Ik wil mijn sennheiser 595 aansluiten op mijn tv.
Hiervoor heb ik een verlengkabel nodig van 15 meter met aan beide kanten 6.35mm jack plug m/fm.
Deze moet ik er achteraf aan solderen ivm het te leggen kabel traject.
Vraag: wat is een kwalitatief goede kabel voor het verlengen van een hoofdtelefoon
Een 595 heeft een impedantie van 50 ohm, hier zou je met een 15 meter lange kabel nog wel eens "last" van kunnen krijgen... Beter zou het werken om na de 15 meter een goede koptelefoon versterker met hoge ingangsimpedantie aan te sluiten en van daaruit een korte kabel...
TV staat op 5,5 meter afstand in mijn slaapkamer. (40 inch)
De kabel moet door mijn tv meubel via een hele omweg naar mijn bed.
Ik vermoed dat 12,5 meter ook al volstaat want ik heb nog 2,5 meter kabel aan mijn hoofd telefoon hangen.
Is een draadloze Sennheiser ook interessant? Heb er een in me bureau la liggen.
Heeft denk ik wat te lang niks liggen doen. Was nog duur ook. 119 euro in 2001. Heb boekje en zo nog. ff verder uit proberen en anders maar in de kliko..
Was wel handig want je kon muziekje luisteren tijdens de tuin omspitten of zo.
Is een draadloze Sennheiser ook interessant? Heb er een in me bureau la liggen.
De draadloze sennheisers die ik beluisterd heb was ik niet kapot van de kwaliteit en draag comfort.
@v-bro
Zelfbouw luidsprekers zijn doorgaans hier 4 ohm.
Dat is pakweg 12 keer lager
Waarom zou dat een probleem zijn met 50ohm?
Vanwege het spanningsverlies / vermogen verlies van de kabel?
Zelfbouw luidsprekers zijn doorgaans hier 4 ohm.
Dat is pakweg 12 keer lager
Waarom zou dat een probleem zijn met 50ohm?
Vanwege het spanningsverlies / vermogen verlies van de kabel?
Misschien twee coaxjes van 50 Ohm, één voor links en één voor rechts. Moet je stekkers er wel op een of andere manier aan de coax zien te fabrieken.
Is een draadloze Sennheiser ook interessant? Heb er een in me bureau la liggen.
De draadloze sennheisers die ik beluisterd heb was ik niet kapot van de kwaliteit en draag comfort.
@v-bro
Zelfbouw luidsprekers zijn doorgaans hier 4 ohm.
Dat is pakweg 12 keer lager
Waarom zou dat een probleem zijn met 50ohm?
Vanwege het spanningsverlies / vermogen verlies van de kabel?
Er gaat bij speakers flink wat spanning doorheen en veel hogere stroom en moet er op langere lengte wel degelijk aan de dikte gedacht worden. Bij zwak signaal en afgeschermde kabel moet je oppassen dat bijv. parasitaire capaciteit niet mee gaat doen, kun je zo uitrekenen na het meten en vervangingsschema van maken. Gewoon het kantelpunt van het filter uitrekenen, heb ik kort geleden nog in een ander draadje ( ) in het kabelforum hier gedemonstreerd hoe je dat globaal uitrekent.
Ik moet zeggen dat het waarschijnlijk geen reden tot zorgen is, maar even dubbel checken kan geen kwaad...
Er gaat bij speakers flink wat spanning doorheen en veel hogere stroom en moet er op langere lengte wel degelijk aan de dikte gedacht worden. Bij zwak signaal en afgeschermde kabel moet je oppassen dat bijv. parasitaire capaciteit niet mee gaat doen, kun je zo uitrekenen na het meten en vervangingsschema van maken. Gewoon het kantelpunt van het filter uitrekenen, heb ik kort geleden nog in een ander draadje ( ) in het kabelforum hier gedemonstreerd hoe je dat globaal uitrekent.
Hoezo gewoon? Normaliter volstrekt niet relevant, kabel en snoer van dit soort is 50pf - 100pf de meter. Voor 15 meter in het ongunstigste geval: 1,5 nF. Iedere fatsoenlijke versterker kan dat probleemloos aansturen. Enige uitzondering is misschien een oude Naim (what's in a name ), die wil met een dergelijke capaciteit nog wel eens gaan oscilleren.
Heb het idee dat moeilijker gedaan wordt dan nodig: Cat-kabel en 4 aderig telefoonsnoer doet het net zo goed.
Heb het idee dat moeilijker gedaan wordt dan nodig: Cat-kabel en 4 aderig telefoonsnoer doet het net zo goed.
Dat idee heb ik zeker ook! 15 meter is ook bij lange na niet zo'n zorgwekkende lengte... Maar het idee was dat als je eventuele invloed in kaart wilt brengen dat best mogelijk is. Maar zoals ik al elders in het kabeltjes forum aangaf is de uitslag meestal dat je je in de verste verte geen zorgen hoeft te maken....