Media center bouwen

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Trucje pas ik ook altijd toe, alles draait hier op 7V.
Geeft nog voldoende "flow" om alle warmte af te voeren.

Mooie kast zo, ik vind het wel groot en fors voor een HTPC, maargoed.

Nu hop installeren, ben ook wel benieuwd !!! :P
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Dat was ik ook, dus vandaag alles in elkaar gezet.....GAAF
Wel een hoop configureren, maar kan nu foto's kijken, radio luisteren (internet streams), dvd's kijken, films op harddisk bekijken (en MC zoekt zelf alle info erbij vanaf internet), het weer, het nieuws, al m'n muziek afspelen (met weer die info van internet) en nog een hoop meer. Nu bezig met het rippen van DVD's. Kast stond aardig vol hier...en kan nu allemaal lekker op HD. Heerlijk.
Paar kleine dingetje. Het MB zegt dat de processor niet herkent wordt en een bois update gedaan moet worden. WErkt wel goed nu, maar toch nog maar eens kijken. En de remote-control werkt dus niet op XP... :?
Dus toch maar vista erop zetten binnenkort.
Verder is alles muisstil. De DVD maakt nog het meeste herrie.
Audio gaat digitaal naar de versterker, video via HDMI.
Een TV-kaartje met twee tuners is besteld maar komt wat later.
(twee tuners omdat er zo af en toe twe programma's elkaar een beetje overlappen....en daar heb je dan geen last meer van).

Conclusie, de kast waar vroeger nogal wat apperatuur in stond is een stuk leger nu. Versterker, cd-speler en het compie. Da's alles. Nu nog een gebruiksaanweizing schrijven voor m'n vrouw vrees ik.... :? ...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:

....................

Nu nog een gebruiksaanweizing schrijven voor m'n vrouw vrees ik.... :? ...
Je hebt toch wel een makkelijk on-screen menu'tje gemaakt hiervoor?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ehm.... :oops:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Nee zonder gekheid, ik begin pas aan zoiets als er een mooi software programma kant en klaar is voor het on-screen besturen van het geheel. En wat een LCD'tje ozi aanstuurt als het alleen om internetradio of muziek gaat. Of is er al zoiets wat een beetje goed is en eenvoudig te configureren?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Media-portal is best makkelijk te configureren.Kost wel wat tijd, maar na een avondje stoeien ben je er wel uit.
Het MC staat altijd in stand-by, druk op de knop op d kast of AB en is binnen no-time opgestart. Je ziet dan ook altijd het programma media-portal. D.m.v. pijltjestoeten op de AB ga je naar wat je wil doen. Soort menu van een DVD zla ik maar zeggen.
DVD in de DVD speler en hij start automatisch, dus da's ook geen probleem. Op http://www.team-mediaportal.com/ staan wat filmjes waar je het programma kan bekijken.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Werk je nu me die CF-kaart?

Jan
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Nog niet, eerst even zo proberen. Qua geluid valt het wel mee. HD hangt geheel in rubbers en is vrij stil.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ha Edo,

Heb je ook een 2,5'' HD overwogen? Die zijn helemaal stil
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Eigenlijk helmaal niet aan gedacht....dit terwijl ik er 2 dagen geleden 1 gekocht heb voor hier in de laptop....bedankt Peter.
In ieder geval stuk goedkoper dan CF + interface.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ondertussen ook een oplossing voor de AB die niet herkend wordt in XP gevonden....SP3 erover... :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ja, die SATA schijfjes prik je zo in je Mobo en ze zijn een stuk sneller dan CF. Waarschijnlijk ook snel zat om je media op te zetten.

Wat het mooiste zou zijn is om er voldoende DDR-ram in te zetten en een een hele film daarin automatisch te bufferen. Dan kun je de HD stil zetten tijdens afspelen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

mag ik mezelf eens uitnodigen voor over een paar weekjes om dit in levende lijve te bekijken?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

U is welkom natuurlijk.
Geef maar een belletje/mailtje.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

SP3 gaf wel voldoening betreffende die AB....alleen was de leessnelheid van de DVD speler drastisch omlaag gegaan. Aan drivers en instellingen zitten sleutelen, maar mocht niet helpen.

Oplossing:


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

It has subkeys like 0000, 0001, 0002, etc. Normally 0001 is the primary IDE channel, 0002 the secondary, but other numbers can occur under certain circumstances. You have to go through these subkeys and check the DriverDesc value until you find the proper IDE channel.

Delete MasterIdDataChecksum or SlaveIdDataChecksum, depending on whether the device in question is attached as master or slave, but it can't actually hurt to delete both. Reboot. The drive DMA capabilities will be redetected.
...en we rippen weer supersnel verder met 14 MB/s....DVD in een paar minuten i.p.v. een half uur. Schiet wel op zo, die DVD verzameling naar HD overzetten.

Ondertussen de uitzending gemist plug-in erbij gezet...super leuk. Alles wat je gemist hebt met een druk op de knop te zien.

To be continued...
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Ik ben er nog niet uit: ik wil het liefst een boekformaat barebone met onboard video en spdif. Alleen kom ik dan vrij snel bij ASUS uit, maar daar lees ik weer minder goede prestaties over de video uitgang op HD kwaliteit.

Iemand een tip van een boekenplankmodel-bardebone met een video chip die dat wel trekt?


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:
Kom ik uit op 620 euro.

Valt mee...(al zeg ik het zelf)
Vraagje Edo: Op hoeveel is het nu uiteindelijk gekomen?

Zit op dit moment ook puzzelen voor een PC media center. Maar voor rond de 700 euro koop je ook een 15" Notebook met HDMI en alle overige toeters en bellen.

Eigenlijk zat ik aan een mini notebook te denken met een 8,9" schermpje. Maar die hebben helaas (nog) te weinig interface mogelijkheden. Zou wel kunnen voor alleen geluid met een externe USB geluidskaart.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Ik ben voor een barebone met processor en geheugen 300 euro kwijt en dat ding heeft behoorlijke prestaties.


Groeten Mark
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Bericht door ralph »

Edo,

heb je al eens BBC earth (deel 1 scene met de vogels) op 1080p geprobeerd af te spelen op je nieuwe mediacenter ?

Heb onlangs een mediacentertje gebouwd met de volgende specs:
mobo: GA-MA78GM-S2H
proc: AMD 4850e
geheugen 4Gb
OS: W2K8 (ipv Vista omdat de voetprint kleiner is)
Kastje: Ahanix MCE301 (marktplaats)
HD: 2x 1Tb in raid1
PSU: antec earth watts

Na weken prutsen ben ik erachter gekomen dat de meeste HD-rips op 1080p niet zijn af te spelen omdat er geen hardwarematige versnelling van de GPU mogelijk is omdat de films verkeerd geripped zijn (geen dxva ondersteuning)..
Ik ga daarom upgraden naar een 9350e (quad-core). Het is nu wel mogelijk om 1080p rips af te spelen maar alleen maar met "media player classic - home cinema" en dan is ondertiteling niet mogelijk.

Ralph
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik ben zo blij dat mijn HTPC eruit is...

Steeds dat geklooi met allerlei verschillende codecs...
Dan werkt mpeg2 weer goed, werken de andere containers niet meer goed.
4 verschillende players nodig enz enz.

Ik heb sinds een paar maanden een Popcornhour. Speelt tot nu toe alles zonder problemen af. Voor de prijs ook niet te verslaan.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Bart_M : waar koop ik zoiets? en wat kost dat dan?
Ik ben ook op zoek naar iets dergelijks als een Popcornhour, maar niet veel zaken verkopen dat soort apperaten. ik wil geen HTPC maar een volledig hardwarebased oplossing. ik stond laatst bij Media Markt met zo'n apperaat in mijn handen van Phillips voor maar 99,- euro. Maar er zat maar een 160 Gb HDD in en ik vond hem ook een beetje mager in de aansluitingen.

ik zou wel eens bij een winkel willen kijken die een stuk of 6 verschillende modellen in huis heeft.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb hem via een nederlandse internetzaak, kost rond de €250, maar als je goed zoekt kan het een paar tientjes minder zijn. Kan dan wel geklooi zijn als er iets mis mee is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Voor zo'n bedrag wil ik het eerst eens met mijn eigen ogen zien en in mijn handen hebben. ga nog wel eens bij de Mediamarkt vragen.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Er valt niets aan te zien...
Het is gewoon een goed streaming apparaat.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Nu willen we in dit topic natuurlijk nog wel de mooie plaatjes zien heh ! :P
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”