Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door amanda »

Misschien al bekend maar kwam dit zojuist tegen. De nieuwe serie speakers lijken optisch hetzelfde als de oude serie maar zijn toch helemaal anders...

Zie ook hier:
http://www.spectrumaudio.de/news.html
http://www.fostex.jp/p/FE_En/
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door ovni »

ESコーンの原料となる植物は芭蕉の仲間に属する多年生植物です。
芭蕉類から取れる繊維は、細く、長くしなやかで物性の良好な物が得られます。この繊維の特長として、繊維に澱粉質を含み、この澱粉質が繊維同士の結着を強固にし、従来のパルプにあった繊維同士の擦れによる雑音(紙臭さ)が極めて少なくなる点があります。
しかしこの澱粉質によって、コーン紙の抄紙成型が難しく、コーン紙として利用することが出来ませんでした。この問題を日本の伝統的な和紙製造技術を応用し、コーン紙の開発に成功したものです

Ze zijn dus ook echt anders. Of moet ik bovenstaande als typische hifi voodoo bezien?
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door amanda »

Ik ging er van uit dat iedereen Japans kon lezen :mrgreen:

ES, de grondstof van maïs planten is een vaste plant die tot de vriend van een banaan.
Kind kan nemen van banaan vezel is dun, met goede eigenschappen van het materiaal kan worden verkregen lang en soepel. Kenmerken van deze vezel, met inbegrip van de zetmeelrijke vezels aan de sluiting van elkaar dragen van een zetmeelrijke vezels te versterken, is het geluid ten gevolge van slijtage van pulp vezels tussen de traditionele (papieren geur) kan zeer laag zijn punt .
De zetmeelhoudende, echter moeilijk papier conus gegoten, niet kon worden gebruikt als een papieren conus. Productie technologie en traditioneel Japans papier dit probleem is het ontwikkelen van een succesvolle kegel

Voor meer vertalingen:
http://translate.google.com/
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door Marp »

Dat is weer eens wat anders: een conus van maizena, maar dan met vezels. :D
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door mipo »

Krijg altijd honger als ik een japanner Nederlands hoor praten..
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door amanda »

Beter maar geen knaagdieren loslaten dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door bas focal m180 »

MM ik weet niet wat ik er can moet vinden, bij sommige units iets meer x-max , maar de 206 een x-max die is gehalveerd.
Voor een hoorn mechien nog te overzien maar voor elk andere behuizing wordt het inzetten ervan wat moeilijker.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Bericht door rho »

Ik zie de FExx7En nergens staan. Die "7"'s waren ideaal om in de spawn familie te gebruiken. De "Gabriel" of de "Harvey"Leken me anders wel leuk om eens te bouwen.
Plaats reactie