WIe kan mij helpen: ik draai al enige jaren mijn cd's naar volle tevredenheid op mijn Cambridge Audio speler die ik aangesloten heb middels een bnc kabel op mijn CA DAC. Nu wil ik mijn dvd speler aansluiten op diezelfde DAC maar...hoe ga ik dat doen? OP mijn dvd speler zitten twee tulpuitgangen voor de audio, op de DAC heb ik nog een BNC ingang over en een optische ingang.
Moet ik met een converter gaan werken of kan ik zelf aan de knutsel met wat connectoren?
Is er een mogelijkheid om de optische ingang van de DAC te gebruiken?
Wie o wie kan me helpen.
groet,
jeewee
dvd aansluiten op mijn DAC maar hoe?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: dvd aansluiten op mijn DAC maar hoe?
Heeft je dvd speler ook een digitale uitgang ?
zoals jij het nu brengt (de 2 tulp connectoren op je dvd speler) zouden de analoge moeten zijn (wit en rood).
Kijk eens of hij een coaxiale of optische SPDIF uitgang heeft, dat moet je hebben.
zoals jij het nu brengt (de 2 tulp connectoren op je dvd speler) zouden de analoge moeten zijn (wit en rood).
Kijk eens of hij een coaxiale of optische SPDIF uitgang heeft, dat moet je hebben.
Re: dvd aansluiten op mijn DAC maar hoe?
klopt, naast de rode en witte uitgang zit een digital out - coaxial..
Maar dan?
Maar dan?
Re: dvd aansluiten op mijn DAC maar hoe?
De BNC connector op je dac en cd speler is ook gewoon coaxiaal digitaal.jeewee024 schreef:klopt, naast de rode en witte uitgang zit een digital out - coaxial..
Maar dan?
Maar in plaats van een tulp connector is er gekozen om een betere kwaliteits BNC verbinding.
Gewoon de tulp connector omzetten naar een BNC en klaar is kees
Dat kan op verschillende manieren:
- BNC connector in je dvd speler inbouwen
- omzetstukje van cinch->bnc
- Kabel met een cinch en bnc uiteinde
Re: dvd aansluiten op mijn DAC maar hoe?
Laatste optie lijkt me de meest voor de hand liggende/ meest eenvoudige. Ik ga eens googlen..
Dank voor je hulp
Dank voor je hulp
