Dag mensen,
Ik zal mijzelf maar even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben: Ik ben Wouter, 24 jaar oud en heb vooralsnog 'slechts' 5 luidsprekers en een sub zelfgebouwd middels een bouwpakketje maar wil binnenkort langzaam eens beginnen met het ontwerpen van mijn eigen systeem.
Nu ben ik voor mijn afstudeerstage bezig met een akoestisch schaalmodelonderzoek voor het operagebouw van Berlijn, welke compleet gerenoveerd wordt en waarbij de akoestiek verbeterd moet worden... tja, ik heb ook wel een slechtere baantjes gehad...
Voor dit onderzoek meet ik dus voortdurende de impuls-responsie van de zaal en nu wil ik eigenlijk thuis de IR ook gaan meten om te kijken hoe de ruimte zich gedraagt zodat ik de ruimte en mijn luidsprekers optimaal op elkaar kan aanpassen. Op het werk meet ik met WinMLS geïntegreerd in MatLab, maar aangezien ik daar niet over beschik op mijn MacBook ben ik eigenlijk op zoek naar software voor thuis... Heeft iemand suggesties?
Groeten!
Wouter
Impuls-responsie thuis meten?
Moderator: Beheerdersteam
-
WouterGuijt
Re: Impuls-responsie thuis meten?
Fuzzmeasure is misschien wel een goeie voor je. Gebruik ik zelf ook voor alle speaker metingen.
-
WouterGuijt
-
WouterGuijt
hmmm... zie helaas dat Arta voor Windows is en aangezien ik een Mac gebruik gaat het feestje niet door. Maar bedankt voor de reactie. Ik heb gisteren even Fuzzmeasure gedownload en dat is een best uitgebreid programma zie ik, helemaal top! Ik ben vandaag tot laat in het concertgebouw van Nijmegen geweest om de grote zaal door te meten, maar zal binnenkort eens even een paar metingen thuis gaan doen met Fuzz... 
Ik weet niet of het doet wat jij wilt, maar http://www.hometheatershack.com/roomeq/ schijnt op OSX te draaien (zelf nog niet geprobeerd aangezien mijn iMac in een andere ruimte staat).
Gr rOdy
Gr rOdy
-
WouterGuijt
Zo, briljant programma zeg! Heb er net even snel naar gekeken, maar ziet er goed uit....
Ik heb wel zitten google'en maar kon deze programma's allemaal niet vinden!
Bedankt allemaal!!
Ik heb wel zitten google'en maar kon deze programma's allemaal niet vinden!
Bedankt allemaal!!