Ik sluit me bij Jeroen aan.
Wellicht zou er verschil hoorbaar kunnen zijn bij extra conversie.
Jammer dan, liever wat staande golven minder in mijn kamer die zijn veel irritanter.
Absolute High-end 2-weg
Moderator: Beheerdersteam
Re: Absolute High-end 2-weg
http://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQ
Even kijken vanaf ongeveer 43 minuten. Het is niet helemaal hetzelfde, maar als ik het goed interpreteer doet de soundcard daar meerdere keren een AD en DA conversie. De bestanden zijn te downloaden via onderstaande link:
http://ethanwiner.com/aes/
Elders in de presentatie is te horen hoe bitreductie klinkt. Bij lage geluidssterktes lijkt het me dat er weinig aan de hand is zo lang je niet onder ongeveer 12 bits komt. Ik blijf mijn Behringer DCX dus lekker misbruiken door de voorversterker er vóór te plaatsen.
Even kijken vanaf ongeveer 43 minuten. Het is niet helemaal hetzelfde, maar als ik het goed interpreteer doet de soundcard daar meerdere keren een AD en DA conversie. De bestanden zijn te downloaden via onderstaande link:
http://ethanwiner.com/aes/
Elders in de presentatie is te horen hoe bitreductie klinkt. Bij lage geluidssterktes lijkt het me dat er weinig aan de hand is zo lang je niet onder ongeveer 12 bits komt. Ik blijf mijn Behringer DCX dus lekker misbruiken door de voorversterker er vóór te plaatsen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Absolute High-end 2-weg
de rest van de discussie over die workshop maar ff naar t topic daarover verplaatst:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 24&t=10919
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 24&t=10919
