Kuch, kuchhannesie schreef:Ik word af en toe gestoord van de technische kreten en afkortingen, waar volgens mij best een draadje over de afkortingen over kan worden gestart, zoveel als dat daar zijn.
Unbaffled Dipole
Moderator: Beheerdersteam
Re: Unbaffled Dipole
Dat kan dan aangevuld worden met kreten als FIR en dergelijke?
Ik snap in deze context LR4 dat het Linkwitz-Riley 4e orde is, maar wil begrijpen wat ze willen bereiken met deze methodes, dan is het leuk dat je soms even aangeeft wat de afkorting betekend.
Gelukkig waren er direct een paar mensen die dit deden, waarvoor dank
Van een zeer geïnteresseerde hobbyist die 20 jaar geleden zijn boxjes bouwde, en nu probeert weer een beetje bij te spijkeren.
Hans
Ik snap in deze context LR4 dat het Linkwitz-Riley 4e orde is, maar wil begrijpen wat ze willen bereiken met deze methodes, dan is het leuk dat je soms even aangeeft wat de afkorting betekend.
Gelukkig waren er direct een paar mensen die dit deden, waarvoor dank
Van een zeer geïnteresseerde hobbyist die 20 jaar geleden zijn boxjes bouwde, en nu probeert weer een beetje bij te spijkeren.
Hans
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Verschil tussen IIR en FIR?
Ik wil je wel mijn digitale signaalbewerking boek geven.
3/4 daarvan gaat de verschillen tussen deze twee en hoe je er mee kunt rekenen etc. Wordt een beetje lastig om dat te gaan samenvatten in een klein topicje.......
edit:
Hier een samenvatting van de verschillen.
Wil je er meer over weten zul je "Digitale Signaalbewerking" van "van den Enden en Verhoeckx" moeten aanschaffen (ISBN 906674649-1)
(of een ander boek).
Ik wil je wel mijn digitale signaalbewerking boek geven.
3/4 daarvan gaat de verschillen tussen deze twee en hoe je er mee kunt rekenen etc. Wordt een beetje lastig om dat te gaan samenvatten in een klein topicje.......
edit:
Hier een samenvatting van de verschillen.
Wil je er meer over weten zul je "Digitale Signaalbewerking" van "van den Enden en Verhoeckx" moeten aanschaffen (ISBN 906674649-1)
(of een ander boek).
Grappig te lezen dat het zo word opgevat.
Mijn probleem is, als je de afkortingen gebruikt dat dat voor mij vaak niet is te traceren met behulp van Google.
Heb je nu een keer de onafgekorte (correct Nederlands?) volledige benaming, dan word het wat makkelijker.
Bijvoorbeeld, LF geeft met mijn ook leuke PC hobby, ook een automatische associatie naar Line Feed? Printer aansturing voor naaldprinters? e.d.
Vandaar mijn verzoek, het kwam wat bot over, terwijl je probeert te kijken hoever je komt om de discussie te volgen.
Ben toentertijd (1992)ook met Dipool voor de Fostex FS21RP bezig geweest, vandaar mijn interesse.
Hans
Edit, Bedankt B force
Mijn probleem is, als je de afkortingen gebruikt dat dat voor mij vaak niet is te traceren met behulp van Google.
Heb je nu een keer de onafgekorte (correct Nederlands?) volledige benaming, dan word het wat makkelijker.
Bijvoorbeeld, LF geeft met mijn ook leuke PC hobby, ook een automatische associatie naar Line Feed? Printer aansturing voor naaldprinters? e.d.
Vandaar mijn verzoek, het kwam wat bot over, terwijl je probeert te kijken hoever je komt om de discussie te volgen.
Ben toentertijd (1992)ook met Dipool voor de Fostex FS21RP bezig geweest, vandaar mijn interesse.
Hans
Edit, Bedankt B force
Voel je niet aangevallen Hans want je hebt wel gelijk dat 't forum er is om mekaar te helpen. 
Het ging mij om de reactie van holco, die de TS loopt te commanderen dat ie niet technisch moet praten. Sorry, maar dat kan netter... Eerst zelf zoeken en dan vragen wordt op elk forum op prijs gesteld.
Nu weer on-topic
@ Martijn: waarom neem jij het enthousiasme van diyaudio-mensen over linear-phase filtering over? Ik heb het idee dat een paar lui daar eindelijk een beetje in de goeie richting aan het zoeken zijn, maar dat er nog wel een beetje audiofiele saus overheen zit. Die claims over hoorbaarheid van fasevervorming van LR4/LR8 van 1 forumlid zijn niet betrouwbaar. Je kunt het natuurlijk zelf gaan onderzoeken, maar autosuggestie moet dan wel vermeden worden
.
Theoretisch is linear-phase hartstikke leuk, in de praktijk is het toch niet zo ideaal. En het enige voordeel dat ik zie is een heel erg steile filterhelling zonder group delay; persoonlijk vind ik een LR4 ook goed genoeg.
Het ging mij om de reactie van holco, die de TS loopt te commanderen dat ie niet technisch moet praten. Sorry, maar dat kan netter... Eerst zelf zoeken en dan vragen wordt op elk forum op prijs gesteld.
Nu weer on-topic
@ Martijn: waarom neem jij het enthousiasme van diyaudio-mensen over linear-phase filtering over? Ik heb het idee dat een paar lui daar eindelijk een beetje in de goeie richting aan het zoeken zijn, maar dat er nog wel een beetje audiofiele saus overheen zit. Die claims over hoorbaarheid van fasevervorming van LR4/LR8 van 1 forumlid zijn niet betrouwbaar. Je kunt het natuurlijk zelf gaan onderzoeken, maar autosuggestie moet dan wel vermeden worden
Theoretisch is linear-phase hartstikke leuk, in de praktijk is het toch niet zo ideaal. En het enige voordeel dat ik zie is een heel erg steile filterhelling zonder group delay; persoonlijk vind ik een LR4 ook goed genoeg.
Laatst gewijzigd door Ronkel op di 16 mar 2010, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog niet enthousiast, maar de verhalen maken mij wel nieuwsgierig. Een aantal van deze personen op diyaudio zijn geen audiofielen in de zin van dure kabels en apparaten, maar juist down-to-earth. Het lijkt me het proberen waard.
Tja. De claim dat het een "big difference" is zorgt dat ik skeptisch ben... lees ook de comments van John K maar. Eerst neemt de TS aan dat het de dip in de power response is, vervolgens blijkt die niet aanwezig te zijn. Ik vraag me af wat het verschil dan nog is. Ik denk niet wegnemen van fasevervorming een "big difference" is. Het gaat in tegen alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb. Dat bedoel ik met "audiofiele saus".Martijn M schreef:Ik ben nog niet enthousiast, maar de verhalen maken mij wel nieuwsgierig. Een aantal van deze personen op diyaudio zijn geen audiofielen in de zin van dure kabels en apparaten, maar juist down-to-earth. Het lijkt me het proberen waard.
A, Ik had al lopen zoeken maar snapte er niks van, nu nog steeds niet trouwens ondanks dat ik het geprobeerd heb te volgen, duidelijk boven mijn pet dus!!Ronkel schreef:
B, Als je wat dwars zit naar mij toe (zou niet weten wat
Hier nog even voor de duidelijkheid de vraag die ik stelde,
Wat houd dat linear-phase filtering in? please niet te technisch!
Bedankt voor de link Hans, maar zoals ik al eerder zij gaat dit toch wat te veel boven mijn pet
Zal verder geen reacties meer in dit topic plaatsen, en enkel mee lezen zodat ik er misschien nog wat van opsteek
Zal verder geen reacties meer in dit topic plaatsen, en enkel mee lezen zodat ik er misschien nog wat van opsteek
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb al meer artikelen gezien dat vervorming door fase meer een fabel is dan een feit.
Deze artikelen moet ik echter wel weer bij elkaar rapen, want ik heb geeeeen idee meer waar ik die ooit gevonden heb.
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=13628
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=3824
http://www.acoustics.hut.fi/~mak/PUB/JA ... _PG413.pdf
http://www.audioholics.com/education/ac ... ity-part-2
Natuurlijk deze:
http://www.linkwitzlab.com/phs-dist.htm
http://www.linkwitzlab.com/frontiers.htm#I
Vooral het "ringing" effect kan voor "problemen" zorgen.
naar deze ben ik ook wel benieuwd:
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=7273
Misschien toch maar lid worden?
Deze artikelen moet ik echter wel weer bij elkaar rapen, want ik heb geeeeen idee meer waar ik die ooit gevonden heb.
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=13628
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=3824
http://www.acoustics.hut.fi/~mak/PUB/JA ... _PG413.pdf
http://www.audioholics.com/education/ac ... ity-part-2
Natuurlijk deze:
http://www.linkwitzlab.com/phs-dist.htm
http://www.linkwitzlab.com/frontiers.htm#I
Vooral het "ringing" effect kan voor "problemen" zorgen.
naar deze ben ik ook wel benieuwd:
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=7273
Misschien toch maar lid worden?
Sorry dat ik enkelen zo lang heb laten wachten. Ik was druk met andere dingen, maar hier zijn dan eindelijk de metingen. Uiteraard zijn de hoeken, zoals jullie inmiddels van me gewend zijn, op het oog ingesteld. Dat betekent dus dat de metingen meer dienen om een idee te krijgen van hoe de speaker zich gedraagt, dan om keihard één op één met andere ontwerpen te gaan vergelijken. Mijn draaiplateau om de hoeken in te stellen is nog niet klaar.
De Neo3W schijnt eigenlijk niet zo laag ingezet te moeten worden als ik deed (1,6 khz). Inmiddels ligt het crossover op 2 khz.
Er zijn problemen zichtbaar aan de bovenkant van de passband van de AL170. Tussen 2 khz en een goeie 5 khz laat de speaker haast perfect dipoolgedrag zien. Rond 6,8 khz is de overgang van dipoolgedrag naar bundelend gedrag, waardoor de off-axis curves qua niveau richting de on-axis curve kruipen. Boven 8 khz zie je simpelweg het gedrag van een bundelende monopool.
Het gemiddelde van deze curves laat een gelijkmatige, met ongeveer 1 dB/octaaf aflopende curve zien.
Aan de achterzijde ziet de zaak er iets minder mooi uit. De asymmetrie in de weergave van de AL170 is duidelijk te herkennen. Op termijn zal ik waarschijnlijk een andere middentoner toe gaan passen. Een tweede probleem is zichtbaar rond het crossover. De drivers zijn aan de achterzijde niet mooi akoestisch uitgelijnd. In de definitieve versie ga ik hier mee aan de gang. In het hoog ziet het er relatief goed uit, maar de reflecties zorgen wel voor akoestische interferentie. De constructie aan de achterzijde wordt uiteindelijk een stuk kleiner.
De Neo3W schijnt eigenlijk niet zo laag ingezet te moeten worden als ik deed (1,6 khz). Inmiddels ligt het crossover op 2 khz.
Er zijn problemen zichtbaar aan de bovenkant van de passband van de AL170. Tussen 2 khz en een goeie 5 khz laat de speaker haast perfect dipoolgedrag zien. Rond 6,8 khz is de overgang van dipoolgedrag naar bundelend gedrag, waardoor de off-axis curves qua niveau richting de on-axis curve kruipen. Boven 8 khz zie je simpelweg het gedrag van een bundelende monopool.
Het gemiddelde van deze curves laat een gelijkmatige, met ongeveer 1 dB/octaaf aflopende curve zien.
Aan de achterzijde ziet de zaak er iets minder mooi uit. De asymmetrie in de weergave van de AL170 is duidelijk te herkennen. Op termijn zal ik waarschijnlijk een andere middentoner toe gaan passen. Een tweede probleem is zichtbaar rond het crossover. De drivers zijn aan de achterzijde niet mooi akoestisch uitgelijnd. In de definitieve versie ga ik hier mee aan de gang. In het hoog ziet het er relatief goed uit, maar de reflecties zorgen wel voor akoestische interferentie. De constructie aan de achterzijde wordt uiteindelijk een stuk kleiner.
Laatst gewijzigd door Martijn M op ma 26 apr 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Contacteer:
Misschien al oud nieuws maar in de Klang Und Ton van deze maand staat ook een unbaffled dipole...
http://www.lloxx.de/testberichte/heft-d ... 32010.html

http://www.lloxx.de/testberichte/heft-d ... 32010.html

Nee, dat is nieuw voor me! Is het de moeite waard? Dan moet ik zo maar even naar de lectuurwinkel lopen!
Zojuist heb ik trouwens ontdekt dat de leren bank vanaf welke ik luister de response in het midhoog op de luisterplaats flink verklooit.
Daar zal ik omheen moeten werken.
Zojuist heb ik trouwens ontdekt dat de leren bank vanaf welke ik luister de response in het midhoog op de luisterplaats flink verklooit.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
er staat hoe dan ook niets interessants in dat artikel, bespaar je de moeite. ze hebben niet eens een meting gedaan. het artikel valt zonder informatie verlies samen te vatten met: neem 3 drivers en wat hout, bats het in elkaar, sluit aan met een behringer, vogel wat, en oohhh wat mooi. niets maar dan ook niets waar een zelfbouwer wat aan heeft, het is op basis van het artikel niet eens na te bouwen, want ook de instellingen van de behringer staan niet vermeld.. en het enige leerzame is dat ze melden dat uit zo'n bouwsel idd muziek te halen valt...Martijn M schreef:Nee, dat is nieuw voor me! Is het de moeite waard? Dan moet ik zo maar even naar de lectuurwinkel lopen!
[quote="Henkjan]neem 3 drivers en wat hout, bats het in elkaar, sluit aan met een behringer, vogel wat, en oohhh wat mooi. [/quote]

Kom es met fotootje van je luister plek en zo?Martijn M schreef:Zojuist heb ik trouwens ontdekt dat de leren bank vanaf welke ik luister de response in het midhoog op de luisterplaats flink verklooit.
Uhm... het gaat gewoon om de bank waarop ik zit. Die reflecteert nogal.sietse schreef:Kom es met fotootje van je luister plek en zo?Martijn M schreef:Zojuist heb ik trouwens ontdekt dat de leren bank vanaf welke ik luister de response in het midhoog op de luisterplaats flink verklooit.
Inderdaad, dat was precies mijn gedachte ook, een artikel zonder inhoud.Henkjan schreef:er staat hoe dan ook niets interessants in dat artikel, bespaar je de moeite. ze hebben niet eens een meting gedaan. het artikel valt zonder informatie verlies samen te vatten met: neem 3 drivers en wat hout, bats het in elkaar, sluit aan met een behringer, vogel wat, en oohhh wat mooi. niets maar dan ook niets waar een zelfbouwer wat aan heeft, het is op basis van het artikel niet eens na te bouwen, want ook de instellingen van de behringer staan niet vermeld.. en het enige leerzame is dat ze melden dat uit zo'n bouwsel idd muziek te halen valt...Martijn M schreef:Nee, dat is nieuw voor me! Is het de moeite waard? Dan moet ik zo maar even naar de lectuurwinkel lopen!
Schijnbaar heeft Christian Gather het moeilijk de laatste tijd, want er verschijnen steeds meer van zulke zinloze artikelen.
Da's als student nog enigszins betaalbaar geloof ik. Je kunt dan ook nog een "onbeperkt papers downloaden" abo nemen geloof ik voor iets van $130 per jaar.b_force schreef:Misschien toch maar lid worden?
Die dipool in de K&T ziet er wel geinig uit.
@ Martijn: mooie metingen weer! Maar... gaan zeuren over reflecties van je bank... niet alles wat je meet correspondeert met wat je hoort he!
Dat een leren bank reflecteert is nogal van een hoog duh...
gehalte. Het leer is een glad en hard oppervlak en zal dus gewoon even hard reflekteren als een betonnen muur. Alleen de resonantiefrequentie van het slappe leer ligt natuurlijk 'iets' hoger dan die van de muur. Boven die frequentie ga je naar 90% reflektie.
Er is echter een oplossing voor: het leer omdraaien. Heb je gelijk een mooie schone suède bank.
Of een plaid erover.
Nog zo iets: als ik zit te luisteren zit ik vaak met mijn handen achter mijn hoofd (onbewust). Nou... dat scheelt ook behoorlijk in de hoogweergave.
Over die kretologie: je komt het zo vaak tegen dat mensen vaktaal praten. Het is ook een logische wetmatigheid. Dat hoe vaker een woord gebruikt wordt hoe (afge)korter het woord wordt. Begrijpelijk, maar zeer onvriendelijk vor buitenstaanders. Het zou wel fijn zijn als iemand de moeite zou nemen om de term even 1x voluit te schrijven. Ik vind het hoogst irritant als mensen steeds moeilijke termen en afkortingen gebruiken maar te lui zijn om het uit te leggen. Vaak is het ook een verbloemen van het feit dat ze het zelf niet helemaal begrijpen.
(Een collega van ?) Einstein zei: als je je theorie niet aan een barman in 1 zin kunt uitleggen begrijp je hem niet of hij klopt niet. Ik weet hem niet helemaal meer, maar de strekking is wel dezelfde.
Ik heb die documenten (scans, niet de links) doorgelezen maar daar ben ik geen steek wijzer van geworden.
Dus: wat is een FIR filter en wat is een IIR? (in 1 zin
)
Edit:
Ik heb even de vorige pagina gelezen. Als ik het me goed voorstel kan ik het zo omschrijven (1 zin!): het is hetzelfde verschil als tussen een grafische equalizer en een parametrisch: de een werkt met een waarde per band de ander met kantelpunten. Wiskundig gezien werkt de ene met de functie, de andere met de afgeleide van die functie met beginwaarde (2e zin 2e uitleg
).
Trouwens: iemand gaf een link naar dB(A) op wikipedia. Stond me daar toch een loei van een beginnersfout! De definitie van Bell is 1 Bell meer wordt waargenomen als een verdubbeling van de geluidssterkte. 3dB is de verdubbeling van geluidsintensiteit. Hoe vaak ik dat nou al recht heb moeten zetten.
De consequenties daarvan zijn dat je (overdreven) eerst de grondtoon hoort en daarna pas de transiënt, oftewel eerst de snaartrilling en daarna pas de aanslag.
Een ander gevolg is dat je rondom de kantelfrequentie interferentie (uitdoving en verdubbeling) krijgt omdat de 2 drivers niet gelijk of zelfs tegengesteld bewegen. Hoe steiler de filtering hoe groter dit effect.
Je kunt dan wel een digitaal filter gebruiken, maar die hebben weer hun eigen nadelen. Dan ga je nml met ADC's en DAC's werken en als je even naar de topiccgroep 'bronnen' kijkt hoeveel moeite mensen doen om de perfecte DAC te maken...
Al dit niet klopt wordt ik vast wel verbeterd.
Er is echter een oplossing voor: het leer omdraaien. Heb je gelijk een mooie schone suède bank.
Of een plaid erover.
Nog zo iets: als ik zit te luisteren zit ik vaak met mijn handen achter mijn hoofd (onbewust). Nou... dat scheelt ook behoorlijk in de hoogweergave.
Over die kretologie: je komt het zo vaak tegen dat mensen vaktaal praten. Het is ook een logische wetmatigheid. Dat hoe vaker een woord gebruikt wordt hoe (afge)korter het woord wordt. Begrijpelijk, maar zeer onvriendelijk vor buitenstaanders. Het zou wel fijn zijn als iemand de moeite zou nemen om de term even 1x voluit te schrijven. Ik vind het hoogst irritant als mensen steeds moeilijke termen en afkortingen gebruiken maar te lui zijn om het uit te leggen. Vaak is het ook een verbloemen van het feit dat ze het zelf niet helemaal begrijpen.
(Een collega van ?) Einstein zei: als je je theorie niet aan een barman in 1 zin kunt uitleggen begrijp je hem niet of hij klopt niet. Ik weet hem niet helemaal meer, maar de strekking is wel dezelfde.
Ik heb die documenten (scans, niet de links) doorgelezen maar daar ben ik geen steek wijzer van geworden.
Dus: wat is een FIR filter en wat is een IIR? (in 1 zin
Edit:
Ik heb even de vorige pagina gelezen. Als ik het me goed voorstel kan ik het zo omschrijven (1 zin!): het is hetzelfde verschil als tussen een grafische equalizer en een parametrisch: de een werkt met een waarde per band de ander met kantelpunten. Wiskundig gezien werkt de ene met de functie, de andere met de afgeleide van die functie met beginwaarde (2e zin 2e uitleg
Trouwens: iemand gaf een link naar dB(A) op wikipedia. Stond me daar toch een loei van een beginnersfout! De definitie van Bell is 1 Bell meer wordt waargenomen als een verdubbeling van de geluidssterkte. 3dB is de verdubbeling van geluidsintensiteit. Hoe vaak ik dat nou al recht heb moeten zetten.
Dat de hoge en lage tonen (boven/onder kantelfrequentie) in tijd (fase van de golf) uit elkaar getrokken worden.holco schreef:Wat houd dat linear-phase filtering in? please niet te technisch!
De consequenties daarvan zijn dat je (overdreven) eerst de grondtoon hoort en daarna pas de transiënt, oftewel eerst de snaartrilling en daarna pas de aanslag.
Een ander gevolg is dat je rondom de kantelfrequentie interferentie (uitdoving en verdubbeling) krijgt omdat de 2 drivers niet gelijk of zelfs tegengesteld bewegen. Hoe steiler de filtering hoe groter dit effect.
Je kunt dan wel een digitaal filter gebruiken, maar die hebben weer hun eigen nadelen. Dan ga je nml met ADC's en DAC's werken en als je even naar de topiccgroep 'bronnen' kijkt hoeveel moeite mensen doen om de perfecte DAC te maken...
Al dit niet klopt wordt ik vast wel verbeterd.
Laatst gewijzigd door ]eep op di 13 apr 2010, 0:11, 2 keer totaal gewijzigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Finite_impulse_response, welk deel snap je niet? (dat is 1 zin
)
Ik ben ook aan het zoeken geweest en kan begrijpen dat het in 1 zin niet eenvoudig te doen is
.
http://en.wikipedia.org/wiki/Finite_impulse_response
http://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_impulse_response
Edit: iemand was nog iets sneller, maar ik iets completer
http://en.wikipedia.org/wiki/Finite_impulse_response
http://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_impulse_response
Edit: iemand was nog iets sneller, maar ik iets completer
Hoeveel zie je hiervan nog terug op de luisterplek?Martijn M schreef:
Aan de achterzijde ziet de zaak er iets minder mooi uit. De asymmetrie in de weergave van de AL170 is duidelijk te herkennen. Op termijn zal ik waarschijnlijk een andere middentoner toe gaan passen. Een tweede probleem is zichtbaar rond het crossover. De drivers zijn aan de achterzijde niet mooi akoestisch uitgelijnd. In de definitieve versie ga ik hier mee aan de gang. In het hoog ziet het er relatief goed uit, maar de reflecties zorgen wel voor kamfiltering. De constructie aan de achterzijde wordt uiteindelijk een stuk kleiner.
Die opmerking over de bank plaatste ik naar aanleiding van mijn poging van vanmiddag om uit te vogelen wat ik nou het beste wel kan EQ'en en wat niet. Na er al redelijk wat mee te hebben gestoeid ben ik van mening dat het corrigeren van ruimte-invloeden ook in het mid en hoog voordelen kan opleveren, ondanks dat vaak wordt gezegd dat je deze gebieden ongemoeid zou moeten laten bij de ruimtecorrectie. Het is echter ontzettend lastig om te bepalen wat je wel en niet moet aanpakken. De speaker is van zichzelf tamelijk neutraal. Op de luisterplek zijn echter duidelijke trends in de steady-state, room-averaged frequentiecurve te zien (sorry voor de Engelse termen). Een brede piek in het midhoog is ook gewoon klankmatig herkenbaar. Correctie hiervan klinkt beter, maar ik ben benieuwd hoe optimale correctie er uit zou moeten zien, voor zover dat mogelijk is.
Ik denk dat akoestische maatregelen het beste zijn om akoestische problemen aan te pakken, maar dat zal hier thuis niet geaccepteerd worden. Overigens ben ik wel ongelofelijk aan het mierenn**ken, want ik ken weinig sets die ik zo goed vind klinken als wat hier nu staat te spelen. Desondanks blijft het m.i. interessant om binnen de grenzen het maximum op te zoeken.
EDIT: woordje vergeten - nu toegevoegd
Ik denk dat akoestische maatregelen het beste zijn om akoestische problemen aan te pakken, maar dat zal hier thuis niet geaccepteerd worden. Overigens ben ik wel ongelofelijk aan het mierenn**ken, want ik ken weinig sets die ik zo goed vind klinken als wat hier nu staat te spelen. Desondanks blijft het m.i. interessant om binnen de grenzen het maximum op te zoeken.
EDIT: woordje vergeten - nu toegevoegd
Laatst gewijzigd door Martijn M op di 13 apr 2010, 9:09, 2 keer totaal gewijzigd.