Bouwverslag Paper HATT
Moderator: Beheerdersteam
Bouwverslag Paper HATT
Hallo doehetzelvers,
Na veel vergelijk en uitzoekwerk heb ik besloten de Paper HATT te gaan bouwen. Mooi ontwerp en ook belangrijk, het valt binnen mijn budget. Zelf vind ik het leuk om bouwverslagen van anderen te lezen dus ik dacht, laat ik hier ook eens mijn vorderingen posten.
Mijn versie wordt van MDF met een laagje fineer. Weet nog niet wat voor fineer het wordt. Op de short list staan Amerikaans noten of zebrano. Ga binnenkort naar de houthandel om eens te kijken wat ze zoal hebben.
De basis in inmiddels klaar. Nu is het wachten op de onderdelen, deze zijn besteld en komen als het goed is half deze week binnen. Dan moet de knoop worden doorgehakt over het fineer. Dat moet er eerst op voordat de gaten voor de speakers erin kunnen.
Alvast wat foto's.
Na veel vergelijk en uitzoekwerk heb ik besloten de Paper HATT te gaan bouwen. Mooi ontwerp en ook belangrijk, het valt binnen mijn budget. Zelf vind ik het leuk om bouwverslagen van anderen te lezen dus ik dacht, laat ik hier ook eens mijn vorderingen posten.
Mijn versie wordt van MDF met een laagje fineer. Weet nog niet wat voor fineer het wordt. Op de short list staan Amerikaans noten of zebrano. Ga binnenkort naar de houthandel om eens te kijken wat ze zoal hebben.
De basis in inmiddels klaar. Nu is het wachten op de onderdelen, deze zijn besteld en komen als het goed is half deze week binnen. Dan moet de knoop worden doorgehakt over het fineer. Dat moet er eerst op voordat de gaten voor de speakers erin kunnen.
Alvast wat foto's.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bouwverslag Paper HATT
Mooi project,
zeer boeiend speaker ontwerp, die Hatt. Een seriefilter zonder condensatoren, hoe gaaf
Veel succes met de bouw en met het fineren met zebrano
zeer boeiend speaker ontwerp, die Hatt. Een seriefilter zonder condensatoren, hoe gaaf
Veel succes met de bouw en met het fineren met zebrano
Re: Bouwverslag Paper HATT
eens/wouter schreef:Veel succes met de bouw en met het fineren met zebrano
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ik heb zelf ook de Paper Hatt gebouwd, ben er nog steeds erg tevreden mee!
Ik zie op je laatste foto ook een buisje, daar zijn ze wat minder geschikt voor door hun lage rendement
Ik zie op je laatste foto ook een buisje, daar zijn ze wat minder geschikt voor door hun lage rendement
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ach, dat is een ander brouwsel van mij.Fokko schreef:Ik zie op je laatste foto ook een buisje, daar zijn ze wat minder geschikt voor door hun lage rendement
Re: Bouwverslag Paper HATT
Nou, dat schiet lekker op. Heb nog steeds de spullen niet in huis...
Pas 3 weken geleden besteld. Nou ja, geduld is een schone zaak zeggen ze.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ja, tegenwoordig telt de klant niet meer heb ik de indruk.
Ik ben nog steeds aan het wachten op een cadeau die mijn broer me voor m'n nieuwjaar heeft besteld.
Kan je ons misschien ondertussen vertellen hoe je die Fonken bevalt? Gebruik je sub-ondersteuning?
Ik ben nog steeds aan het wachten op een cadeau die mijn broer me voor m'n nieuwjaar heeft besteld.
Kan je ons misschien ondertussen vertellen hoe je die Fonken bevalt? Gebruik je sub-ondersteuning?
Re: Bouwverslag Paper HATT
De fonken. Als je er lichte muziek, akoestische gitaar bv, op speelt zijn ze erg goed. Maar meer moet je er niet van vragen, dan gaat het al gauw mis. Heb geen sub. Wel plannen om er een te bouwen.
Nog geen spullen trouwens. Maar weer een mailtje gestuurd waar het blijft. Nog geen reactie..
Nog geen spullen trouwens. Maar weer een mailtje gestuurd waar het blijft. Nog geen reactie..
Re: Bouwverslag Paper HATT
Blijkbaar is het tegenwoordig de mode om klanten onnodig lang te laten wachten, zonder ook maar enig teken van leven van de kant van de verkoper.
Ze verwachten haast dat je gaat smeken om iets te mogen kopen bij hen. Ik maak dat veel te veel mee de laatste tijd. Daarom dat ik graag in Duitsland of UK bestel. Dat gaat veel vlotter dan in België of Nederland bestellen.
Dat van die Fonkens had ik wel een beetje verwacht. Een beetje leuke woofer zal ze wel goed doen.
Ze verwachten haast dat je gaat smeken om iets te mogen kopen bij hen. Ik maak dat veel te veel mee de laatste tijd. Daarom dat ik graag in Duitsland of UK bestel. Dat gaat veel vlotter dan in België of Nederland bestellen.
Dat van die Fonkens had ik wel een beetje verwacht. Een beetje leuke woofer zal ze wel goed doen.
Re: Bouwverslag Paper HATT
http://www.humblehomemadehifi.com/Paper-HATT.htmlmeiborg schreef:Filter zonder condensatoren? Interessant ontwerp!
Re: Bouwverslag Paper HATT
Zo, vandaag fineer gehaald in Rotterdam. Het wordt mijn eerste fineerklus dus het is wel even opletten geblazen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het BELACHELIJK mooi wordt 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwverslag Paper HATT
Misschien een domme vraag, maar hoe breng je fineer aan? Heeft dit al een lijmlaag zodat je het met bv een strijkijzer aanbrengt? als ik trouwens de foto bekijk zie ik dat het materiaal aan 2 kanten gelijk is, gebruik je lijm in dat geval?
En hoe kun je netjes een hoek afwerken, zijn daar technieken voor?
En hoe kun je netjes een hoek afwerken, zijn daar technieken voor?
Re: Bouwverslag Paper HATT
Domme vragen bestaan toch niet?
Ik gebruik voor het fineeren witte houtlijm. Dit breng ik eenzijdig op met een verfrolletje en pers vervolgens alles op elkaar met lijmklemmen. Op deze manier kun je maar één kant tegelijk doen dus het kost wel wat tijd. Je moet ook opletten in welke volgorde je het doet. Dit om zo min mogelijk naden in het zicht te hebben.
http://www.zelfbouwaudio.nl/index.php?o ... 3&Itemid=2
http://www.af.nl/voorraad/fineer/fineerles/
Hier staat het fineren perfect beschreven.
http://www.zelfbouwaudio.nl/index.php?o ... 3&Itemid=2
http://www.af.nl/voorraad/fineer/fineerles/
Hier staat het fineren perfect beschreven.
Laatst gewijzigd door mcaudio op di 30 mar 2010, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Het fineer op maat gesneden. Dat ging heel makkelijk. Zo gesneden dat de nerf straks mooi doorloopt van voor naar achter.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Alles gemarkeerd, netjes hoor
mooi fineer ook. P.S. Sark bedankt voor de link
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwverslag Paper HATT
Heb je links doorgelezen, leerzaam inderdaad, dank! Wellicht dat ik het op een volgens speakerproject ook eens ga proberen. Succes met de verdere voortgang, ik blijf het met belangstelling volgen.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Zo, één kastje is gefineerd. Morgen de volgende. Het is een hoop werk maar het resultaat is erg fraai, al zeg ik het zelf.
Laatst gewijzigd door mcaudio op do 01 apr 2010, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Erg mooi om te zien
Voordat je gaat lakken/beitsen of oliën ... eerst even een proefstukje 'mishandelen' (die heb je toch nog wel hè
).
Voordat je gaat lakken/beitsen of oliën ... eerst even een proefstukje 'mishandelen' (die heb je toch nog wel hè
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ja hoor, proefstukje ligt klaar. Weet alleen nog niet zeker hoe ik ze zal afwerken. Misschien gewoon in de blanke, matte lak op waterbasis. Vanavond maar eens een deel van het proefstukje lakken. Kijken hoe het uitpakt.
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
Re: Bouwverslag Paper HATT

Dit zijn mijn humblehomdehifi db8mkII ook in rotterdams zebrano
Wel super gaaf de paperhatt.
gr Laurens
Re: Bouwverslag Paper HATT
Die zien er goed uit zeg
Hoe ging het frezen van de gaten? Veel last van splinteren? Ik merk dat zebrano erg gevoelig is voor splinteren in de lengte van de nerf en maak me een beetje zorgen of dat wel goed gaat met frezen straks.
Alle spullen binnen op de woofers na. Die zouden afgelopen week komen volgens de Leverancier.
Ben bezig met de tweede kast. Duurt helaas wat langer door een griepje.
Alle spullen binnen op de woofers na. Die zouden afgelopen week komen volgens de Leverancier.
Ben bezig met de tweede kast. Duurt helaas wat langer door een griepje.
