Wat kun je vragen voor een setje B&W DM603 (eerste versie)
Moderator: Beheerdersteam
- MrCaBLeGuY
Wat kun je vragen voor een setje B&W DM603 (eerste versie)
Wat is een reële waarde van een setje Dm603, in goede staat. Vond afbeelding online:

- autotuning_sem
Re: Wat kun je vragen voor een setje B&W DM603 (eerste versie)
Het is serie 1 jammer.
Ik denk tussen de 150 en de 200E moet kunnen lukken met een beetje moeite.
De 601 (monitor) doet evenveel ongeveer, maar dat komt omdat deze vaak als rear speaker gebruikt wordt. Als front nemen ze dan of de 604, of de 602.5/603 S2 of S3.
Maar ik denk dus tussen de 150E en de 200E.
Zelf wil ik je 100E geven, mocht je er snel vanaf willen zijn, ik ben momenteel nogal speakerloop =D net me eigen Tannoys van de week verkocht.
groetjes sem
Ik denk tussen de 150 en de 200E moet kunnen lukken met een beetje moeite.
De 601 (monitor) doet evenveel ongeveer, maar dat komt omdat deze vaak als rear speaker gebruikt wordt. Als front nemen ze dan of de 604, of de 602.5/603 S2 of S3.
Maar ik denk dus tussen de 150E en de 200E.
Zelf wil ik je 100E geven, mocht je er snel vanaf willen zijn, ik ben momenteel nogal speakerloop =D net me eigen Tannoys van de week verkocht.
groetjes sem
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
ik denk dat 100-200 euro voor een setje een scherpe prijs is. Ik heb twee jaar geleden een setje DM602s1 met target voetjes verkocht voor 250 euro. De 600 serie van B&W is lekker bekend en populair en daardoor is het een veelgevraagde luidspreker die waardevaster is dan wat exotischere speakers.
Kijk anders eens op marktplaats wat mensen ervoor geven. Ik denk dat 300 euro zeker wel moet lukken. Maar het zou me niet verbazen als je er met een beetje goeie wil wel tegen de 400 euro voor kan krijgen (dat is de helft van de nieuwwaarde, is wel heel veel hoor).
Kijk anders eens op marktplaats wat mensen ervoor geven. Ik denk dat 300 euro zeker wel moet lukken. Maar het zou me niet verbazen als je er met een beetje goeie wil wel tegen de 400 euro voor kan krijgen (dat is de helft van de nieuwwaarde, is wel heel veel hoor).
- MrCaBLeGuY
Dat was mijn vermoeden al rond de 300 a 350. Het is bijna zonde om ze voor zo een bedrag weg te doen, wat ik me afvraag hoe goed zijn die drivers? Zou het de moeite lonen de drivers in een nieuwe kast te bouwen en opnieuw te filteren?
En dan in een kast al bijvoorbeeld de Vertigo. Valt er winst te behalen met die drivers of zou je voor 350 euro drivers kunnen kopen die winnen van de drivers uit de B&W?
edit: Is er jullie iets bekend van mensen die drivers uit deze serie hebben omgebouwd naar een andere kast met een nieuw filter?
En dan in een kast al bijvoorbeeld de Vertigo. Valt er winst te behalen met die drivers of zou je voor 350 euro drivers kunnen kopen die winnen van de drivers uit de B&W?
edit: Is er jullie iets bekend van mensen die drivers uit deze serie hebben omgebouwd naar een andere kast met een nieuw filter?
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Voorop gesteld, ik was nooit zo een fan van de 603 s1. Geen idee hoe het kwam, maar die speaker klonk altijd zo ontzettend donker en het laag was wel veel, maar lang niet zo lekker direct als bijvoorbeeld de 602 het had.
Voor 350 euro koop je in elk geval veel betere drivers. Daarvoor kan je bijvoorbeeld een heel setje 2x17cm woofers en tweeter van de Seas Prestige lijn (2x CA18 en een 27TDFC om maar een dwarsstraat te noemen) en voor kopen en dat schat ik toch wel (flink) hoger in dan die drivers van B&W. Dit nog los van het feit dat je niet weet hoe je die onbekende speakers moet filteren.
Ga dan liever een DD8 MKII bouwen ofzo
.
Voor 350 euro koop je in elk geval veel betere drivers. Daarvoor kan je bijvoorbeeld een heel setje 2x17cm woofers en tweeter van de Seas Prestige lijn (2x CA18 en een 27TDFC om maar een dwarsstraat te noemen) en voor kopen en dat schat ik toch wel (flink) hoger in dan die drivers van B&W. Dit nog los van het feit dat je niet weet hoe je die onbekende speakers moet filteren.
Ga dan liever een DD8 MKII bouwen ofzo
- MrCaBLeGuY
Hehe daar ben ik mee bezig
Oke nou dan blijven ze zolang maar gewoon boven staan...
ben bijna klaar met deze:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=10177
kan niet wachten tot ik ze in stereo kan horen, 1 is klaar en klinkt erg verrassend ...
edit: bedankt voor je adviezen voor JvS!
ben bijna klaar met deze:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=10177
kan niet wachten tot ik ze in stereo kan horen, 1 is klaar en klinkt erg verrassend ...
edit: bedankt voor je adviezen voor JvS!
- JvS
Ow haha. Dat is een beetje een standaardadvies he. Maar jij hebt dus L18 drivers. Schroef die speakerunits van B&W er eens uit, kan je ze eens optisch vergelijken. Ik vind die gele units trouwens heel gaaf wel
.
- MrCaBLeGuY
Ja die zijn erg mooi, de gevlochten oppervlak vind ik prachtig
Maar ja zonder enige T/S parameters heb je er weinig aan verder
Laat ze maar heel 
- JvS
Gaat niet stuk hoor. Zitten gewoon met een inbus vast
. Ik heb ze uit mijn speakers weleens losgehaald. Sterker nog. Een huidig forumlid (V-bro) heeft de wisselfilters van mijn 602's 10 jaar geleden volledig vervangen door wisselfilters met MKP's en luchtfilterspoelen.
- MrCaBLeGuY
Nee snap dat het niet stuk hoeft, maar over het algemeen als ik iets uit elkaar haal dan .... hmmz 
- MrCaBLeGuY
Ga ze toch maar verkopen, zie trouwens nu -tot mijn stomme verbazing- dat die onderste woofer een passive radiator is. Vroeg me al af waarom die zo ontzettend rustig speelde. Gewoon een nep speaker 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
niet zo negatief zeg, is gewoon een sjieke uitvoering van een BR poort
- amanda
- Contacteer:
Maar op de foto zie je toch ook een baspoort zitten? 
- MrCaBLeGuY
Inderdaad hij heeft ook een baspoort 
- MrCaBLeGuY
Heb ze verkocht voor 375 euro ....
- amanda
- Contacteer:
Vreemd verhaal dan, hij heeft een passieve radiator (volgens jou) en een baspoortMrCaBLeGuY schreef:Inderdaad hij heeft ook een baspoort
Maar goed je hebt hem verkocht
- MrCaBLeGuY
Nou je volgens B&W niet volgens mij