Welke vloerstaanders???

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ewald
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 18:27

Welke vloerstaanders???

Bericht door Ewald »

Door mijn collega is mijn interesse gewekt voor zelfbouwaudio. Het plan was eerst een 6v6 buizen versterker te bouwen maar aangezien ik onlangs 1 van mijn 2 boxen (standaard shitty spul) naar de boxenhemel heb geholpen is het plan maar gewijzigd.

Ik heb wat links gekregen en ben zelf nog wat opzoek gegaan naar vloerstaanders voor een redelijke prijs (binnen mijn budget). Alleen nu moet ik een keuze gaan maken en dat is toch lastig. Wat zouden jullie kiezen en waarom. Of zijn er nog betere alternatieven om mijn keuze nog moeilijker te maken ;).

http://oaudio.de/Loudspeaker-DIY-kits/F ... ::728.html

http://carbass.de/hifi/index.htm?/hifi/tura.htm

http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... is3_en.htm

Uiteraard alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Christian »

Ik zou ook zeker even kijken op de site van Tony Gee.

http://www.humblehomemadehifi.com/
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Leeuwarden »

Ewald
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 18:27

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Ewald »

Kijk nog meer keuzes, daar hou ik van :).

Dank voor de links, erg leerzaam weer.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Zweitse »

Wat is het budget !!!!
Ewald
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 18:27

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Ewald »

Zweitse schreef:
Wat is het budget !!!!
Zo ongeveer zoals die 3 die ik zelf als link erbij heb gezet, dus voor 2 vloerstaanders +- 400 euro.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Ronald_1 »

Het lijkt me het handigste om gewoon eens te gaan luisteren bij een winkel als Speakerland of Speaker & Co. Of bijvoorbeeld tijdens de zelfbouwaudiodag in Breda.

Op die manier kun je kiezen voor de luidspreker die jij het beste vindt klinken, dit blijft een persoonlijke smaak.
Ewald
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 18:27

Re: Welke vloerstaanders???

Bericht door Ewald »

Tsja qua smaak valt er uiteraard een hoop te twisten.

Zal eens kijken of ik eens richting Breda kan komen treinen...

Voorals nog gaat mijn voorkeur uit naar de Tura's: http://carbass.de/hifi/index.htm?/hifi/tura.htm.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”