UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Goed, ik hou op met plagen, anders staat Co straks op de stoep :mrgreen:
Printen Co, voorkant
Printen Co, voorkant
Printen Co, achterkant
Printen Co, achterkant
Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Toch had die doos ook wel iets................... :mrgreen:

Co
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door koifarm »

Ter info.

Volume regeling en ingangskeuze uit thailand voor € 25,- incl. verzendkosten.
Voor gebalanceerde versie kun je twee relais printen bestellen voor € 8,- extra.

Afbeelding

http://www.ict-net.net/vol.pdf
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Maar dat zit vast niet in zo'n mooie doos met super sexy gele tape.

Co
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door knuisje »

Een knap stukje vakwerk. Kant en klaar kopen is altijd goedkoper en makkelijker maar dit forum is toch voor zelfbouw?
Is de voeding op de relaisprint gebaseerd op die uit de ExtremA? Heb je dan al een adresje gevonden voor de CRD's? Die zijn moeilijk te vinden.

Kunnen we 'm nog beluisteren in Breda?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

koifarm schreef:
Ter info.

Volume regeling en ingangskeuze uit thailand voor € 25,- incl. verzendkosten.
Voor gebalanceerde versie kun je twee relais printen bestellen voor € 8,- extra.

http://www.ict-net.net/vol.pdf
Ziet er leuk uit, Heb je ook een link naar de webshop?

PS. mooie PCB's, Co, dat heb je weer netjes gedaan.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Is de voeding op de relaisprint gebaseerd op die uit de ExtremA? Heb je dan al een adresje gevonden voor de CRD's? Die zijn moeilijk te vinden.
De hand van Sander is duidelijk te herkennen geloof ik. De CRD's zijn inderdaad erg moeilijk te vinden. De J505 ging nog wel maar de andere waren vrijwel nergens leverbaar. Maar het is gelukt dus die heb ik liggen.
Kunnen we 'm nog beluisteren in Breda?
Wordt krap ben ik bang. De UcD's zijn ook nog uit logeren bij Sander voor een upgrade. Ik ben nu al zo lang bezig dat een week langer nu ook niet veel meer uitmaakt. Als het resultaat maar perfect wordt. :mrgreen: Natuurlijk vind ik het wel erg jammer dat het niet lukt voor Breda. Daar had ik toch wel een beetje naar uitgekeken. :(

Co
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door koifarm »

ray5150 schreef:

Ziet er leuk uit, Heb je ook een link naar de webshop?

PS. mooie PCB's, Co, dat heb je weer netjes gedaan.
Wordt niet verkocht in een webshop, deze zijn gebouwd door de gebroeders Lu en beschreven op DIYaudio forum. In de handleiding staat een email adres, vraag via de mail of er nog opgebouwde sets beschikbaar zijn.

Ik gebruik deze regeling zelf ook voor de UCD's of mijn buizenversterker. Geen ruis, brom of interferentie.

Ronny
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De printen zijn in Wormer gearriveerd en de sodeerbout is meteen uit de kast gehaald. Volgens Sander waren er grote soldeerwolken boven Wormer waargenomen. Hopelijk krijgt de vulkaan de schuld. :mrgreen:
Voor het eerst van mijn leven smd weerstanden gesoldeerd en ik moet zeggen het is goed te doen. En goede pincet heb je er wel bij nodig, evenals een fijne soldeerpunt op je bout. Ze zitten er redelijk recht op. Moeilijker is het om de kleurcode te lezen op zo'n 3mm klein friemeltje. Zonder loupe is dat vrijwel niet te doen.

Co
Bijlagen
aswolken boven Wormer.jpg
aswolken boven Wormer.jpg (27.52 KiB) 522 keer bekeken
melf.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door b_force »

cve schreef:
Zonder loupe is dat vrijwel niet te doen.
Bril af zetten :lol: :wink:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Bril af zetten
Ja, dat is het handige van -6 en meer :mrgreen: Hoewel, dan loop je weer het risico je neus te branden aan de punt van je bout :lol:

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door hannesie »

Super strak :mrgreen:

Dat is pittig werken, op de vierkante milimeter
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door MxTheo »

Voor de eerste keer ziet het er heel netjes uit.
Lijkt mij wel een monnikenwerkje :?
dirk55
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 21:13
Locatie: Arnhem

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door dirk55 »

Dat ziet er netjes uit co.

Nog een paar smd componenten er op solderen, dan heb je het ergste gehad.

Groeten,

Dirk
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door sjons »

Ik geloof er geen snars van dat dat het resultaat is van jou eerste keer smd. Veels te recht...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door hannesie »

Hij heeft vast geoefend op een kartonnetje :lol:
Gebruikersavatar
Rizzo
Berichten: 466
Lid geworden op: vr 04 dec 2009, 10:35
Locatie: Gouda

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Rizzo »

Hulde Co!

Erg indrukwekkend en leerzaam wat je hebt laten zien. Wat een zeldzaam vakwerk. Je enthousiasme is zo besmettelijk dat ook ik heb besloten een UCD te gaan bouwen.

Een vraagje wat dat betreft, waarom heb je speciaal gekozen voor de Canterbury trafo's? Voor een leek (zoals ik) lijkt het alsof Hypex (ongeveer) hetzelfde levert met de TR501A:

500VA transformer double isolation
Dimensions: d=140mm h=70mm
Primary: 2x115 Vac
Sec. main: 42-0-42 Vac
Sec. aux. 12-0-12 Vac
Sec. aux. 12-0 Vac (TR501A only)

Despecs van de Canterbury:

Type: TM142A
Continuous power rating: 450VA
Primary: 0-230V @ 50Hz
Electrostatic screen
Secondaries: 2 x 40V @ 5.63A rms
GOSS band
Dimensions: approx 144x76mm
Mounting: M8 x 30mm bush
in a potted centre
Very low mechanical noise

Bedankt!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De reden waarom ik voor Canterbury heb gekozen is uit de spec's niet zo simpel af te lezen. Een van de redenen is dat trafo's met veel vermogen meer bijgeluiden geven (brom) Door de speciale manier van wikkelen op een veel grotere kern en het potten van de kern is deze trafo gewoon erg stil.
Maar eerder in het topic had ik al wat meer over mijn keuze verteld.

Tot nu toe schoot het niet zo erg op meer met het project maar nu komt er weer wat meer vaart in. De hoofdprint is vrijwel geheel bestukt. Alleen de opamps zitten er nog niet op. Ik twijfel nog of ik ze direct op de print soldeer of een ic-voet ga gebruiken. Dat laatste om ook te kunnen experimenteren met andere opamps.
Ondertussen de bodem van de kast aanpassen en de stuurprint bestukken. Als Sander dan ondertussen de UcD's heeft gepimpt dan kunnen we eens horen hoe het met de ruis is gesteld. :mrgreen:
Jos van Eijndhoven is inmiddels al ver gevorderd met zijn revisie van de RelaixeD. Ook hij maakt gebruikt van de melf weerstanden maar dan alleen een maatje groter. Ik ben benieuwd naar zijn vorderingen.

Groet, Co
Bijlagen
volume-1020725.jpg
volume-1020722.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door b_force »

Waarom zou je geen ic voetje willen gebruiken?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Waarom zou je geen ic voetje willen gebruiken
Purist, daarom. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

IC voetjes moeten maandenlang inspelen, dat duurt te lang ... :mrgreen:

Ziet er netjes uit Co, ben benieuwd hoe dat straks gaat klinken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

ben benieuwd hoe dat straks gaat klinken
Een ontwerp van Sander klinkt niet. :mrgreen: Of die ic voeten moeten roet in het eten gooien.
Bij het volgende printontwerp gooi ik die Dale's rond de opamps er ook allemaal af en vervang ze door melfjes. Hoewel, zo hou ik mezelf wel lekker bezig. :roll:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

IC voetje kan wel, maar gebruik dan wel een type met gedraaide vergulde of rhodium contacten, maar goed, dat hoef ik je niet te vertellen :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

SSassen schreef:
IC voetje kan wel, maar gebruik dan wel een type met gedraaide vergulde of rhodium contacten, maar goed, dat hoef ik je niet te vertellen :D
Deze opmerking is vast gestoeld op uitvoerig onderzoek of jarenlange ervaring, maar maakt het echt zoveel uit? Kun je dat ook verklaren?
Dit is overigens geen kritische noot, maar puur om het zelf te begrijpen, want ik 8) (zie het niet).

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Het worden dus de (voorgeschreven :mrgreen: ) ic-voetjes en die zitten er ook al op.
De voeding voor de relais en het digitale gedeelte is inmiddels bestukt. Sterker nog, de zaak werkt. Het is altijd weer fijn als de leds oplichten zonder rookgordijn. :mrgreen: Je weet het immers maar nooit, een foutje is zo gemaakt :-$
De gebruikte trafo is echter te licht om al die relais en het display aan te sturen. Dus eerst maar eens een wat zwaarder exemplaar inbouwen. Maar tot zover gaat alles naar wens en is ook de kast inmiddels aangepast aan de nieuwe printjes.
Nu dus eerst een andere trafo, de printjes schoonmaken en daarna alle in- en outputs weer aansluiten. En dan..............
Ter vergelijking ook nog even een plaatje van de oude (boven) en de nieuwe printjes (onder).

Co
Bijlagen
3voeding.jpg
4voeding.jpg
5diodesmd.jpg
6oudennieuw.jpg
7testfase.jpg
Plaats reactie