Quantum Purification???

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Quantum Purification???

Bericht door Henkjan »

iemand die dit kent:
http://www.bybeetech.com/ourtech.asp

als ik dat soort reclame lees ("Bybee Quantum Purifiers operate on the quantum mechanical level to regulate the flow of electrons that make up the signal") gaan bij mij alle haren overeind staan en kan niets anders dan lachen, en kan dus nooit objectief meer zijn... maar iemand die dit kent en objectieve ervaringen er mee heeft?
dekkersj
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Interessante vraag, vooral het 2de gedeelte over die objectiviteit. Ik denk dat het heel stil zal blijven.

Groet,
Jacco
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Op www.dhtrob.com is er ook een stuk over te lezen. Rob dweept met die dingen, maar ik kan een lachbui moeilijk onderdrukken als ik het lees.

Een groot "hoedt u voor namaak" gehalte, ben ik bang. Je kunt namelijk ook een stukje draad met een klodder cement eromheen kopen.

Bovendien zijn die dingen achterlijk duur. En ik ben nog altijd van mening dat forse investeringen ook forse verbeteringen moeten opleveren.
solitaire

Bericht door solitaire »

Geen objectieve ervaringen, nee. Zelf beleef ik ervaringen graag puur, dus subjectief, en probeer ervaringen niet te objectiveren :wink: . In die zin heb ik met Bybee behoorlijk wat ervaring.

Waar aan te brengen is per apparaat verschillend. Het verschil dat toepassing teweeg brengt is vaak positief IMhO. De afweging was vaak of toepassing opweegt tegen de kosten. En dat was niet altijd het geval.

De verschillen lagen naar mijn ervaring vnl. op het gebied van rust, ruimte en gelaagdheid in het geluid.

Wolf
walstroom

Re: Quantum Purification???

Bericht door walstroom »

Ik ben altijd zo benieuwd naar als je er meer van gebruikt. Ik bedoel als je nou 20 purifiers aansluit, dan moet het geluid toch helemaal hemels zijn ? Ik zou er altijd dus meer dan 1 nemen en de mantels van de kabels door Chinese zijde vervangen. Ook daar zijn ervaringen mee. O ja...speciale omwikkelde net kabels schijnen ook erg goed te werken. Veel meer transparantie, open podium enzo.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
iemand die dit kent:
http://www.bybeetech.com/ourtech.asp

als ik dat soort reclame lees ("Bybee Quantum Purifiers operate on the quantum mechanical level to regulate the flow of electrons that make up the signal") gaan bij mij alle haren overeind staan en kan niets anders dan lachen, en kan dus nooit objectief meer zijn... maar iemand die dit kent en objectieve ervaringen er mee heeft?
Die dingen zijn heel effectief in het schoonmaken van je portemonnee als je ze gebruikt :lol:

Ze zijn al jaren oud, dacht dat we die discussie al lang achter de rug hadden :roll: Zoek er maar eens op op diyaudio.com. Kom je wel er wel e.e.a. over tegen incl. mensen die ze uit elkaar gepeuterd hebben om te ontdekken dat er gewoon een weerstandje van nul ohm in zit. Categorie Meta-acoustiek.

;)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik noem dat geen meta-akoestiek, maar audiofiele kwakzalverij! :lol:
dre

Bericht door dre »

op het ht-forum is er wel wat over te vinden(niets dan positief.....)
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ze hebben iig een commerciële web designer in de arm genomen. Een paar jaar geleden zag die web site er nog erg shabby uit. Verwachtte je niet van serieuze wetenschappers :roll:
dre

Bericht door dre »

als er flink verdiend wordt..... :mrgreen:
er zijn ook bedrijven die ze in hun apparaten verwerken.
op diy audio is er ook eens wat over geweest,maar niemand wil er 1 kopen en doorzagen......
Pjotr

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
op diy audio is er ook eens wat over geweest,maar niemand wil er 1 kopen en doorzagen......
Je mot ook op diyaudio.com zoeke :P Ze zijn daar zeker wel doorgezaagd, de eerste draadjes daar dateren van 2002 .... je hebt wel een nachtje te lezen dan.

http://www.diyaudio.com/forums/search.p ... hid=615571
rho

Bericht door rho »

Bybee Quantum Purifiers operate on the quantum mechanical level
Wel, dat is dan duidelijk gelogen. Men kan niet op dat niveau werken. Zo ver staan we nog niet. Het is zelf niet duidelijk wat dat eigenlijk precies inhoudt. En zij beweren dat ze dat dagelijks toepassen op hun producten..... Ik kan daar niet meer mee lachen. Diep droevig wordt ik er van..... Maar wel maar heel eventjes. :lol: Daarna negeer ik die dingen gewoon. Is de moeite niet meer waard om verder naar om te kijken.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Nou Rho, kwantum mechanica wordt meer toegepast/begrepen/gewerkt als je zou denken :wink:
(eigenlijk klopt die formulering niet helemaal, maar ok voorruit :P)

Echter hebben we het dan wel over een heel ander kaliber dan dit product hier. Sowieso staat het verhaal vol met dingen die een beetje wazig zijn. Beetje een verhaaltje van klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Kost wat (meer dan een gemiddeld maandsalaris) maar dan heb je ook wat: http://www.tweekgeek.com/_e/Loudspeaker ... ullets.htm
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik zou die AC purifier er dan gelijk bij nemen, dan weet je tenminste zeker dat het in orde is :lol: :lol:

Zo heb ik bij Studio Noot in Amsterdam een keer een man gezien die een soort van Sjoelschijven bij zich had. Die legde hij op de speaker en voor de speaker op de grond en dan moest het beter klinken.
Ik merkte er niets van, maar die zes schijfjes kostten wel EUR 1.500,- per setje... uiteraard was het speciaal bokkie wokkie hout dat op een speciale manier uit de stam gezaagd moest worden bla bla, klets klets.... ik ben na die luistersessie thuis een muziekje gaan draaien en dat klonk toch veel prettiger dan in de winkel.
v-bro

Bericht door v-bro »

jeroen_d schreef:
Ik noem dat geen meta-akoestiek, maar audiofiele kwakzalverij! :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Toch, als je weet dat er verschil is aangebracht, hoor je het ook! (zoals ik in het andere onderwerpje over zilver kabel ook al omschreef)

Heb in de HVT een keer een heer artiekel gelezen over edelstenen plaatsen, op speakers, op een vleugel, de cd-speler. Ja, waar dan ook, het geluid uit een paar kartonnen speakertjes werd er zelfs hemels van! Ik kon het blad HVT sindsdien eigenlijk nooit meer serieus nemen.

Een ander blad, ook mooi artikel, het omkeren van speakers in de kast, zo kon het geluid beter 'ademen' en beter naar buiten! Whahahah! Buiten de winst in kastvolume kan ik er niet veel andere 'voordelen' aan toekennen... En een panel (van door de leeftijd ernstig afgenomen hoorkwaliteit lijdenden) om de verbeteringen waar te nemen uiteraard mocht niet missen. Ik geef het eerlijk toe, mijn vriendin hoort nou eenmaal veel beter dan ik zelf.

Zo worden we als audio technici natuurlijk nooit meer serieus genomen! De techniek is op zich al ingewikkeld en interessant genoeg, laten we nou eens afscheid nemen van al die complete onzin! :roll:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

v-bro schreef:
Heb in de HVT een keer een heer artikel gelezen over edelstenen plaatsen, op .... Ja, waar dan ook,
Volgens Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote is dat absoluut waar... O:)
v-bro

Bericht door v-bro »

Leeuwarden schreef:
v-bro schreef:
Heb in de HVT een keer een heer artikel gelezen over edelstenen plaatsen, op .... Ja, waar dan ook,
Volgens Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote is dat absoluut waar... O:)
:lol:

Tja, vrouwen en edelstenen....zucht... 8-[
AatV

Bericht door AatV »

'T zijn hun beste vrienden!

groeten,
AatV
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Nou uhhh... eigenlijk hoop ik dat ik dat ben :mrgreen: