Goede interlinks voor weinig geld

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door bertor »

Momenteel gebruik ik vaak van die dropveters van 25 cent, te koop bij de lokale studenten electronica winkel. Nu is de mechanische kwaliteit van dat spul vaak om te huilen:
- heel weinig koper in de kabels
- slechte klemverbindingen naar de stekker, vaak tientallen ohms weerstand en soms helemaal geen contact

Bij metingen heb ik vaak problemen gehad met brom, die was weg toen ik zelf gesoldeerde tasker/belden kabel gebruikte met goede neutrik connectoren. Nu zoek ik nog voor mijn filter-pc een paar fatsoenlijke kabels, 3.5 mm stereo jack naar 2x tulp, 1 meter lang en ik wil ze niet zelf in elkaar solderen :) De diameter van de jackplug mag maximaal 10 mm zijn, anders passen ze niet naast elkaar in de geluidskaart. Maximale prijs: 5 euro per stuk. Wie heeft een goede tip?
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door JvS »

Al mijn kabels zijn de iets stevigere van electronica-online. Ik gebruik alleen geen jack kabels, dus geen idee of ze kleiner dan 1cm zijn:

http://www.elektronica-online.nl/conten ... php?id=622
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door bartsegers »

Ik heb ALLE kabels van DAP.
kost weinig, en kwaliteit is oké!

http://www.new-line.nl/nl/jack-rca-verl ... l_6020.htm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door Pjotr »

bartsegers schreef:
Ik heb ALLE kabels van DAP.
kost weinig, en kwaliteit is oké!

http://www.new-line.nl/nl/jack-rca-verl ... l_6020.htm
Afbeelding
DAP is wel redelijk maar niet top voor standaard spul. De XLR kabels van DAP kun je beter laten liggen, de pluggen zijn dermate gammel dat ze in no time uit elkaar liggen. Maar wat wil je ook: 10m XLR kabel incl. pluggen voor nog geen tientje :roll: Daar geloof ik zelfs niet in :mrgreen:
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door KILLorBE »

Een tijd geleden had ik hetzelfde probleem, bijna alle fatsoenlijke kabels die ik kon vinden hadden te grote pluggen (mogelijk kun je er iets vanaf snijden), ik heb toen maar besloten om ze zelf te gaan maken.

Tijdje terug kwam ik nog een draadje tegen op HTForum, misschien heb je daar iets aan.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door Pjotr »

Koop in geen geval de kant en klaar 3,5 mm kabeltjes van de Gamma, daar zit helemaal geen afscherming in. Ook de goedkopere ronde kabeltjes van de elektronicaboer met dunne aangespoten 3,5 mm plugjes hadden geen afscherming: Is gewoon 3-aderig snoer.

Denk dat als je het goed wilt doen, je toch aan zelf maken vast zit.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door dre »

er wordt zat van de rol verkocht in vele prijsklasse bij bv. hifisupply.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door bartsegers »

Pjotr schreef:
bartsegers schreef:
Ik heb ALLE kabels van DAP.
kost weinig, en kwaliteit is oké!

http://www.new-line.nl/nl/jack-rca-verl ... l_6020.htm
Afbeelding
DAP is wel redelijk maar niet top voor standaard spul. De XLR kabels van DAP kun je beter laten liggen, de pluggen zijn dermate gammel dat ze in no time uit elkaar liggen. Maar wat wil je ook: 10m XLR kabel incl. pluggen voor nog geen tientje :roll: Daar geloof ik zelfs niet in :mrgreen:
Daarom hebben we het ook over een cinch kabel hier toch ?
Kwaliteit van deze kabels is perfect namelijk.

ik heb de 0,5m uitvoeringen en de lange 5 meter uitvoeringen, met jack naar tulp, en tulp-tulp etc.
Kabel is mooi flexibel en pluggen zijn vastgegoten en solide.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door bertor »

Bedankt voor alle reacties! Die DAP kabel heb ik hier wel eens gezien in het centrum, zal eens kijken wat de diameter van de plug is. Mocht dat niet wat zijn dan moet ik toch maar zelf gaan solderen, wat ook geen probleem is als ik de juiste 3.5 mm plugjes kan vinden.
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door k.p. »

Hier heb ik ook nog wat DAP kabels liggen. Dit zijn RCA-RCA kabels, maar als je eens een wilt testen dan wil ik wel wat uitlenen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door b_force »

Ik ben ook wel te spreken over DAP (ook over de XLR kabels Pjotr!).
Kost niks, maar is best degelijk.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door Martijn M »

Hier zijn de kabels voordelig - het lijkt mij zo op het oog prima spul.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Ik ben ook wel te spreken over DAP (ook over de XLR kabels Pjotr!).
Doe je er zeker nix mee :mrgreen: Bij mij lag toch echt de trekontlasting in no time aan barrels, gewoon gescheurd. En niet van eentje maar bij allemaal na verloop van tijd! Misschien moet je ff wat langer wachten?

Dit heeft dan betrekking op de XLR pluggen, de kabel zelf is wel goed. En de diverse jack --> cinch verloopkabels van DAP zijn ook prima.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 06 apr 2010, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door bertor »

http://elektronica-online.nl/content_de ... p?id=12195

Diode kabel, wat moet ik me daar bij voorstellen???
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door bartsegers »

Als je Dré even mailt, (eigenaar webshop) met de vraag waarop je antwoord wilt hebben, weet je het zeker.
Hij zal zeker terug mailen, en heb ook zeer goede ervaringen met deze webshop (en forum!)
voor 1,66€ kun je je geen betere kabel wensen.

http://www.new-line.nl/nl/jack-rca-verl ... l_6019.htm
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door k.p. »

Let op! De RCA delen van dap kabels zijn vrij dik.
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door Macsel »

Ik heb laatst een HDMI kabel bij Allekabels.com vandaan. Hebben veel keus en volgens mij prima prijzen!
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Goede interlinks voor weinig geld

Bericht door sterremuur »

bertor schreef:
http://elektronica-online.nl/content_de ... p?id=12195

Diode kabel, wat moet ik me daar bij voorstellen???

"Vroeger" had een buizenradio een diodedetector voor het AM-radiosignaal. Daar werd het audiosignaal uit het hoogfrequente signaal gehaald.
Op dat punt kun je het audio aftakken naar buiten. Dat deed men met een "diodekabel". Eigenlijk een ouderwetse naam.
Het is nu meestal een benaming voor een 5-polige DIN-kabel, met aan beide zijde een DIN-plug.
Hij kan worden gebruikt voor opname en weergave van het radiosignaal naar een bandrecorder.
Plaats reactie