Nu kun je natuurlijk een houtpakket kopen, maar dan is de lol er ook een beetje af...
Dus; 2 platen MDF gehaald (22 en 30 mm) en het nodige elektrische gereedschap (waarschijnlijk had ik met kant en klare speakers goedkoper uit geweest, maar daar gaat het nu niet om
Vervolgens de tekeningen van audio-components uitgeprint en aan het zagen geslagen. Onderweg ontdekt dat er een foutje in de tekeningen zit helaas.
Nu vond ik het niet meevallen om de stukken te zagen, ook al heb ik een cirkelzaag met zaaglineaal. Je zit er al snel een halve of derde millimeter naast... Maar het is perfect in orde gekomen (het donkere op de foto zijn brandstrepen).
Toen alles gezaagd was kwam de bovenfrees uit de doos, front afronden met een afrondfrees met een radius van 20 (zie die maar eens te vinden trouwens).
Bij een duiste speakershop een cirkelmal besteld, frees erop gemonteerd en verder rommelen. Fronts prima gelukt al zeg ik het zelf, de terminal achterop iets minder maar dat schuur/plamuur ik wel in orde.
Ik had het plan om te gaan deuvelen, dus een deuvelaar gehaald. Nu werkt dat net niet lekker dus ik ga het gewoon lijmen.
Het wachten is nu op de 2 setjes die onderweg zijn, om alles even te passen voor ik de isolatie aanbreng en de kasten dicht lijm.
To be continued..