
Mischa
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zoiets kan toch ook met Logitech Harmony :wink: :lol:

Een doorgewinterde doe-het-zelver maakt daar wel even de juiste printjes bij :lol:
BertDB

Bericht door BertDB »

Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken naar een oplossing voor de stroomvoorziening van de vele apparaten, waarvan het aantal ook gestaag blijft stijgen ..
Enerzijds wil ik zelfbouw, anderzijds vind ik de Powerbrite oplossingen van Samson een prima keuze voor dat geld...
Het moet niet alleen een distributie doen, ook beschermen van de achterliggende apparaten en AC filtering..
Gesloten