Stekkers/Connectors om een soort docking station te maken?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
KILLorBE

Stekkers/Connectors om een soort docking station te maken?

Bericht door KILLorBE »

Beste L.S. ( :-& ),

Heeft iemand een idee over/of ervaring met stekkers/connectors waarmee je 2 apparaten met elkaar kunt verbinden door ze op elkaar te plaatsen?

Het hoeft niet erg gemakkelijk te gaan, maar het moet zeker geen millimeter werk zijn.

Het gaat om 20-30 verbindingen (Kan iets minder zijn aangezien er een aantal gedeelde GND punten zijn, met 20 moet het volgens mij wel lukken).

Ik heb wel wat ruimte om b.v. een soort trechter te maken waardoor het plaatsen wat makkelijker wordt, maar het belangrijkste is dat de verbinding optimaal is i.v.m. 2 SATA aansluitingen, de kans op interferentie moet dus tot een minimum beperkt worden.

Alle ideeën zijn welkom.

B.V.D. O.K. tegenwoordig werk ik voor de AIVD, maar toch Bij Voorbaat Dank.
Pjotr

Re: Stekkers/Connectors om een soort docking station te maken?

Bericht door Pjotr »

Je zou daarvoor "Blue ribbon" connectors kunnen gebruiken. Dat zijn die connectors die destijds voor SCSI-1 kabels (50P) en op printers (36P Centronic) werden gebruikt. Je vindt ze ook veel op removable HD trays als interconnect. Zijn erg robust.

Zijn er in verschillende maten: 14P, 24P, 36P en 50P.
Bijlagen
CategoryImages-TELCOl.jpg
KILLorBE

Re: Stekkers/Connectors om een soort docking station te maken?

Bericht door KILLorBE »

Good thinking!

Die connectors lijken mij erg geschikt, en volgens mij heb ik ergens nog een removable HDD tray met dergelijke connectors.

Bedankt!

Andere ideeën zijn nog steeds welkom, alhoewel ik denk dat het niet veel beter zal worden.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”