Voorstellen en Super mini Monitor

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

Beste forum leden,

Ik zal eerst mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Jarno Hartendorp 37 jaar en werkzaam in de IP/TDM Telecommunicatie systemen.
Ik houd mij dagelijks bezig met het technisch ondersteunen van dealers in Nederland.
Op zeer jonge leeftijd al gefascineerd door electronica/mechanica, audio en HF. Na MTS elektronica te hebben gevolgd aan het werk gegaaan.

In de afgelopen jaren heb ik de audio link preamp gebouw samen met een Hypex UCD 180 en twee sets floerstaanders met Vifa Alcone en Scan Speak drivers.
Nu staat er een Super mini monitor in aanbouw met Seas en Hiquphon drivers volgens de wel bekende DIY man Troels Gravesen.

Om toch maar eens wat te laten zien op dit zeer interessante forum bij deze ook het verslag van de bouw van deze set.

M.v.g.
Jarno Hartendorp
Bijlagen
DSCF4044.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door dre »

welkom,en gelijk inkomen met een fraai project! 8)
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door MechanicalAnimal »

Hoi Jarno!

leuke intro, welkom op 't forum :D

Jij gaat dus de Super Mini Monitor bouwen:

Afbeelding

Veel sucses met de bouw en je verslag!

Maarten
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Leeuwarden »

Dan gelijk maar even twee vraagjes: wat voor systeem heb je gemaakt met Alcone?
Ander vraagje over het filter van die monitor: wat doet die bruine streep in het midden?


Afbeelding
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door MechanicalAnimal »

Leeuwarden schreef:
wat doet die bruine streep in het midden?
Kan dat de verbindingsstrip zijn voor de filteronderdelen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Leeuwarden »

Klinkt aannemelijk...
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

Leeuwarden schreef:
Dan gelijk maar even twee vraagjes: wat voor systeem heb je gemaakt met Alcone?
Ander vraagje over het filter van die monitor: wat doet die bruine streep in het midden?


Afbeelding

Het systeem met alcone drivers was de Pascal XT.

De tweede vraag is volgens mij al beantwoord.

Gr. Jarno
Alcone01.jpg
Laatst gewijzigd door Jarno.H op zo 28 feb 2010, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Leeuwarden »

Best een mooie speaker dacht ik zo, die Pascal...
GerardVR
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 7:22

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door GerardVR »

Hoi Jarno,

Welkom en complimenten voor je keuze. Mooi ontwerp met hele goede drivers.
Heb zelf de Hiquphon OW1's in een design gehad met de W18E001's van Seas Excel en deze combinatie was ronduit voortreffelijk... Jouw combinatie ook!

Mocht je nog een set OW1's reserve willen of alvast voor de rears/center... http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=10525. Sorry, kon het niet laten... :wink:

Gerard
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Christian »

Hoi Jarno,

Heb je deze al gezien op MP? Een complete filterset voor deze monitoren.

http://link.marktplaats.nl/324275244

Christian
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

Beste allemaal,

Als eerste wil ik even kwijt dat ik het erg leuk vind dat er al zoveel reactie is in zo’n korte tijd. En natuurlijk alle verwelkomingen!

Alle componenten zijn al enkele maanden in huis zo ook het filter.
Het is mij nu alleen nog de taak alles netjes in elkaar te lijmen waar ik op dit moment mee bezig ben. Daarna moeten de baffle's nog gefreesd worden en de filters gebouwd worden.
De bouw van de behuizing zal iets anders zijn dan die van Troels. Ik zal vanavond proberen er eens een 3d tekening van te maken.

En Christian de adv op MP had ik nog niet gezien. Misschien voor een ander forum lid handig want de prijs is goed voor dit pakket!
http://link.marktplaats.nl/324275244
Deze filter componenten ga ik gebruiken met Clarity Cap SA.
Deze filter componenten ga ik gebruiken met Clarity Cap SA.
Laatst gewijzigd door Jarno.H op wo 03 mar 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

Nog even een update van hoe het er uiteindelijk uit zal komen te zien!
3 tekeningen zeggen meer dan duizend woorden. :D
Op en aanmerkingen uiteraard welkom.
Gr Jarno
MiniMopen.jpg
MiniMclosed.jpg
MiniMtotal.jpg
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door prison »

Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar :wink: )

Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

prison schreef:
Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar :wink: )

Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Hoi Prison,
Ik heb ook gekozen voor de Clarity Cap SA.
Het heeft denk ik ook geen zin om te besparen op filter componenten in dit systeem. Het wordt toch al een kostbare grap! :)

Gr Jarno
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door prison »

Jarno.H schreef:
prison schreef:
Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar :wink: )

Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Hoi Prison,
Ik heb ook gekozen voor de Clarity Cap SA.
Het heeft denk ik ook geen zin om te besparen op filter componenten in dit systeem. Het wordt toch al een kostbare grap! :)

Gr Jarno
Kijk dat is mooi. Reken maar dat het ontwerp zijn geld waar is. Ik blijf mij keer op keer verbazen wat er uit die kleine wonder doosjes komt. Met wat voor versterker ga je spelen?
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

prison schreef:
Jarno.H schreef:
prison schreef:
Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar :wink: )

Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Hoi Prison,
Ik heb ook gekozen voor de Clarity Cap SA.
Het heeft denk ik ook geen zin om te besparen op filter componenten in dit systeem. Het wordt toch al een kostbare grap! :)

Gr Jarno
Kijk dat is mooi. Reken maar dat het ontwerp zijn geld waar is. Ik blijf mij keer op keer verbazen wat er uit die kleine wonder doosjes komt. Met wat voor versterker ga je spelen?
Vier jaar geleden een Audio Link preamp gebouwd die 2 Hypex UCD180 aanstuurt.
Dit is overigens ook een heerlijke combinatie. Ben ook wel erg benieuw hoe de monitor er op gaat klinken! Wat gebruik jij Prison en kun je eens een foto posten?

Gr Jarno
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

Even een kleine update:

Inmiddels de kastjes in elkaar op de frontjes na.
DSCF4106.JPG
Duidelijk is nu te zien dat ik ze ook als bloembakken kan gebruiken :lol:
DSCF4108.JPG
Ik hoop volgende week de filters en de frontjes te kunnen maken.

Gr Jarno
Gebruikersavatar
Jarno.H
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 21:01
Locatie: Doetinchem

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Jarno.H »

Beste Forum leden,

Vanwege andere prioriteiten :oops: staat dit project even op pauze.
Ik hoop volgende week weer verder te kunnen.

Groet
Jarno
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door JvS »

Een week vertraging is niets man :P. Mijn (simpele) projecten lopen meestal ook iets van drie tot zes maanden ofzo :P.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Marp »

En ook zes maanden is nog niets. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door Arno »

Grootse plannen, daar draait het om. Dingen afmaken is helemaal niet leuk. Dan val je in een gat. :P

Dus doe vooral rustig aan.
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Re: Voorstellen en Super mini Monitor

Bericht door prison »

En inmiddels al weer tijd gevonden om verder te knutselen?
Gesloten