Mijn speakers (scan speak reference monitor) hadden wat meer sap nodig, dan mijn buizenversterker zonder terugkoppeling konden geven en heb dus zwaar gebaseerd op de kunsten vertoond op dit forum, een versterker gebouwd op basis van de UCD modules en de bekende Relaixed voorversterker. Ik heb zelf een voeding gebouwd op basis van twee T-networks.
Goede nieuws is dat ie het doet en ik al een aardige luisterimpressie heb (wat een controle !!!)... slechte nieuws is dat de versterker ruist.
En daarmee bedoel ik geen ruis slechts hoorbaar met een oor op de tweeter, maar ruis die op een meter of drie afstand nog steeds licht hoorbaar is.
De ruis is bij alle volumes gelijk, ongeacht een aangesloten bron of niet. Wanneer ik een gebalanceerde ingang selecteer is de ruis vrijwel verdwenen.
Heb volgens de handleiding van de relaixed met een 47 ohm weerstand de - ingang aan de kast gelegd en de veiligheidsaarde op één punt aan de kast gelegd. De meeste wisselspanning voerende bedrading is getwist en de compartimenten zouden eventuele storing tot ook moeten tegengaan ?
Ik weet even niet wat ik nog kan doen, heeft iemand wellicht suggesties aan de hand van de foto's ???
Groeten, René