Conic met Tangband W5-1611
Moderator: Beheerdersteam
Conic met Tangband W5-1611
Als instapprojectje ben ik begonnen aan de Conic met Tangband W5-1611. Ik ben nu in blijde verwachting van de drivers. Al een fotootje van het freeswerk. Leve CNC: een uurtje programmeren en 5 minuten frezen. Later vandaag post ik nog wel foto's van de kasten in aanbouw.
Met dank aan de industriële hogeschool. Oh ja, zeg maar gerust pieter hoor.
Ik zal eerst eens de speakers testen. Dan neem ik ze ook wel even mee naar school om wat metingen te doen.
In elk geval worden de kopse kanten met tweecompo plamuur afgewerkt en wordt de boel goed opgeschuurd. Ik neig ernaar om te gaan lakken. Ik verf echt niet graag, maar het genot van een mooi blinkende laklaag is toch wel erg fijn! Enfin, ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik zal afwerken hoor. Eventueel een vals fineer kan ook. Melamine heb ik ook over gedacht, maar dat moet ik in zo'n grote platen kopen, zie ik niet direct zitten eigenlijk.
Ik zal eerst eens de speakers testen. Dan neem ik ze ook wel even mee naar school om wat metingen te doen.
In elk geval worden de kopse kanten met tweecompo plamuur afgewerkt en wordt de boel goed opgeschuurd. Ik neig ernaar om te gaan lakken. Ik verf echt niet graag, maar het genot van een mooi blinkende laklaag is toch wel erg fijn! Enfin, ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik zal afwerken hoor. Eventueel een vals fineer kan ook. Melamine heb ik ook over gedacht, maar dat moet ik in zo'n grote platen kopen, zie ik niet direct zitten eigenlijk.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Conic met Tangband W5-1611
Hallo Pieter,
Heb je ze al klaar en beluisterd?
Groeten,
Christian
Heb je ze al klaar en beluisterd?
Groeten,
Christian
Re: Conic met Tangband W5-1611
jawel hoor, ze zijn klaar en beluisterd. luisterruimte is op dit moment niet zo fameus, maar ze klinken wel heel fijn. Sublieme plaatsing, zeer ruimtelijk, klein ensembles klinken zeer aangenaam. ik heb wel het gevoel dat er iets ontbreekt maar ik weet nog niet zo goed wat. Ik zou het "body" durven noemen". Ik laat ze eerst nog een paar maanden verder spelen en als ik de tijd en het materiaal vind meet ik ze ook wel eens na. Mja, zo start de zelfbouwmicrobe natuurlijk: klein beginnen en op naar een volgend project!
Re: Conic met Tangband W5-1611
Hoi Pieter,
er zijn inmiddels wat maanden overheen. Heb je inmiddels een mening kunnen vormen over de Conics? Of misschien zelfs al metingen kunnen doen? Ik heb namelijk zelf interesse om iets dergelijks te bouwen dus ben zeer benieuwd.
Mike
er zijn inmiddels wat maanden overheen. Heb je inmiddels een mening kunnen vormen over de Conics? Of misschien zelfs al metingen kunnen doen? Ik heb namelijk zelf interesse om iets dergelijks te bouwen dus ben zeer benieuwd.
Mike
Re: Conic met Tangband W5-1611
Ik heb geen materiaal om metingen te doen. Maar ik vind ze nog steeds heel erg goed klinken. Mooie ruimtelijkheid en een lekker strakke bas, niet overdreven diep, maar wel strak en diep genoeg. Binnenkort verlaat ik het ouderlijk huis en dan zal ik wel een wat fijnere luisterruimte hebben en kan ik ze ook eens wat aandachtiger beluisteren.
