Precies. Van al die kennis krijg je alleen maar stress. Daar wordt je pas ziek van, je hele leven lang.JvS schreef:De beste remedie tegen alles
Rouwadvertentie & MDF
Moderator: Beheerdersteam
Re: Rouwadvertentie & MDF
Re: Rouwadvertentie & MDF
Nee Peter, daarmee wil ik zeggen dat de link die je legt met roken en longkanker niet altijd op hoeft te gaan.Pjotr schreef:Wil je daarmee zeggen dat beroepsmatig werken in een houtwerkplaats zonder beschermende maatregelen geen reden tot ongerustheid is?
Re: Rouwadvertentie & MDF
Ik heb het nooit geprobeerd maar dit lijkt mij ook geen gezellig uitzicht te biedendre schreef:persoonlijk ga ik voor deze optie!![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rouwadvertentie & MDF
om maar te zwijgen over wat t doet voor de diepte van je geluidsbeeld. wel veel zwartzand tussen de instrumenten 
Re: Rouwadvertentie & MDF
Euhm...?Marp schreef:Achja, het ene geslacht krijgt wat meer formaldehyde binnen door het bouwen van luidsprekerkasten, het andere geslacht door hun uiterlijk te bedekken met smeerseltjes...
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Rouwadvertentie & MDF
Heb een nieuw appartement wat ik gestuct heb, allemaal fijn stof wat je in zo'n kuip kieperd en wat machinaal gemengd wordt, daarna moet dat weer geschuurd worden enz. Duurde drie dagen voordat het klaar was, drie agen in een stofwolk geleefd. Kan je vertellen dat mijn snot ook daarna nog dagen grijs was, ondanks een stofmaskertje tijdens het schuren. Kreeg trouwens ook nog een klodder in mijn oog, geen fijn stof maar dat was toch wel het pijnlijkste van de hele stuc ervaring 
Enfin, als dat stof allemaal zo gevaarlijk is hoop ik maar dat ik het nu nog uitzing totdat mijn hypotheek afbetaald is dan
Enfin, als dat stof allemaal zo gevaarlijk is hoop ik maar dat ik het nu nog uitzing totdat mijn hypotheek afbetaald is dan
Re: Rouwadvertentie & MDF
Maar die wordt toch juist kwijtgescholden bij overlijden?meiborg schreef:Enfin, als dat stof allemaal zo gevaarlijk is hoop ik maar dat ik het nu nog uitzing totdat mijn hypotheek afbetaald is dan
Re: Rouwadvertentie & MDF
Oh ja das waar
't is mijn eerste koopwoning hè, ben nog geen expert op dit gebied 
Re: Rouwadvertentie & MDF
Erg off off topic, maar dat hangt af van hoe groot je overleidensrisicopolis is. Meestal wordt dit voor 50% van de hypotheeksom afgesloten zodat de achterblijvende niet met een ontbetaalbare hypotheeklast achterblijft.Arno schreef:Maar die wordt toch juist kwijtgescholden bij overlijden?meiborg schreef:Enfin, als dat stof allemaal zo gevaarlijk is hoop ik maar dat ik het nu nog uitzing totdat mijn hypotheek afbetaald is danOf die van jou niet?
Re: Rouwadvertentie & MDF
Afgezaagd (toepasselijke term..), maar blijft een waarheid als een koe: een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest ...
Re: Rouwadvertentie & MDF
Het is waar dat fijnstof de gezondheid schaadt, dat is niets nieuws.
Van rookwaren weten we dat ook al geruime tijd en toch wordt het nog iedere dag bewust geïnhaleerd.
Roet van diesel auto's, kwartsstof, houtkachels, slijptollen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk dat het belangrijk is om te onthouden: Voorkomen is beter dan genezen.
Eerder deed ik nog wel eens wat werk in de schuur, nu uitsluitend buiten en dan nog is het lastig om aan stof te ontkomen. Het gaat in je kleren zitten, je haar, je bilnaad, nouja overal wel.
De goedkope stofmaskertjes zijn ook maar schijnveiligheid, want 2 keer bewegen met je mond en er zitten al kieren waar al het stof alsnog naar binnen komt.
Maar ja iedereen kent het wel in de praktijk, even snel een stukje zagen...
Van rookwaren weten we dat ook al geruime tijd en toch wordt het nog iedere dag bewust geïnhaleerd.
Roet van diesel auto's, kwartsstof, houtkachels, slijptollen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk dat het belangrijk is om te onthouden: Voorkomen is beter dan genezen.
Eerder deed ik nog wel eens wat werk in de schuur, nu uitsluitend buiten en dan nog is het lastig om aan stof te ontkomen. Het gaat in je kleren zitten, je haar, je bilnaad, nouja overal wel.
De goedkope stofmaskertjes zijn ook maar schijnveiligheid, want 2 keer bewegen met je mond en er zitten al kieren waar al het stof alsnog naar binnen komt.
Maar ja iedereen kent het wel in de praktijk, even snel een stukje zagen...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Rouwadvertentie & MDF
en toch zet ik ook voor een stukje zagen of frezen de CTL26 op mijn frees of zaag.Jooch schreef:Maar ja iedereen kent het wel in de praktijk, even snel een stukje zagen...

