Visaton sub
Moderator: Beheerdersteam
Visaton sub
Ik heb een vraag voor een kennis van mij. Hij wil graag een subwoofer om zijn home cinema set uit te breiden.
Hij heeft 2 visaton GF-250 op de kop kunnen tikken.
Ik heb al op het duitse visaton forum wat ontwerpen hiervoor gevonden. Zelf zat ik te denken om 1 gesloten te maken 30Liter, en daar bovenop 1 op basis van SUB T-25.50.( zit hier nou nog een appart gat aan de achterkant? Kan dit op dezelfde versterker spelen (conrad 150w)
Dus mijn doen is om 1 kist te maken met 1 gesloten en 1 bandpass. Mijn idee was iets van 30 * 60 * 45 te maken
Jullie hier nog iedeen over?
Hij heeft 2 visaton GF-250 op de kop kunnen tikken.
Ik heb al op het duitse visaton forum wat ontwerpen hiervoor gevonden. Zelf zat ik te denken om 1 gesloten te maken 30Liter, en daar bovenop 1 op basis van SUB T-25.50.( zit hier nou nog een appart gat aan de achterkant? Kan dit op dezelfde versterker spelen (conrad 150w)
Dus mijn doen is om 1 kist te maken met 1 gesloten en 1 bandpass. Mijn idee was iets van 30 * 60 * 45 te maken
Jullie hier nog iedeen over?
Re: Vistaon sub
Ik denk dat de woofers het beste een identieke behuizing kunnen hebben. Waarom wil je de ene in bandpass en de andere gesloten hebben?
Re: Vistaon sub
Die vriend van mij wil graag diepgang en een strakke bas, ik dacht mis kunnen best of both worlds combineren.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Vistaon sub
strak: impuls gecorrigeerd - ofwel in een box met de magneten naar elkaar toe inbouwen, dus op tegenoverliggende wanden de GF 250 monteren
diepgang... geen probleem lijkt me, hoe groot mag het worden?
diepgang... geen probleem lijkt me, hoe groot mag het worden?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Vistaon sub
is het deze? de 2x 4 Ohm...
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 0_2x4.html
En gaat er een subwoofermodule gebruikt worden? = versterker + filtering
ik denk aan 2x 40 liter gesloten ofzo.... mooi rustige roll off, misschien een LT (leggen anderen vast wel uit, snap ik weinig van
)
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 0_2x4.html
En gaat er een subwoofermodule gebruikt worden? = versterker + filtering
ik denk aan 2x 40 liter gesloten ofzo.... mooi rustige roll off, misschien een LT (leggen anderen vast wel uit, snap ik weinig van
Laatst gewijzigd door wouter op di 16 feb 2010, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vistaon sub
150w van Conrad. Je bedoelt gewoon 2 simpele gesloten kisten van 40l ps? Heeft hij dan wel laag genoeg? zit te denken aan 30hz?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Vistaon sub
jup... .heb je van die module specs of een link? Meestal zit er een boost ingebouwd, wel nuttig om te weten.
Gesloten met 2x 25 cm gaat luid genoeg, en verliest weinig onder de afstemfrequentie. Hoe simpel ook, kan erg goed klinken. Basreflex kan ook, gaat opzich dieper maar die woofers hebben veel liters nodig verwacht ik...
Gesloten met 2x 25 cm gaat luid genoeg, en verliest weinig onder de afstemfrequentie. Hoe simpel ook, kan erg goed klinken. Basreflex kan ook, gaat opzich dieper maar die woofers hebben veel liters nodig verwacht ik...
Re: Vistaon sub
Schijnt indd een bassboost in te zitten. Nog een vraag is er veel verschil tussen een 30L kist en een 40L kist?
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _MODUL.pdf
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _MODUL.pdf
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Vistaon sub
echt lekker informatief is het niet
je moet de driver eigenlijk even in Winisd invoeren ofzo...
stap 1: Download WinISD
je moet de driver eigenlijk even in Winisd invoeren ofzo...
stap 1: Download WinISD
Re: Vistaon sub
Even zoeken op het forum Markor. Er is informatie te vinden hoe je die basboost kunt verwijderen.
Re: Visaton sub
Schema van de Conrad 150W subwoofer versterker vind je hier:
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... v_150W.pdf
De bassboost van de Conrad 100W en 150W subwoofer versterkers is identiek.
Je kunt de bassboost aanpassen of verwijderen door 2 weerstanden te vervangen.
Meer info over de bassboost vind je hier.
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... v_150W.pdf
De bassboost van de Conrad 100W en 150W subwoofer versterkers is identiek.
Je kunt de bassboost aanpassen of verwijderen door 2 weerstanden te vervangen.
Meer info over de bassboost vind je hier.
