Niet zoveel werk als de zelfbouw van Tesla, maar ik ben met het geluid erg tevreden!
De opzet is simpel. Twee trafo's, twee condensator banken, twee placid voedingen. en een Buffalo II dac met IVY I/V trap. De belangrijke onderdelen dus van twistedpearaudio. De trafo's zijn twee keer zo zwaar als nodig, en achter de trafo's staan condensator banken, voordat de spanning aan de Placid voedingen worden aangeboden. Is dit allemaal nodig? Ik heb het niet zonder geprobeerd, maar heb in het verleden bij al mijn DAC's (4 stuks) met deze opzet toch een verbetering gehaald.
De schakeling is ook eenvoudig: de 230V schakelt mee met de voeding van de Logitech. Alleen SPDIF in, alleen Balanced out.
Het geheel is opgebouwd in 4mm aluminium, met een scheiding tussen de trafo's en de echte belangrijke onderdelen. Zoals al mijn kasten. De kast is geschikt voor veel warmte afvoer. Overdreven natuurlijk, maar het kastje was net leeg gemaakt omdat de onderdelen in een ander project zijn ondergebracht.
Het signaal voor deze DAC komt van een Logitech Transporter. Hierin zit ook al een goede DAC, maar de Buffalo klinkt toch net weer wat ruimtelijker, en muzikaler. Meer ga ik niet over het geluid zeggen, kom maar luisteren op de DIY dag.
Al met al: Heel tevreden!
Enige kanttekening: ik verwacht hem in Mei al niet meer te gebruiken, gezien de komende ontwikkelingen bij Groundsound.
Groeten, Harry