Visaton sub

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MarkoR
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009, 11:36

Visaton sub

Bericht door MarkoR »

Ik heb een vraag voor een kennis van mij. Hij wil graag een subwoofer om zijn home cinema set uit te breiden.
Hij heeft 2 visaton GF-250 op de kop kunnen tikken.

Ik heb al op het duitse visaton forum wat ontwerpen hiervoor gevonden. Zelf zat ik te denken om 1 gesloten te maken 30Liter, en daar bovenop 1 op basis van SUB T-25.50.( zit hier nou nog een appart gat aan de achterkant? Kan dit op dezelfde versterker spelen (conrad 150w)

Dus mijn doen is om 1 kist te maken met 1 gesloten en 1 bandpass. Mijn idee was iets van 30 * 60 * 45 te maken

Jullie hier nog iedeen over?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Vistaon sub

Bericht door Vuurkat »

Ik denk dat de woofers het beste een identieke behuizing kunnen hebben. Waarom wil je de ene in bandpass en de andere gesloten hebben?
MarkoR
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009, 11:36

Re: Vistaon sub

Bericht door MarkoR »

Die vriend van mij wil graag diepgang en een strakke bas, ik dacht mis kunnen best of both worlds combineren.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Vistaon sub

Bericht door wouter »

strak: impuls gecorrigeerd - ofwel in een box met de magneten naar elkaar toe inbouwen, dus op tegenoverliggende wanden de GF 250 monteren

diepgang... geen probleem lijkt me, hoe groot mag het worden?
MarkoR
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009, 11:36

Re: Vistaon sub

Bericht door MarkoR »

Grote denk dat hij 100liter wel de max vind, liever kleiner..
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Vistaon sub

Bericht door wouter »

is het deze? de 2x 4 Ohm...

http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 0_2x4.html

En gaat er een subwoofermodule gebruikt worden? = versterker + filtering

ik denk aan 2x 40 liter gesloten ofzo.... mooi rustige roll off, misschien een LT (leggen anderen vast wel uit, snap ik weinig van :wink: )
Laatst gewijzigd door wouter op di 16 feb 2010, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
MarkoR
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009, 11:36

Re: Vistaon sub

Bericht door MarkoR »

Ja klopt! Word indd gebruik gemaakt van een subw module!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Vistaon sub

Bericht door wouter »

Visaton sub - betere forum naam :wink:


welke module?
MarkoR
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009, 11:36

Re: Vistaon sub

Bericht door MarkoR »

150w van Conrad. Je bedoelt gewoon 2 simpele gesloten kisten van 40l ps? Heeft hij dan wel laag genoeg? zit te denken aan 30hz?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Vistaon sub

Bericht door wouter »

jup... .heb je van die module specs of een link? Meestal zit er een boost ingebouwd, wel nuttig om te weten.

Gesloten met 2x 25 cm gaat luid genoeg, en verliest weinig onder de afstemfrequentie. Hoe simpel ook, kan erg goed klinken. Basreflex kan ook, gaat opzich dieper maar die woofers hebben veel liters nodig verwacht ik...
MarkoR
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 jan 2009, 11:36

Re: Vistaon sub

Bericht door MarkoR »

Schijnt indd een bassboost in te zitten. Nog een vraag is er veel verschil tussen een 30L kist en een 40L kist?

http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _MODUL.pdf
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Vistaon sub

Bericht door wouter »

echt lekker informatief is het niet :wink:

je moet de driver eigenlijk even in Winisd invoeren ofzo...

stap 1: Download WinISD
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Vistaon sub

Bericht door k.p. »

Even zoeken op het forum Markor. Er is informatie te vinden hoe je die basboost kunt verwijderen.
CornelisJ
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 20 mar 2005, 13:21

Re: Visaton sub

Bericht door CornelisJ »

Schema van de Conrad 150W subwoofer versterker vind je hier:
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... v_150W.pdf

De bassboost van de Conrad 100W en 150W subwoofer versterkers is identiek.
Je kunt de bassboost aanpassen of verwijderen door 2 weerstanden te vervangen.
Meer info over de bassboost vind je hier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”