Vertel!dre schreef:ondertussen ben ik er wel aardig uit hoe ik het wil gaan doen![]()
project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Re: project: termino
voor de boven ronding laat ik een mal maken,die bouw ik dan op uit schijven hetzelfde voor de onderzijde.
de buitenste schijven affrezen onder de gewenste hoek dmv een mal.
de rest is dan allemaal prima met de zaagtafel te zagen.
ik heb ook nog aan buigen gedacht maar denk dat de bochten daar wat te krap voor zijn.
fineren zou nog fraaier zijn,maar ook hier weer erg krappe bochten.

de buitenste schijven affrezen onder de gewenste hoek dmv een mal.
de rest is dan allemaal prima met de zaagtafel te zagen.
ik heb ook nog aan buigen gedacht maar denk dat de bochten daar wat te krap voor zijn.
fineren zou nog fraaier zijn,maar ook hier weer erg krappe bochten.

Re: project: termino
Ik heb nog wat schenkels liggen (+-3 meter). Dit zijn voorgebogen profielen van meranti multiplex. Misschien dat dat iets is voor de onderkant? In theorie klopt het niet helemaal, omdat door die hellingshoek van 5 graden er eigenlijk sprake is van een ellips, maar met wat schuurwerk kom je een eind 
Re: project: termino
schenkels mieter je toch in de soep?
3 meter zou echt super zijn!!!
dag scheelt me een dag of 3 werk!!
ik kom er gelijk aan!!
3 meter zou echt super zijn!!!
dag scheelt me een dag of 3 werk!!
ik kom er gelijk aan!!
Re: project: termino
Hoho, rustig! Ik zit hier nog in m'n pyjama.dre schreef:ik kom er gelijk aan!!
Re: project: termino
de bogen bovenop ook van meranti zou wel fraai zijn!
is dat nog een beetje betaalbaar denk je?


is dat nog een beetje betaalbaar denk je?

Re: project: termino
die van 89mm is in ieder geval subliem voor de onderzijde!!
pm onderweg!
pm onderweg!
Re: project: termino
Prijs is: €57/lengteArno schreef:Het is er ook met een buitenradius van 59mm. Ik weet niet wat het kost.
Lengte is 2500mm
Okume multiplex, 18/19mm dikte, binnenradius 40mm, buitenradius 59mm
Ben hier namelijk ook zelf mee bezig.
Mvg,
Gerard
Re: project: termino
Andere maten zijn:
Binnenradii:
- R=30
- R=40
- R=70
- R=100
- R=130
- R=170
- R=250
Diktes:
- d=12/13mm
- d=15/16mm
- d=18/19mm
Ook gefineerd leverbaar.
Allen lengten van 2500mm
Binnenradii:
- R=30
- R=40
- R=70
- R=100
- R=130
- R=170
- R=250
Diktes:
- d=12/13mm
- d=15/16mm
- d=18/19mm
Ook gefineerd leverbaar.
Allen lengten van 2500mm
Re: project: termino
Precies, die is het. Ik kan hier de prijslijst even niet vinden.GerardVR schreef:Okume multiplex, 18/19mm dikte, binnenradius 40mm, buitenradius 59mm
Maar ik geloof dat het hem niet gaat worden. Ik had het er met dre over en gaat nu waarschijnlijk deze kant op voor de bovenkant: Voor de onderkant wordt het wel dat okumé profiel, met de 89mm radius.
Re: project: termino
jongens nog even doorgaan,dan kom ik het volgende week ophalen!
ik zie ze al helemaal staan!!
ik zie ze al helemaal staan!!
Re: project: termino
online archief
- Bijlagen
-
- image038.jpg (8.84 KiB) 465 keer bekeken
-
- image040.jpg (6.8 KiB) 465 keer bekeken
-
- image042.jpg (4.46 KiB) 465 keer bekeken
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: project: termino
kweenie hoe handig je bentLeeuwarden schreef:Geinig. Wanneer is ie klaar?
Re: project: termino
Ik geloof dat er van mij ook nog enige handigheid wordt verwachtWijx schreef:kweenie hoe handig je bentLeeuwarden schreef:Geinig. Wanneer is ie klaar?
Wijx, mooi tekenwerk! Heb je ook de radius van de flauwere ronding bovenaan?
En misschien kun je de tekening in een iets hogere resolutie plaatsen. Niet alle cijfers zijn hier goed te lezen.
Re: project: termino
ik ga het morgen op m'n werk even netter maken. Mijn Autocad thuis is nogal beroerd. Dan gaat het ook allemaal netjes op schaal enzo.
Radius ronding bovenaan is 1027
Radius ronding bovenaan is 1027
Re: project: termino
en de laatste test voor de grote aanstichter van de ellende
offset van 10 mm
offset van 10 mm
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: project: termino
'k Ben wel handig maar niet zo snel (lees: iemand met een figuurzaagje haalt me met gemak in...)Wijx schreef:kweenie hoe handig je bentLeeuwarden schreef:Geinig. Wanneer is ie klaar?
'k Vind het wel mooi worden...
Re: project: termino
ze willen opeens dat ik werk op m'n werk. Morgen blijf ik wel even langer om het af te maken

