Humble Statement

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Humble Statement

Bericht door TH0M »

Arno schreef:
Maar strak zijn ze niet. Als je ze in hoogglans afwerkt wordt het een behoorlijke hobbeldebobbelparade, vrees ik. :(
Als ik de foto's beoordeel, zie ik niks waar ik mij zorgen over maar. Ik ben dan ook geen prof, maar zie je ergens op de foto's een probleem? Of verwacht je gewoon dat dit soort werk altijd een resultaat oplevert wat niet strak kan zijn?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Humble Statement

Bericht door Arno »

Ik geloof zeker dat ze mooi glad zijn. Ik doelde op de grotere lijnen. Ik zie duidelijk wat glooiingen.
Waarschijnlijk ben ik gewoon een perfectionistische vakidioot :wink:
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Het is me gisteren niet meer gelukt de foto's
te maken. Bij het naar bed brengen van onze jongen
ben ik heerlijk ingedommeld (19.30 uur) en net pas
wakker geworden. :oops:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Humble Statement

Bericht door RobertD »

Dan heb je dus bijna 10 uur geslapen... fris aan de slag met de camera... die jongens hoeven toch pas om 8.30 ofzo op school te zijn?
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Ja, maar ik zat 06.15 uur alweer in de auto.
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Het valt niet mee om een paar goede fot's te maken,
maar hier zijn ze.
PICT5822.JPG
PICT5827.JPG
PICT5828.JPG
PICT5829.JPG
PICT5833.JPG
PICT5834.JPG
PICT5835.JPG
PICT5836.JPG
PICT5837.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Humble Statement

Bericht door dre »

op de 4e foto zie je duideljk de overgang van de ronding,die ga je 100% terug zien......
even weer aan de gang met het schuurblok...
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

dre schreef:
op de 4e foto zie je duideljk de overgang van de ronding,die ga je 100% terug zien......
even weer aan de gang met het schuurblok...
Ik heb het ff gechecked, en daar zit een piepklein deukje.
Dat moet ik er nog uitwerken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Humble Statement

Bericht door dre »

goed voelen!!!
wat er fraai werkt is een velletje papier tussen je vingers en de kast :wink:
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Werkt dat ook bij mijn vrouw. :lol: :twisted:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Humble Statement

Bericht door ray5150 »

borkaenjo schreef:
Als ze "straks" compleet afgewerkt zijn, incl. de units gemonteerd
en de voetplaat met spikes, wegen ze ongeveer 110 - 120 kg/st
Daarbij de externe filterkasten van ongeveer 30 - 40 kg/st,
komt dat neer op een minimaal gewicht van 280 kg.
Dat is bijna niet te tillen.
Ik zat een beetje te denken....
Je hebt hoop ik wel een beetje stevige huiskamervloer? :wink:
Nee, serieus. als je een wat ouder huis hebt met een houten-balken vloer is het niet ondenkbaar dat de vloer door het hoge gewicht gaat inzakken.

Maar wel een ontzettend mooi project...
Ik vrees dat we straks in breda met een wachtlijst moeten werken om deze te beluisteren en bekijken.
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Vandaag het eerste gedeelte voor de eerste keer in de lak gezet.
Best spannend vond ik, en het is ook maar gedeelte naar mijn zin.
De filterbox onderdelen zijn met spuitplamuur van Alabastine voorzien.
Volgens mij reageerd de Double Coat niet lekker met die plamuur.

Hieronder de foto's.
PICT5904.JPG
PICT5905.JPG
PICT5911.JPG
Deze moet ik dus een aantal dagen laten uitharden en opnieuw schuren.
Dan tweede laag aanbrengen en kijken wat de lak dan doet.

De luidspreker is vele malen mooier gelukt. Geen nare reacties,
wel een beetje stof. Maar dat is er uit te schuren.
Nu ik hem zo zie vind ik hem heel aardig strak.

De foto's.
PICT5906.JPG
PICT5907.JPG
PICT5908.JPG
PICT5909.JPG
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Humble Statement

Bericht door MrCaBLeGuY »

Ik zou lekker een aantal lagen mooi spuiten, licht opschuren en dan lekker polijsten tot je jezelf er in kan zien :)

Maar na 1 laag ziet het er al erg mooi uit.
escarabajo
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 11:10

Re: Humble Statement

Bericht door escarabajo »

hallo,

prachtig gewoon. :shock:

zou ik zo vrij mogen zijn iemand om bouwtekeningen te vragen.
mocht ik hier ook ooit aan beginnen (wil op het eind ook een 7.1)
en is er iemand die filters kan maken. hier ken ik echt niets van.

alvast bedankt.
mvg. Kevin
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Humble Statement

Bericht door scanspeakman »

escarabajo schreef:
hallo,

prachtig gewoon. :shock:

zou ik zo vrij mogen zijn iemand om bouwtekeningen te vragen.
mocht ik hier ook ooit aan beginnen (wil op het eind ook een 7.1)
en is er iemand die filters kan maken. hier ken ik echt niets van.

alvast bedankt.
mvg. Kevin
het is een ontwerp van Tony Gee van humblehomemadehifi.com. Als je op die site kijkt vind je al veel info. De bouwtekening kan je per mail aan hem vragen. Lijkt me wel zo netjes het aan hem zelf te vragen aangezien het zijn ontwerp is.

Scanspeakman
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Tony heeft alleen het filter ontworpen, de speaker is door audiomanics
ontworpen. Beide hebben helaas geen autocad tekeningen in dwg formaat
alleen nog in pdf formaat.
Die heb ik omgebouwd naar autocad.
Mocht iemand die willen, kunnen ze een pm sturen.

@Kevin

Wil je een 7.1 opstelling van deze speakers moet je wel tellen
op 6.000 a 9.000 euro per set.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Humble Statement

Bericht door rho »

Die problemen met je filterkast zouden wel eens roet in het eten kunnen gooien. Ik heb net hetzelfde probleem ooit gehad en dat kwam na enkele lagen niet goed. Het is een reactie tussen de grondlaag en de laklaag. De lak trekt samen bij het uitharden. Ik vrees dat ze dat gaat blijven doen.
Ik zou er zoveel mogelijk af schuren en de filterkast ook eenzelfde grondlaag geven zoals de speakers. Anders blijf je dat effect hebben en vrees ik dat het nooit goed komt.
Dat zou wel erg jammer zijn, nu je zoveel werk erin hebt gestoken met voor de rest echt geweldige resultaten. Dan kan je dat alles toch niet laten verknoeien door een filterkast he.
Veel succes! Prachtig project!
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Ik laat het zeker niet verknoeien door de filterkast.
Nu de lak bijna uitgehard is, denk ik dat het meevalt.
Bij de tweede laag zal duidelijk worden of ik alles
eraf moet schuren.
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Humble Statement

Bericht door MrCaBLeGuY »

Heb je bijgehouden wat de kosten ongeveer zijn voor de set tot dus ver ?
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Alleen een ruwe schatting.
Tot nu toe ongeveer 9.500 euro.
Kosten voor het CNC frezen zou lager kunnen
heb ik hier vernomen.
Verder heb ik een aantal onderdelen staal
en RVS CNC laten draaien en frezen.
Dat kost ook best een heel beetje.
Grootste kostenpost die nog komt
zijn de filteronderdelen.
Als interne bekabeling hou ik het
nog even erg budget.
Die wil ik later upgraden met zilver/goud.
Laatst gewijzigd door borkaenjo op zo 01 jun 2014, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Gisteren opgehaald:

2 Terminal plaatjes en 16 onderleggertjes.
PICT5916.JPG
Met de stekker voor de bekabeling vanuit de speaker
naar het filter.
PICT5918.JPG
PICT5919.JPG
PICT5920.JPG
Om de prijs nog wat te drukken van de plaatjes heb ik
afgesproken deze zelf te gaan behandelen.
D.w.z. schuren en polijsten.


Ik hoop deze week binnen te krijgen:

WBT-0702.11 Signature Speaker Terminal
wbt_gold.jpg
WBT-0716 Montage kit
889350.jpg
889350.jpg (16.84 KiB) 636 keer bekeken
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Humble Statement

Bericht door MrCaBLeGuY »

In 1 woord: geil ....

Mooi zeg die terminal plates.
borkaenjo
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 20:24

Re: Humble Statement

Bericht door borkaenjo »

Thnx. :D

Ben ff een weekje naar Turkije.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Humble Statement

Bericht door ray5150 »

Da's heel mooi spul.
wat voor versterker gaat die monsters eigenlijk aansturen?
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Humble Statement

Bericht door MrCaBLeGuY »

Hoe staat het met dit project? Ben benieuwd (of licht het gezien het &*#$*&$#-weer stil?)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”