dat is dan €53680 a.u.b.
project: termino
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
Re: project: termino
gisteren bij jeroen op visite geweest en buiten het luisteren naar zijn zeer fraaie set
hebben we besloten om van het openbaffle systeem af te stappen en voor een gesloten kast te gaan.
dus de ontwerpfase gaat nu echt beginnen.
hebben we besloten om van het openbaffle systeem af te stappen en voor een gesloten kast te gaan.
dre schreef:gisteren bij jeroen op visite geweest en buiten het luisteren naar zijn zeer fraaie set![]()
En wat is de reden van deze ommekeer?
En met gesloten bedoel je een volledig gesloten systeem?
met oog op de toekomst is een wat kleinere speaker makkelijker en visueel is het onmogenlijk om een fraaie speaker te bouwen met br+open baffle!
en nee het laag blijft basreflex,wel gaan de poorten naar achter verhuizen!
en nee het laag blijft basreflex,wel gaan de poorten naar achter verhuizen!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dre schreef:.....en visueel is het onmogenlijk om een fraaie speaker te bouwen met br+open baffle!
En dre wilde niet een volledige open baffle met de Eton, Focal en AMT drivers, ondersteund door cornerwoofers.
En hij wilde niet de AMT vrij hangend voor optimaal afstraalgedrag.
Of de enige andere optie die dan acceptabel is, zoals je kan uitvinden met simulaties met The Edge, een baffle zoals MOB3W.
En die
AMT2510 tweeter had een niet te verwijderen faceplate die het afstraalgedrag om zeep helpt.
En zo vielen zo langzamerhand alle opties af om tot een compact, goed ogend open baffle midhoog te komen. Dit terwijl we weten dat dre grote waarde hecht aan dynamisch bereik en dat we met een verstandig ontwerp (en deze drivers) ook met een traditioneel systeem tot grote audiofiele hoogte kunnen komen.

En hij wilde niet de AMT vrij hangend voor optimaal afstraalgedrag.
Of de enige andere optie die dan acceptabel is, zoals je kan uitvinden met simulaties met The Edge, een baffle zoals MOB3W.
En die
En zo vielen zo langzamerhand alle opties af om tot een compact, goed ogend open baffle midhoog te komen. Dit terwijl we weten dat dre grote waarde hecht aan dynamisch bereik en dat we met een verstandig ontwerp (en deze drivers) ook met een traditioneel systeem tot grote audiofiele hoogte kunnen komen.
traditioneel noemen ze dat
vonken en vlammen hengsten hiet straks om m`n oren!
inderdaad wel vreemd dat de faceplate vast zit.......
in ieder geval het ik er een zeer goed gevoel bij,dit had ik niet met al de ontwerpen die ik al getekend had....
vonken en vlammen hengsten hiet straks om m`n oren!
inderdaad wel vreemd dat de faceplate vast zit.......
in ieder geval het ik er een zeer goed gevoel bij,dit had ik niet met al de ontwerpen die ik al getekend had....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
bij die Aurum Cantus AMT's die Jeroen kort gezien heeft kan de faceplate er wel af...
aurum cantus
die heb ik ook gezien!
mankeerd ook niets aan,maar nu ik toch toevballig die amt`s heb liggen......
die heb ik ook gezien!
mankeerd ook niets aan,maar nu ik toch toevballig die amt`s heb liggen......
En wat voor model cq form zit je nu aan te denken?
Misschien dat ik wat kan opzetten in Sketchup.
Misschien dat ik wat kan opzetten in Sketchup.
wijx helpt me met de tekeningen!
die heeft daar wel wat mee heb ik gezien
die heeft daar wel wat mee heb ik gezien
lijkwit zullen de luisteraars worden!
jaloezie is troef
(hoop ik dan....)
jaloezie is troef
Als je de mogelijkheid hebt om dit soort profielen te slaan, en een beetje buigwerk niet schuwt is het goed te doen, maar een simpel kassie is het inderdaad niet 
Ai, gemiste kans. Een paar 3-weg dipool satellieten vanaf 150 Hz is nog altijd de meest compact mogelijke oplossing, met wieltjes zeer huiskamervriendelijk en in combinatie met een paar leuke 10 of 12 inch corner/boundarywoofers de top qua dynamiekjeroen_d schreef:En dre wilde niet een volledige open baffle met de Eton, Focal en AMT drivers, ondersteund door cornerwoofers.
Die vorm van die Kharma is wel een draak van een vorm om te maken.
ja,motiveren kunnen de jongens wel!maar een simpel kassie is het inderdaad niet
ondertussen ben ik er wel aardig uit hoe ik het wil gaan doen
het zal een enorme klus gaan worden,maar de makkelijkste weg heb nou eenmaal niets mee
minder is meer is het motto!Ai, gemiste kans. Een paar 3-weg dipool satellieten vanaf 150 Hz is nog altijd de meest compact mogelijke oplossing, met wieltjes zeer huiskamervriendelijk en in combinatie met een paar leuke 10 of 12 inch corner/boundarywoofers de top qua dynamiek