Halo allemaal ik was zojuist bezig om mijn woofer te installeren de versterking zit in de woofer (actief subwoofer?!)... maargoed heb er niet al teveel verstand van...
het gaat hier helaas om een FUSION woofer EN-AB1120 maar ik wilde er niet al teveel geld aan uitgeven....
Mijn vraag is dus ik heb low input aangesloten moet ik nu ook high input aansluiten zo ja hoe moet dat dan ooit?
Ik heb dus wel de kabels erbij gekregen maar logischer is tog dat ik 1 van de 2 aansluit en niet BEIDE?
Ook klinkt mijn bass erg rommelig ik heb alles bijna op zijn minimum staan maar iets klopt niet....terwijl alles goed is aangesloten.... kan iemand iets uitleggen m.b.t frequenties want ik snap dat ook nog niet helemaal.
Als radio heb ik een nieuwe pioneer dubbeldin AVH-3200BT .... deze heeft super veel functies dus ook alle opties met frequentjes en alles...de woofer heeft 3 knopjes...LEVEL BASS en LPF...
Kan iemand mij advies geve voor de instellingen?
HELP woofer high input en low input
Moderator: Beheerdersteam
Re: HELP woofer high input en low input
Welke uitgang van je radio heb je aangesloten?
Je moet inderdaad maar één van de twee ingangen op je woofer aansluiten.
LEVEL is om het volume aan te passen, BASS om een (voor mij nog onbekende) frequentie te boosten en LPF de knop waarmee de filterfrequentie (tot hoe hoog de woofer geluid maakt) aangepast kan worden. Voor het beste resultaat de BASS op 0 zetten, LPF zo laag mogelijk zettten, het volume(LEVEL) aanpassen tot dit even luid is als je speakers, dan de LPF omhoog draaien tot het evenwichtig klinkt en BASS bijdraaien tot zover t nog lekker klinkt.
Je moet inderdaad maar één van de twee ingangen op je woofer aansluiten.
LEVEL is om het volume aan te passen, BASS om een (voor mij nog onbekende) frequentie te boosten en LPF de knop waarmee de filterfrequentie (tot hoe hoog de woofer geluid maakt) aangepast kan worden. Voor het beste resultaat de BASS op 0 zetten, LPF zo laag mogelijk zettten, het volume(LEVEL) aanpassen tot dit even luid is als je speakers, dan de LPF omhoog draaien tot het evenwichtig klinkt en BASS bijdraaien tot zover t nog lekker klinkt.
Re: HELP woofer high input en low input
allereerst bedankt voor je reactie....oke ik zal dit even proberen....de uitgang waar ik het aan heb verbonden is lwf dacht ik...maar dit is wel correct dat zei zo een technicus...
ik ga dit even proberen ik had zojuist alles laaggezet en toen klinkte het al stukken beter....ik rij nu in een alfa romeo 147 ik had voorheen een golf 4 met precies dezelfde woofer en toen klinkte alles heerlijk....alleen nu niet met veel liedjes klinkt het niet leuk....
ik ga het even proberen ik laat het wel weten
groetjes
ik ga dit even proberen ik had zojuist alles laaggezet en toen klinkte het al stukken beter....ik rij nu in een alfa romeo 147 ik had voorheen een golf 4 met precies dezelfde woofer en toen klinkte alles heerlijk....alleen nu niet met veel liedjes klinkt het niet leuk....
ik ga het even proberen ik laat het wel weten
groetjes