Defecte driver??
Moderator: Beheerdersteam
Re: Defecte driver??
Ik zou zeggen, raak bevriend met iemand met kennis van zaken en laat hem er eens na kijken. Met een 750 Watt clippende versterker en nog geen geluid is er iets goed mis, misschien wel tijd voor een gehoortoestel? 
Re: Defecte driver??
Hallo,
heb je misschien nog iets van een passief filter in je sub zitten wat de boel verstierd?
heb je misschien nog iets van een passief filter in je sub zitten wat de boel verstierd?
-
german
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 53
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 10:25
- Locatie: Gramsbergen
Re: Defecte driver??
Nee, verder geen filter. Ik gebruik alleen de crossover van m'n receiver. Dus sub pre-out receiver naar versterker met een interlink, van versterker met LS kabel naar subwoofer. Ik kon tot nu toe met geen enkele versterker de sub fatsoenlijk laten "shaken". Aangezien het om een BR sub gaat zou die toch met weinig vermogen al veel SPL moeten geven. Ik krijg sterk de indruk dat er is met het pre-out signaal niet goed is. Als ik de driver op een LS kabel van een frontspeaker aansluit, dan flappert de conus op en neer. Dus dan krijgt hij vermogen zat. Ik ga morgen noch een paar dingen uitproberen. Ik ga de versterker naar stereo omschakelen en kijken wat er gebeurd als ik de LS kabels op de stereo kanalen aansluiit.
Re: Defecte driver??
Hoi,
Ik denk echt dat je ergens overheen kijkt. Kan niemand hier van het forum eens bij de Topic starter langs gaan? En even kijken wat er aan de hand is?
Groet Roland
Ik denk echt dat je ergens overheen kijkt. Kan niemand hier van het forum eens bij de Topic starter langs gaan? En even kijken wat er aan de hand is?
Groet Roland
-
german
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 53
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 10:25
- Locatie: Gramsbergen
Re: Defecte driver??
Ik heb een PA versterker te leen, die zelfs mono gebrugt amper een reaktie uit de subwoofer kon krijgen. Daarna heb ik een cd speler op de PA versterker aangesloten, gewoon mono gebrugt en vervolgens met een LS kabel naar de subwoofer. In dat geval knalt het geluid uit m'n sub. Ziet ziet de conus gewoon op en neer gaan. Een resultaat dat ik via de receiver niet kon krijgen, hooguit een licht voelbare trilling. Ik heb nu de conclusie getrokken dat de Yamaha receiver niet goed is. Aangezien ik deze nog lang geen jaar heb, is die vandaag opgehaald, om onder garantie nagekeken te worden. Helaas duurt het 3 tot 4 weken voordat ik hem terug krijg en verslag kan doen van het eventuele resultaat. 
Re: Defecte driver??
Okee...
Je bent er in ieder geval nu wel achter wat er aan de hand is
Groet Roland
Je bent er in ieder geval nu wel achter wat er aan de hand is
Groet Roland
