Beste ls,
Ik ben een oude buizenversterker aan het opknappen.
Nu wil ik een aantal condensatoren vervangen, echter zijn een aantal waarden niet meer verkrijgbaar.
Zoals keramische 200pF/5%
Hoe moet ik dit aanpakken?
Sander
Niet meer verkrijgbare condensaroren
Moderator: Beheerdersteam
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
twee stuks van 100 pF paralel zetten? dan kom je ook op 200 pF uit. 
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Hoi ray,
Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!
Sander
Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!
Sander
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Het hangt er vanaf waar die 200pF (wat een vreemde waarde voor in een buizenversterker?) zit.
Anders kun je ook prima 220pF pakken
edit:
Ik neem aan dat dit in een RIAA/phono netwerkje zit?
Anders kun je ook prima 220pF pakken
edit:
Ik neem aan dat dit in een RIAA/phono netwerkje zit?
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Hoe kan ik zien wanneer ik (bipolaire) condensatoren moet gebruiken?
Sander
Sander
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Bipolaire condensatoren in een buizenversterker? nog nooit gezien...
Wat voor merk en type gaat het eigenlijk om?
[edit: ik zie het al aan je andere topics, het gaat om de philips HF302
is het niet makkelijkker om dit is een topic te houden?]
Wat voor merk en type gaat het eigenlijk om?
[edit: ik zie het al aan je andere topics, het gaat om de philips HF302
is het niet makkelijkker om dit is een topic te houden?]

