Niet meer verkrijgbare condensaroren

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ssander
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 22:26

Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door ssander »

Beste ls,

Ik ben een oude buizenversterker aan het opknappen.
Nu wil ik een aantal condensatoren vervangen, echter zijn een aantal waarden niet meer verkrijgbaar.
Zoals keramische 200pF/5%

Hoe moet ik dit aanpakken?

Sander
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door ray5150 »

twee stuks van 100 pF paralel zetten? dan kom je ook op 200 pF uit. :D
ssander
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 22:26

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door ssander »

Hoi ray,

Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!

Sander
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door b_force »

Het hangt er vanaf waar die 200pF (wat een vreemde waarde voor in een buizenversterker?) zit.
Anders kun je ook prima 220pF pakken


edit:
Ik neem aan dat dit in een RIAA/phono netwerkje zit?
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door Miniwatt »

Zilver/mica?
ssander
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 22:26

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door ssander »

Hoe kan ik zien wanneer ik (bipolaire) condensatoren moet gebruiken?

Sander
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Bericht door ray5150 »

Bipolaire condensatoren in een buizenversterker? nog nooit gezien... :?
Wat voor merk en type gaat het eigenlijk om?

[edit: ik zie het al aan je andere topics, het gaat om de philips HF302
is het niet makkelijkker om dit is een topic te houden?]
Plaats reactie