Humble Statement
Moderator: Beheerdersteam
Re: Humble Statement
En zojuist de tweede laag polyester met zwart pigment gezet.
Hij dekt niet volledig, maar genoeg om oneffenheden goed te zien.
Hij dekt niet volledig, maar genoeg om oneffenheden goed te zien.
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Humble Statement
Geweldig! Door die doorschijnende laag doet het me denken aan Alien:

Hmmm begin ineens te denken aan de speakers van Asterduc waarbij je dat prachtige freeswerk/bracing binnenin kunt blijven zien...
Hmmm begin ineens te denken aan de speakers van Asterduc waarbij je dat prachtige freeswerk/bracing binnenin kunt blijven zien...
Re: Humble Statement
Nou, al een paar dagen bezig met plamuren en nat schuren
met korrel 180 en 400.
Na ja, dagen. Na een uurtje of anderhalf per dag schuren
heb ik het wel gezien.
Resultaat tot nu toe:
Morgen weer een laagje polyester met zwart pigment
en als er tijd is qua uitharding de tweede laag.
Dan begint het nat schuren en evt. plamuren opnieuw.
Eventuele liefhebbers van schuurwerk kunnen zich via pb melden.
met korrel 180 en 400.
Na ja, dagen. Na een uurtje of anderhalf per dag schuren
heb ik het wel gezien.
Resultaat tot nu toe:
Morgen weer een laagje polyester met zwart pigment
en als er tijd is qua uitharding de tweede laag.
Dan begint het nat schuren en evt. plamuren opnieuw.
Eventuele liefhebbers van schuurwerk kunnen zich via pb melden.
Re: Humble Statement
Sorry, ik maak ze eerst af en dan denk ik dat ik ze houd.
Een goed bod via PM mag natuurlijk altijd.
Nog wat foto's na veel, veel, heel veel schuur, plamuur
en polyesterwerk.
Hier een setje nat, met glans.
En droog, zonder glans.
Een goed bod via PM mag natuurlijk altijd.
Nog wat foto's na veel, veel, heel veel schuur, plamuur
en polyesterwerk.
Hier een setje nat, met glans.
En droog, zonder glans.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Mooi, mooi, mooi, alleen 't stinkt altijd zo afschuwelijk en is zo ongezond dat werken met polyester
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Humble Statement
Daar ga ik even over nadenkenborkaenjo schreef:Vandaag de spuitplamuur aangebracht met een roller.
Re: Humble Statement
Als je eruit bent, hoor ik het graag.Leeuwarden schreef:Daar ga ik even over nadenkenborkaenjo schreef:Vandaag de spuitplamuur aangebracht met een roller.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Ik denk er ook nog even over na.... spuitplamuur is iets om te spuiten toch? Of is het bedoeld als basis voor spuitwerk?
Zijn deze mooie speakers straks ook in Breda te bewonderen?
Zijn deze mooie speakers straks ook in Breda te bewonderen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Ja, gewoon ff achterin de Nissan Micra
Complimenten voor de bouwer, wat een werk man!
Re: Humble Statement
Als ze "straks" compleet afgewerkt zijn, incl. de units gemonteerdRobertD schreef:Ik denk er ook nog even over na.... spuitplamuur is iets om te spuiten toch? Of is het bedoeld als basis voor spuitwerk?
Zijn deze mooie speakers straks ook in Breda te bewonderen?
en de voetplaat met spikes, wegen ze ongeveer 110 - 120 kg/st
Daarbij de externe filterkasten van ongeveer 30 - 40 kg/st,
komt dat neer op een minimaal gewicht van 280 kg.
Dat is bijna niet te tillen.
Het grootste probleem is... hoe pak je ze op.
Nu met de units er nog niet is, heb ik wat handvaten.
Straks niet meer.
Ik weet ook niet wanneer "Breda" staat te gebeuren, maar als ze
klaar zijn en iemand kan de speakers schadevrij vervoeren...
en dan niet alleen mijn speakers maar ook mijn vloer, kozijnen
en deuren onbeschadigd laten...
dan wil ik ze best ten gehore brengen in Breda.
Anders kunnen liefhebbers zich tegen die tijd via PM melden
voor een luistersessie.
Re: Humble Statement
Vandaag van het mooie weer geprofiteerd
en buiten de ene speaker in de tweede laag
spuitplamuur en de andere in de eerste laag
spuitplamuur gezet.
Rechts zit de tweede laag op.
en buiten de ene speaker in de tweede laag
spuitplamuur en de andere in de eerste laag
spuitplamuur gezet.
Rechts zit de tweede laag op.
Re: Humble Statement
Martijn M schreef:Prachtig! Als je opschiet, kun je ze nog komen showen in Breda.
Heb jij een busje met laadklep?
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Humble Statement
Diepe buiging, ze worden echt prachtig, volg je topic met veel plezier. Echt grandioos!
Re: Humble Statement
Steekwagentje?Het grootste probleem is, hoe til je ze op
Of zoals verhuizers wel eens doen, spanbanden eronder door en dan met een lus om je nek heffen.
(hoewel met 280kg
Je kan ze ook voorzichtig voorover kantelen en de plaatselijke uitvaartvereniging vragen om 6 dragers
Prachtig stukje werk trouwens!
Rob
Re: Humble Statement
Worden ze in hoogglans afgewerkt?
Respect voor het resultaat tot nu toe en je doorzettingsvermogen. Maar strak zijn ze niet. Als je ze in hoogglans afwerkt wordt het een behoorlijke hobbeldebobbelparade, vrees ik.
Respect voor het resultaat tot nu toe en je doorzettingsvermogen. Maar strak zijn ze niet. Als je ze in hoogglans afwerkt wordt het een behoorlijke hobbeldebobbelparade, vrees ik.
Re: Humble Statement
Ik zal vandaag of morgen de laatste foto's plaatsen.Arno schreef:Worden ze in hoogglans afgewerkt?
Respect voor het resultaat tot nu toe en je doorzettingsvermogen. Maar strak zijn ze niet. Als je ze in hoogglans afwerkt wordt het een behoorlijke hobbeldebobbelparade, vrees ik.
Na het schuren van de spuitplamuur zijn ze in mijn ogen redelijk strak.
Enige wat niet helemaal strak is, is de afronding aan de achterkant
van het mid hoog gedeelte.
De afronding en vlakke delen van het onderste gedeelte is vrij strak.
Zeker als ze nat zijn en met de juiste inval van licht is het net een spiegel.

