Foto van audioset van vroeger ( vergane glorie )

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
sevenup

Bericht door sevenup »

Kwam tijdens het opruimen van de toekomstige kinderkamer nog een leuke oude foto tegen. Dit was nog uit de fase "Meer is beter!" Toch zaten er wel interessante apparaten tussen.

Van boven naar beneden:

- Sony tuner. Zonder RDS, maar je kon wel zender namen toekennen.
- Sony minidisc voor het "kopieren" van CDs.
- Sony versterker. Zeer apart model met MosFets, ingegoten ringkerntrafo en ingebouwde 18 bits D/A converter met meerdere digitale in/uitgangen. Verder mooi metalen front met metalen knoppen.
- Sony CD995 cd-speler. Toen de duurste in de gewone reeks. Net onder de ES serie.
- Aiwa cassette deck. Dolby B/C HX-pro, 3 koppen, 3 motoren. Heel mooi apparaat.
- Yamaha professionele eindversterker. Niet van mijzelf, maar geleend. Kon ik mooi bi-ampen. Beest van een voeding. Maximaal 1300W opgenomen vermogen voor een versterker van 2x125W in 8 Ohm :shock:

Leuk om het toch nog eens terug te zien :D
Bijlagen
audio_set.JPG
SARK

Bericht door SARK »

Leuk om te zien :!:
Ik ben meteen een lijstje aan het maken van mijn "audio-historie" :lol: Misschien een idee om hier een sticky van te maken :idea: :?:
Laatst gewijzigd door SARK op zo 26 okt 2008, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
sevenup

Bericht door sevenup »

SARK schreef:
Leuk om te zien :!:
Ik ben meteen een lijstje aan het maken van mijn "historie" :lol: Misschien een idee om hier een sticky van te maken :idea: :?:
Ben benieuwd :D Sticky is idd wel een idee
SARK

Bericht door SARK »

Lijstje:

Begonnen met een (ik denk Philips maar het kan ook een Blaupunkt zijn) geintegreerde radio/platenspeler (vloerstaande kast, prachtig gepolitoerd schellak). Wie is er niet groot mee geworden :wink:

Realistic STA-90 AM/FM Stereo Receiver

Technics SU-8011 Stereo Integrated Amplifier

Technics SL-B101 FG Servo Belt-Drive Manual Turntable

Sony ST-515 tuner

AIWA cassettedeck auto reverse (weet alleen niet meer welk model dit was)

Akai GX-600 spoelen recorder

Optonica RT 3838 stereo cassette tape recorder/player

Technics SU-8088 Stereo Integrated DC Amplifier

Technics draaitafel slp1210 mk2

Stanton 681 EEE

Stanton 500

Technics CD SL-P1200
Bijlagen
Technics SL-P1200.jpg
Stanton-500-cartridge.jpg
Stanton 681.jpg
Technics sl-1210.jpg
Technics SU-8088.jpg
Optonica-RT3838HB.jpg
Akai gx600.jpg
Sony st515.jpg
Technics SL-B101.jpg
Technics SU-8011.jpg
Realistic STA-90.jpg
Emud Konzertschrank 62.jpg
ray5150

Re: Foto van audioset van vroeger ( vergane glorie )

Bericht door ray5150 »

sevenup schreef:
- Aiwa cassette deck. Dolby B/C HX-pro, 3 koppen, 3 motoren. Heel mooi apparaat.
Het is de ADF-880. Ik heb er ook nog een. staat al 10 jaar stil.
Iedere keer als ik hem wil weg doen herinner ik mij wat dat ding gekost heeft en bedenk ik mij weer. :(

maar wat moet ik er mee? Ik heb al jaren geen cassetebandjes meer!.
die heb ik allemaal wegegooid nadat ik zo'n beetje alles op CD en LP had verzameld wat er eerst op die bandjes stond...

Ik heb wel nog een aantal apperaten die ik al lang heb en nog dagelijks gebruik. zal eens een lijstje maken.
Jered vd O

Bericht door Jered vd O »

Toen ik zo'n 11 jaar oud was, mocht ik de radio van mijn vader op mijn slaapkamer hebben. Deze heeft hier bijna 5 jaar zeer trouwe dienst gedaan, toen kreeg ik een nieuwe radio met cd-speler. Echter, toen wist ik niet dat dat 'ding' zoveel waard was. Momenteel zie ik deze radio's op internet te koop staan voor bedragen tot bijna €300,- (!) Ze schijnen nogal gewild en zeldzaam te zijn...

Het gaat om een Nordmende Spectra Futura. Deze uitvoering heeft vaste luidsprekers en ongespoten metalen 'kleppen'. Mijn vader heeft de radio nog steeds, wellicht dat ik eens wat mooie foto's kan maken van dit mooie apparaat. :D Qua design zeer mooi, zeker als je bedenkt dat deze op de markt kwam in 1968! Wat mij nog van deze radio bijstaat is dat deze een zeer mooi en diep geluid gaf.

Afbeelding

Afbeelding
AntonZ

Bericht door AntonZ »

SARK schreef:
Realistic STA-90 AM/FM Stereo Receiver
Ik heb op mijn werkkamer een enorme Rotel receiver die aan het uiterlijk te zien uit dezelfde periode komt. Als tiener heb ik het ding tweedehands gekocht, het was toen al een oudje. Moet inmiddels meer dan 30 jaar oud zijn, en wordt nog steeds regelmatig gebruikt. Ik denk dat de Onkyo in de woonkamer dat niet gaat halen 8)
Plaats reactie