Helemaal duidelijk, dat kon ik uit jouw eerdere verhaal niet opmaken.ray5150 schreef:Nee, wacht effe, je gooit de zaken door elkaar. De uitgang van een CD-rom speler is normaal gesproken 5 volt.mischa72 schreef:Hey Ray,ray5150 schreef:Vrijwel alle CD-ROM loopwerken van een jaar of 10 oud hebben een S/P-DIF uitgang. dat is een normaal gesproken een spanningsnivo van 0.5 Volt.
Bij veel spelers is die uitgang op TTL nivo. dat is 5 Volt. die converter is niks anders dan een 1 : 10 spanningsdeler voor digitale signalen.
het signaalformaat is in beide gevallen hetzelfde.
Als ik dit zo lees, zou je het signaal 10x moeten versterken. Als de output van een cdrom loopwerk 0,5V is en de uitgang van een cdspeler (de ingang van een normale dac dus) 5V is, moet je versterken.
bij gewone consumenten-apperatuur (dvd-spelers, cd-loopwerken, minidisc) is dit 0,5 volt. voor die 5 volt, (TTL nivo dus) is gekozen om dat de storingsgevoeligheid in een PC veel hoger is.
Let er bij de keuze van je speler op dat deze herkend wordt in de SPTI CDRomtool. Hiermee kun je de maximumsnelheid van veel spelers vast zetten, waardoor deze minder kabaal maken. Je kunt zogezegd de start- en loopspecificaties aanpassen zodat deze zich meer als een normale cd-speler gedragen. Ik zal de link in het betreffende topic posten.
Groeten,
Mischa