DVD of BR speler - moet wel SACD lusten

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

dre

Re: DVD of BR speler - moet wel SACD lusten

Bericht door dre »

gezelig toch! :lol:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

http://www.avforums.com/forums/av-ampli ... astle.html
www.cambridgeaudio.com schreef:
Cambridge Audio is exclusively distributed in the UK by Richer Sounds.
http://www.richersounds.com/product/blu ... -650bd-blk
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door amanda »

hannesie schreef:
hannesie schreef:
de nieuwwe Cambridge Audio BR die ook net als de Oppo een multi player is.

Beide gaan wel in de buurt van de € 700,- kosten

Hans
amanda schreef:
Deze stond er ook nog niet tussen maar lijkt me ook wel wat:
Cambridge Audio Azur 650BD

http://www.cambridgeaudio.com/set_terri ... hp?PID=492
Ik had die toch al wel genoemd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Overheen gelezen :roll:
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door amanda »

dre schreef:
gezelig toch! :lol:

Een zba uit :mrgreen:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

http://www.richersounds.com/stores/hull
Vanuit de Europoort naar Hull gaat sneller.
http://www.richersounds.com/productlistmanu/HDDVD/CAMB

3 Km van de Boot= 2 Miles :D lopend te doen, en s'avonds aan de bar een pilsje drinken en de volgende morgen boodschappen doen.
Heb ooit zo eens een hond meegenomen :shock:
dre

Bericht door dre »

zba on tour!! 8)

henkjan heeft een diesel! :lol:
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

He! Een uitje richting Engeland :)

Afbeelding

Ik wordt elke keer weer boos als ik aan content protection/DRM/HDCP denk. Je krijgt als consument vanalles door je strot gedouwd (menu, waarschuwingen, voorfilms) waar je helemaal niet om gevraagd hebt en je wordt totaal in je mogelijkheden beperkt. Als je een mooie DAC hebt kun je die dus niet gebruiken om SACD af te spelen. En het is als consument slikken of stikken.
DRM = digital restrictions management
content protection = [-X
HDCP= :evil:

Ik heb ook een pertinente hekel aan DVD's want je bent verplicht om allerlei filmpjes vooraf te bekijken die je in feite voor crimineel uitmaken terwijl je nota bene 4x de prijs van een bioscoopkaartje voor 1 lullig filmpje neergelegd hebt. Koop je via internet een dvd van een concert waar hier niet aan te komen is, kun je hem niet afspelen omdat het "een andere regio is"! Als je een film download kun je heerlijk in high-definition kijken met fatsoenlijk leesbare ondertitels (zelf aan te passen) zonder gezeur.
Film starten en kijken maar.
Afbeelding

Zo dat lucht op! :D

Ik moest trouwens hier aan denken:
Dac with HDMI input???
I have read that HDMi "carry" a very high quality digital audiosignal out from example a dvd player

1. My brain ask me:
Is it possible to take an ordinary DVD player->HDMI output->Dac with HDMI input-> Interfacecircuit??-> PCM1794-> analog output??

Here i am talking two channel mode example CD /DVD /DVD-A
Je komt als doehetzelfvert niet voorbij de HDCP.
Laatst gewijzigd door ]eep op za 13 mar 2010, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

@Jeep: ff DVDShrink inschakelen en je houd alleen de hoofdfilm over :mrgreen: ben je meteen alle overige ballast als extra's, menu's, rare talen, etc ook kwijt.

@anonamemouse: mooi apparaat, staat wel wat ver van huis. wel geinig (of eigenlijk ook weer niet) te lezen in een review dat deze dus echt geen DVD+R lust... laat dat nou de gene zijn die ik heb liggen (zie ook opmerking hierboven) omdat m'n Philips dus absoluut geen DVR-R slikte.... blijft maf, hoe duurder de speler, hoe minder die wil spelen, m'n aldi dvd in de woonkamer lust alles :lol:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er staan ook nog wat andere leuke Denon's te koop op bifi.nl, een 2910, twee 2900, een A1, een 1940. ook een Marantz DV7001
amanda
Contacteer:

Bericht door amanda »

]eep schreef:
Als je een film download kun je heerlijk in high-definition kijken met fatsoenlijk leesbare ondertitels (zelf aan te passen) zonder gezeur.
Film starten en kijken maar.
Afbeelding

Zo dat lucht op! :D
Ik heb dat altijd als ik in de rij staat voor de kassa, bekijk het even ik loop gewoon door en kost niets :lol:

Maaruh.... is gewoon flauwe kul natuurlijk, je probeert alleen goed te praten dat je zelf film jat :-$

In die tijd dat jij download en moeilijke fratsen uithaalt is mijn blu-ray al bijna afgelopen.

Ben ik de enige die nog eerlijk alles koop :roll:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

amanda schreef:
als gehuurde DVDs copiëren niet meetelt, heb ik ook alles eerlijk gekocht :oops:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

amanda schreef:

Ik heb gisteren voor de 2e keer een CD gekocht omdat de eerste een slechte persing was, kon er geen goed kopietje van op de harde schijf krijgen. nu dan wel en tegen een lagere prijs van € 8,95 en de eerste 14,99.
Heb dan toch het goede resultaat, Seeger Sessions The Boss
Hans
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Laten we nou niet weer die discussie starten alsjeblieft!

Maar ga nou niet zeggen dat ik een dief ben of zo. Daar kun en mag je IMO geen oordeel over geven.
Ik vind het ook geen leuke vergelijking, downloaden/dupliceren zonder in acht nemen van copyright is privaatrecht en iets heel anders dan het fysiek wegnemen door diefstal. Het zijn ook helemaal geen "piraten" die dat doen. Dat is ook zo'n stigma opgelegd door de entertainment lobby. Piraten vind je op zee voor de kust van Somalië of Maleisië.
Of überhaupt grappig dat wij door de entertainmentindustrie zo stelselmatig en rücksichtslos van onze rechten en ons geld beroofd worden. En telkens weer met het zelfde trucje: kleine kindertjes al van jongs af aan verslaafd maken (je moet dit hebben/luisteren/leuk vinden of je hoort er niet bij) en als ze dan volwassen zijn telkens weer dezelfde gerecyclede shit laten betalen. En nu het kanon door de digitale revolutie naar achteren afgaat schreeuwt men ineens moord en brand.

Ik heb een hele kast vol met LP's en videobanden die ik vanaf de jaren 80 gekocht heb. En toen nog een keer op CD en DVD. Toen leek het goedkoop scoren door voor elke uitgave opnieuw per drager de volle mep aan copyright te betalen. De DVD's waren verdorie rechtstreeks van verouderde banden of filmrollen gekopieerd en van slechtere kwaliteit dan wat ik al had. En dan heb ik het nog niet eens over de belabberde 14 bits kwaliteit van de 'digitaal geremasterde' cd's. En nu ze er eindelijk wel een beetje werk van maken (soms) kunnen we het zeker nòg een keer gaan kopen?

En nu we als consument allemaal zo slim zijn om dat onderling digitaal uit te wisselen zijn wij ineens de criminelen? Ik ben het nog niet tegengekomen dat als ik met mijn oude LP of CD in de winkel kwam ik korting kreeg op de buma-rechten bij aanschaf van een nieuwe drager. Zelfd niet als ik hem inlever. Laat staan de miljoenen die zijn geïncasseerd op lege cd'tjes ooit bij de rechthebbende artiesten terecht zijn gekomen.

Zal ik Lucasarts er eens bijhalen? Want die derven toch wel heel erg veel inkomsten denk ik. Ik heb alle Star Wars films in de bioscoop gezien, de oude zelfs meerdere keren. Ik heb de videobanden gekocht (DUUR, bleken van half vergaan celluloid), vervolgens de opgelapte versie, toen de DVD's met een paar stukjes nieuwe CGI, waarbij je niet eens meer kon doorspoelen naar het begin van de film maar eerst de NVPI filmpjes, intimiderende filmpjes van BIG waarbij je als dief aangekeken wordt. Ik wil gewoon mijn film nog een keer zien waar ik fan van ben, niet voor de zoveelste keer "alleen voor thuisgebruik" "mag niet gekopieerd worden" "kopieren is diefstal". NEE! Ik ben thuis, ik zit op mijn eigen bank en ik wil naar DEZELFDE, MIJN EIGEN film kijken waar ik al TIG KEER VOOR BETAALD HEB. En dan als volgende stap nog een keer kopen op bluray en vervolgens nog een keer een "legietieme" download met een licentie die ik zelf allemaal bij moet gaan houden want als mijn schijf crashed ben ik alles kwijt...? Ik dacht het niet. Ik doe het niet meer.

Ja ik ga lekker naar de film in de beste bioscoop van Nederland met 3D-bril, ja ik download film en muziek en ja ik koop het op LP als ik het kan vinden. En ja ik ben net bij een live-optreden geweest (ik heb 10 jaar achter de knoppen gestaan en daar geen cent mee verdiend).
Nee, ik koop GEEN dvd's meer en nee ik koop geen cd's meer die je niet eens op je pc kunt draaien of van met de dynamiekcompressor zo knalhard uitgestuurd zijn dat elke muziekale expressie er uit gewrongen is om vooral meer airplay te genereren. En dat alles om die corrupte industrie te spekken. [-X

Je hoeft niet alles te slikken om een eerlijk mens te zijn.
amanda
Contacteer:

Bericht door amanda »

]eep schreef:
Laten we nou niet weer die discussie starten alsjeblieft!
Tja het was een inkoppertje :D

Het is alleen al vermakelijk hoe iemand recht probeert te praten wat eigenlijk verkeerd is.
Ik zeg maar zo de bajes zit ook vol met mensen die onschuldig zijn, ga maar navragen :lol:

Wat betreft de prijzen van de cd/dvd en blu-ray, als je een beetje rond kijkt dan is het allemaal niet zo duur.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

[mod]kappen nu met die discussie, voer die maar met je gekozen volksvertegenwoordiger, die maken de wet, wij niet[/mod]
ik schreef:
er staan ook nog wat andere leuke Denon's te koop op bifi.nl, een 2910, twee 2900, een A1, een 1940. ook een Marantz DV7001
ik denk dat ik toch maar voor een nette 2e hands topper ga.. al was t maar voor t uiterlijk :mrgreen: plus dat ik denk dat deze op CD (en overig audio) t beter zullen doen dan een jonger ding als de Denon1940
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ok, ik ga er niet op door maar ik wordt nu al wel 2x met een crimineel vergeleken omdat ik (als consument, terecht) iets tegen HDCP heb.

Dan kun je er wel een smilie bijzetten maar dat maakt de belediging niet minder.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo, zojuist toegezegd de 3910 te gaan kopen. nu nog de tijd vinden om m op te gaan halen (200km rijden :roll: ) Menno, nog bedankt voor de tip.

dat ding is toch wel aardig de hemel in geschreven:
http://www.areadvd.de/hardware/denon_dvd_3910.shtml

ik twijfelde nog even over een 2900, maar de 3910 is toch net wat nieuwer
amanda
Contacteer:

Bericht door amanda »

Een heel mooie speler hoor!
Ben benieuwd of een higend wat oudere speler het kan opnemen tegen een nieuwere budgetspeler. Zeker met upscaling is de laatste jaren aardig gesleuteld aan de chips! Klankmatig zal het nog steeds een topspeler zijn!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

omdat ik m alleen analoog ga gebruiken (geen HDMI in m'n bios, en zal er op korte termijn ook niet komen) verwacht ik meer van deze dan van een modernere omdat die al hun trucjes alleen op t HDMI signaal los zullen laten...
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

:( t ding aangesloten, prachig beeld, maar komt er alleen stereo uit de analoge uitgang.... en de menu opties om dat in te stellen ziin grijs...
amanda
Contacteer:

Bericht door amanda »

da's minder......
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Henkjan schreef:
:( t ding aangesloten, prachig beeld, maar komt er alleen stereo uit de analoge uitgang.... en de menu opties om dat in te stellen ziin grijs...
Heb je hem niet op mixdown staan ipv surround? Dan is het m.i. logisch dat je enkel stereo uit hebt.... Of als het (hybride) SACD betreft, de default voorkeur voor welke laag hij moet afspelen (CD/SACD stereo/SACD multi-channel)

GR rOdy
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik zal t zp voor de zekerheid nogmaals checken... SACD staat zeker weten op multi.

maar t gekke is dus dat t hele audio menu grijs is...
Rody
Contacteer:

Bericht door Rody »

Henkjan schreef:
ik zal t zp voor de zekerheid nogmaals checken... SACD staat zeker weten op multi.

maar t gekke is dus dat t hele audio menu grijs is...
You must set the HDMI audio mode to 2-channel in order for the other multi-channel audio settings to become enabled. If the HDMI is set to multi-channel, then all the other audio settings are grayed-out in the menus.

Volgens http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/ ... 9-p-9.html

Probeer het eens....

Gr ROdy

ps http://forums.audioholics.com/forums/ar ... 42502.html en http://www.hometheaterforum.com/forum/t ... denon-2910
Plaats reactie