Real-time equalizer voor pc

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Arno

Real-time equalizer voor pc

Bericht door Arno »

Wie weet er een goeie gratis equalizer (plugin) voor de pc?
Pjotr

Re: Real-time equalizer voor pc

Bericht door Pjotr »

Arno schreef:
Wie weet er een goeie gratis equalizer (plugin) voor de pc?
Google eens op VST+equaliser. Er is zoveel, ook gratis. En een VST-host is ook gratis te vinden.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Linux !!

Ubuntu Studio
Gratis en compleet

http://ubuntustudio.org/home
Arno

Bericht door Arno »

Pjotr schreef:
Google eens op VST+equaliser. Er is zoveel, ook gratis. En een VST-host is ook gratis te vinden.
Dat zoekt al een stuk gerichter zo, dank je. :)
Arno

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Linux !!

Ubuntu Studio
Gratis en compleet

http://ubuntustudio.org/home
Oké. Dan toch maar die dual boot maken :wink: Ben eigenlijk wel heel benieuwd.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Als je hulp nodig hebt, geef je maar een gil. :mrgreen:
Anders installeer ik het hier even bij op een ander machientje, dan kan je eerst even kijken hoe het een en ander werkt.
Arno

Bericht door Arno »

Ik heb namelijk vandaag iets uitgeprobeerd. Ik heb, niet gehinderd door enige kennis van zaken, en dus volledig zonder plan, een 'open-baffle' gemaakt voor de w5-1611. :D
Ik zou mezelf niet zijn geweest als ik daar nog iets van een filter voor had gezet, dus dat heb ik dan ook maar niet gedaan.

Nou moet ik zeggen dat, ondanks een dramatisch tekort aan laag, het eigenlijk heel goed klinkt. Wat al vaker is opgemerkt over deze breedbander is dat hij stemmen goed weergeeft. Dat is ook hier weer het geval.

Maar nu wil ik dus iets proberen via de computer met een equalizer.

Eigenlijk alweer redelijk off-topic, dus dan ook maar een tweetal plaatjes :D
Bijlagen
DSC00062.JPG
DSC00063.JPG
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

:!: Nu snap ik je vraag beter, sorry, ik werd op het verkeerde been gezet, dacht dat het aan de opname kant moest zijn :oops:
MichaelB

Bericht door MichaelB »

De enige die ik toentertijd kon vinden als standalone programma die veel banden heeft, is deze: equalizer studio
eq32.gif
Ik heb er zelf nooit meer wat mee gedaan, omdat ik het teveel gedoe vond om Windows te draaien op m'n Mac.
Arno

Bericht door Arno »

MichaelB schreef:
De enige die ik toentertijd kon vinden als standalone programma die veel banden heeft, is deze: equalizer studio
eq32.gif
Ik heb er zelf nooit meer wat mee gedaan, omdat ik het teveel gedoe vond om Windows te draaien op m'n Mac.
Dat ziet er op zich goed uit, maar de trial stopt telkens na 3 minuten. Dat is natuurlijk veel te kort om het uit te proberen. Programma kost toch 40 euro.
Arno

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
:!: Nu snap ik je vraag beter, sorry, ik werd op het verkeerde been gezet, dacht dat het aan de opname kant moest zijn :oops:
Geen probleem, ik wil het toch uitproberen :wink:
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Arno schreef:
MichaelB schreef:
eq32.gif
Dat ziet er op zich goed uit, maar de trial stopt telkens na 3 minuten. Dat is natuurlijk veel te kort om het uit te proberen. Programma kost toch 40 euro.
Hmmm, dat wist ik niet meer. Misschien heb ik toen een crack o.i.d :-# gebruikt.

Welk programma gebruik je om je muziek af te spelen, want misschien zijn daar wel goeie plugins voor te downloaden?
De meeste equalizer programma's zijn geïntegreerd met hun eigen afspeelprogramma... Er zijn bijna geen 10+ bandige losse equalizers te vinden. VST-plugins voor aparte programmatuur is wel weer volop te vinden. Daar liep ik toen op Windows en nu op de Mac ook tegenaan.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Om VST plug-ins te kunnen gebruiken onder Windows heb je nodig VSTHost en Virual Audio Cable. Beide zijn gratis public domain software.

Virual audio cable knoopt in software een player aan VSTHost en dat weer eventueel aan je audiokaart. Werkt dus als wat het zegt: Als digitale audiokabeltjes tussen audio programma's. VSTHost is een framework waarin je VST plug-ins kunt draaien en met elkaar kunt verbinden. Je hebt dan geen dure studio software nodig om VST plug-ins te kunnen draaien.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 03 apr 2010, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Pjotr schreef:
Om VST plug-ins te kunnen gebruiken onder Windows heb je nodig VSTHost en Virual Audio Cable. Beide zijn gratis public domain software.

Virual audio cable knoopt in software een player aan VSTHost en dat weer eventueel aan je audiokaart. Werkt dus als wat het zegt: Als digitale audiokabeltjes tussen audio programma's. VSTHost is een framework waarin je VST plug-ins kunt draaien en met elkaar junt verbinden. Je hebt dan geen dure studio software nodig om VST plug-ins te kunnen draaien.
Kiek, ik ook weer wat geleerd :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Het is al weer een tijdje geleden dat ik het gebruikte. Volgens mij kon je met VSTHost direct je audiokaart aansturen en heb je virtual audio cable alleen nodig om de output van je player naar VSTHost te sturen.
Arno

Bericht door Arno »

Die vst-plugins kunnen in Wavelab, dus dan kan ik daar wat in rommelen. Het hoeft niet echt praktisch te zijn, het is nog slechts om wat dingen uit te proberen.

Bedankt
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Niet gehinderd door enige kennis door speurwerk ga ik er vanuit dat ook voor Foobar een degelijke equalizer plugin te vinden moet zijn.

Groeten,
Mischa
Arno

Bericht door Arno »

Ik had daar speciaal Foobar voor geïnstalleerd, en idd bijpassende equalizers gezocht. Dat wilde allemaal niet zo lukken. Heb ook een beetje het idee dat dat komt omdat ik hier met Win7 64 bit draai.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”