ledjes op maat van de muziek
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
deadly-syndrome
- Berichten: 97
- Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 16:58
ledjes op maat van de muziek
hallo allemaal, ik heb een volgendsmij niet zo heel moeilijke vraag, hoe krijg ik ledlampjes die het doen op maat van de muziek, op mijn ta2024.. en is deze daar krachtig genoeg voor?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
deadly-syndrome
- Berichten: 97
- Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 16:58
-
deadly-syndrome
- Berichten: 97
- Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 16:58
Re: ledjes op maat van de muziek
ik snap er echt niks van, moet ik nou een weerstand en led pakken, en gewoon aansluiten op de speakerkabels? en hoezo met potmeter en alles, dat hoef ik allemaal nog niet, eerst alleen die ledjes proberen..
Re: ledjes op maat van de muziek
En jij denkt dat dat gaat werken?
En dan morgen een nieuw topic : "help! mijn versterker en luidspreker zijn uitgebrand..." plaatsen?
En dan morgen een nieuw topic : "help! mijn versterker en luidspreker zijn uitgebrand..." plaatsen?
Re: ledjes op maat van de muziek
Daar heeft Ray wel gelijk in..
Volgens mij bedoelt TS een VU-meter. Is ook een bouwpakketje van, heb ik ook ooit eens in elkaar gezet. En ja, dat is meer dan een led en een weerstand..
http://www.vellemanusa.com/us/enu/produ ... ?id=350544
Volgens mij bedoelt TS een VU-meter. Is ook een bouwpakketje van, heb ik ook ooit eens in elkaar gezet. En ja, dat is meer dan een led en een weerstand..
http://www.vellemanusa.com/us/enu/produ ... ?id=350544
Re: ledjes op maat van de muziek
Gebruik gewoon dit schema:
http://www.circuitsonline.net/schakelin ... meter.html
dat heb ik in mijn DAC gebruikt
(http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=8072)
Je sluit hem aan op bijvoorbeeld de tape out van je versterker. Dus NIET op je speakeroutput, maar je stuurt er een lijnsignaal in.
In elkaar zetten kan je netjes doen op een experimeteer print met dot's, te halen bij de electronicazaak of gewoon alles bestellen bij bv http://www.electronica-online.nl.
De benodigde chip is deze: http://www.elektronica-online.nl/?content=10311
Succes, Olav
http://www.circuitsonline.net/schakelin ... meter.html
dat heb ik in mijn DAC gebruikt
Je sluit hem aan op bijvoorbeeld de tape out van je versterker. Dus NIET op je speakeroutput, maar je stuurt er een lijnsignaal in.
In elkaar zetten kan je netjes doen op een experimeteer print met dot's, te halen bij de electronicazaak of gewoon alles bestellen bij bv http://www.electronica-online.nl.
De benodigde chip is deze: http://www.elektronica-online.nl/?content=10311
Succes, Olav

