HOI!!
Ik ben net een nieuw lid vandaag. Wat kort over mijzelf.
Ben in een paar weken helemaal audiofreak geworden. van speaker drivers repareren tot versterkers en equalizer etc. (komt mede doordat ik aan het dj'en ben)
Maar mijn vraag.
Ik heb een ART HD31 equalizer op marktplaats gekocht. man heeft erbij vermeld dat er wat probleempjes waren met de equalizer. O.a. dat de faders wat kraakten. Niet gemerkt maar toch.
Ik dus de handleiding geprint, en gelezen dat de stereo jacks (6.35 mm) een ongebalanceerd signaal sturen. En de xlr jacks gebalanceerd. ik dus met stereo jacks aan de slag. want de versterker die ik nu nog heb heeft die uitgang niet.
Dus ik ga vanuit mijn Behringer 2000 mengpaneel, via de tulp (wit, rood) naar mini jack. mini jack gaat in adapter. (stereo jack naar mini) zo ook bij de uitgang.
Nu heeft hij het af en toe goed gedaan. Maar vandaag weer aangezet. En weer een raar geluid. De bas gewoon weg. Alle equalizers stonden in het midden. Zette ik de equalizer uit klonk het geluid gewoonweg veel voller. Zet ik hem aan, hoge tonen goed, lage tonen bagger. Het geluid klonk ''mager''. De zang komt slecht over en heel rare echo?
Equalizertje open gehaald (rotklus) en ik zag niks.
Zal ik een foto plaatsen en jullie ernaar laten kijken. Of kan ik toch beter voor de xlr aansluiting gaan en heb ik het probleem dan niet meer?
Alvast bedankt!
equalizer slecht geluid?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Rien Kleinjan
Re: equalizer slecht geluid?
Grote kans dat er een bypass relais inzit. Zodra je het apparaat uitschakelt worden in- en uitgang met elkaar verbonden. Bij inschakelen uiteraard het omgekeerde en daar moet je zoeken. Waarschijnlijk zijn de contacten vuil.
Re: equalizer slecht geluid?
sorry voor de late reactie
maar het is opgelost, het kanaal van de stekker had ermee te maken.
het ging namelijk van tulp naar stereo jack, zodra ik 1 van die tulp stekkers in 1 kanaal doe, en geen 2. is het krakende geluid opgelost.
slotje
maar het is opgelost, het kanaal van de stekker had ermee te maken.
het ging namelijk van tulp naar stereo jack, zodra ik 1 van die tulp stekkers in 1 kanaal doe, en geen 2. is het krakende geluid opgelost.
slotje