project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
ik stuur de rekening wel na 
Welk formaat is voor jou het handigst Arno?
PDF, DWG, DXF, A3, A2,A1,A0 (dan is die 1:1)
Welk formaat is voor jou het handigst Arno?
PDF is prima. Programma's maak ik meestal met de machinesoftware. Die sluit fijn aan op de machine.Wijx schreef:Welk formaat is voor jou het handigst Arno?
Is het voor jou te doen om van de bafflevorm, alleen de outline dus, een 'uitslag' te maken? Loodrecht op de baffle gezien. Als dat lukt, wil ik die wel in DWG
Ja. En als dat toch niet lukt, kun je ze altijd nog gaan kleiendre schreef:gaan we technisch doen?
ja die kan ik zo maken. Scheelt overigens maar 4 mm t.o.v. het vooraanzicht.
Ik moet alleen nog horen van Andre hoeveel speling er moet zitten in de gaten voor de frontplaten van de units. En eigenlijk ook hoe dik de frontplaten zijn.
bijgevoegd is trouwens de PDF op schaal.
Ik moet alleen nog horen van Andre hoeveel speling er moet zitten in de gaten voor de frontplaten van de units. En eigenlijk ook hoe dik de frontplaten zijn.
bijgevoegd is trouwens de PDF op schaal.
- Bijlagen
-
- speakers 7.pdf
- (21.88 KiB) 125 keer gedownload
Dat scheelt idd weinig. Maar de ronding is daar geen cirkel meer. Hoewel dat waarschijnlijk dan ook niet veel zal schelen.Wijx schreef:ja die kan ik zo maken. Scheelt overigens maar 4 mm t.o.v. het vooraanzicht.
In principe gaat het mij vooral om de vorm van de baffle, de buitenlijn dus. Die moet ik vanuit Autocad importeren. De posities en de afmetingen van de drivergaten zet ik er het liefste weer in met de machinesoftware.Wijx schreef:Ik moet alleen nog horen van Andre hoeveel speling er moet zitten in de gaten voor de frontplaten van de units.
puur theoretisch gezien kun je het vooraanzicht 4 mm verlengen in het vlakke stuk dan heb je het aanzicht haaks op de baffle.
- Bijlagen
-
- speakers.zip
- (217.19 KiB) 73 keer gedownload
Maar haaks op de baffle, is schuin op de rondingen. De rondingen worden dan ellipsen, dus enkel verlengen is dan niet exact, toch? Het zal niet heel veel uitmaken bij die 5 graden hellingshoek, maar theoretisch gezien maakt het wel uit.Wijx schreef:puur theoretisch gezien kun je het vooraanzicht 4 mm verlengen in het vlakke stuk dan heb je het aanzicht haaks op de baffle.
En daarom hoop ik dat het in Autocad mogelijk is om dit aangepaste 'vooraanzicht' van de baffle als 2d tekening op te slaan, zodat die door de postprocessor kan worden gehaald, om gefreesd te wordenWijx schreef:uiteraard maar dat kun je niet zien op een vooraanzicht
Leun jij maar achterover, terwijl dit varkentje gewassen wordtdre schreef:jullie zijn goed bezig zo!
- Leeuwarden
Dre natuurlijk. Oplage is afhankelijk van het aantal geïntereseerdenLeeuwarden schreef:Wie gaat dat ding nu eigenlijk bouwen? En vooral in welke oplage?
Serieus: Ik help Andre met wat lastige rondinkjes, en de rest doet hij zelf.
ik doe alleen het makkelijke deelLeeuwarden schreef:Wie gaat dat ding nu eigenlijk bouwen? En vooral in welke oplage?
Morgen doe ik wel een poging het mooi te krijgen in een aanzicht. In principe kan ik een slice nemen. Je gaat die ronding ook cnc-en of komt er een bovenfrees langs? Dat laatste is wat ik dacht.
- Leeuwarden
oh mooi, kan ik ze overmorgen komen beluisteren
Even alle gekheid op een stokje, ik ben benieuwd!
Die afronding wordt idd (gedeeltelijk) met de bovenfrees gedaan. Daar hoef je je dus niet druk om te maken. Een slice, dat klinkt goed. Als ik je goed begrijp is dat wat ik nodig heb.Wijx schreef:ik doe alleen het makkelijke deelLeeuwarden schreef:Wie gaat dat ding nu eigenlijk bouwen? En vooral in welke oplage?![]()
Morgen doe ik wel een poging het mooi te krijgen in een aanzicht. In principe kan ik een slice nemen. Je gaat die ronding ook cnc-en of komt er een bovenfrees langs? Dat laatste is wat ik dacht.