Wat bedoel je precies? Dat perspex stripje?TubeHead schreef:Arno schreef:Dag allemaal![]()
Ik heb weer wat kunnen doen vandaag, en ik zal eens laten zien hoe de versterker er een beetje uit gaat zien.
De volumeknop is fake. Die heb ik erin gesjopt. Hij is al wel gemaakt, maar ik heb hem alleen nog niet hier.
De lichtlijn is ook nog niet zoals ie wordt. Op de foto ligt er een zaklampje achter, waarvan ik het licht roze heb laten lijken. Achter die perspex strip komen acht roze ledjes (ja, ja, zelfs bij een versterker wordt aan de WAF gedacht).
Het hout wordt nog flink donkerder na het lakken/oliën/invloed van licht.
toch vraag ik me af hoe je die ring gemaakt heb.
Versterker bouwen met 4% kennis
Moderator: Beheerdersteam
Re: Re:
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Het is een perspex stripje van 2mm dik, in een soort melkachtig wit. Dit heb ik verwarmd met zo'n verfstripföhn en rondgebogen over een malletje.
Daarna heb ik het klem gezet in de ronde uitsparing in het versterkerfront:

Hier zie je hoe de boel verlicht wordt:

Daarna heb ik het klem gezet in de ronde uitsparing in het versterkerfront:
Hier zie je hoe de boel verlicht wordt:
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Ik vind dat Arno die titel van 1% kennis maar eens moet veranderen..
Nergens voor nodig om zo bescheiden te zijn....


Nergens voor nodig om zo bescheiden te zijn....
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
Geen probleemTubeHead schreef:Bedankt voor de uitleg Arno !
Oké, ik heb mezelf er een procentje bij gegeven. Versterkerbetimmering heb ik nu onder de knieray5150 schreef:Ik vind dat Arno die titel van 1% kennis maar eens moet veranderen..![]()
Nergens voor nodig om zo bescheiden te zijn....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
2%ray5150 schreef:Ik vind dat Arno die titel van 1% kennis maar eens moet veranderen..![]()
Nergens voor nodig om zo bescheiden te zijn....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laatst gewijzigd door Miniwatt op ma 02 nov 2009, 0:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Oei, beetje pijnlijk...Miniwatt schreef:Ja psies, als ik die titel lees verwacht ik iets als het topic van Meerweten..ray5150 schreef:Ik vind dat Arno die titel van 1% kennis maar eens moet veranderen..![]()
Nergens voor nodig om zo bescheiden te zijn....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja, bij Arno zie je tenminste nog dat hij daadwerkelijk iets doet met de aangereikte informatie en er iets mee opschiet.
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
Dank je Mario. En dan weet jij gelijk hoe redwood er uitzietholco schreef:Ziet er goed uit Arno
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
Leuk, zo'n lege kast...
Het wordt nu toch echt tijd om er eens wat in te stoppen. Aangezien ik graag een beetje weet waar ik aan toe ben, hoop ik dat jullie nog eens naar de inhoud zouden willen kijken.
-mist er nu nog iets essentieëls, zoals luidsprekerbeveiligingen (of kun je ook zonder?).
-Wat doe ik met de massa? Gaat die van de rca-ingangen naar de potmeter, naar de line-gnd en naar het ster-massapunt tussen de grote elco's?
-andere zaken?
Groeten,
Arno
Het wordt nu toch echt tijd om er eens wat in te stoppen. Aangezien ik graag een beetje weet waar ik aan toe ben, hoop ik dat jullie nog eens naar de inhoud zouden willen kijken.
-mist er nu nog iets essentieëls, zoals luidsprekerbeveiligingen (of kun je ook zonder?).
-Wat doe ik met de massa? Gaat die van de rca-ingangen naar de potmeter, naar de line-gnd en naar het ster-massapunt tussen de grote elco's?
-andere zaken?
Groeten,
Arno
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
maar je was toch al klaar? of is alleen de buitenkant van de kast af?
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 1% kennis.
Als ie al klaar was geweest had ik mezelf wel genomineerd voor versterker van het jaarArno schreef:Echt opschieten doet het niet, maar ik heb de draad weer opgepakt en ben weer iets verder. De kast is nu bijna klaar, van binnen is ie nog leeg.
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
Je kunt in ieder geval voor de titel van Master of Suspense 2009/2010 gaan. Je houdt ons aardig in spanning. 
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
Zolang je maar geen lussen maakt in de aarding, dan zal het niet brommen. Zoals je het getekend hebt is goed.
Zorg wel dat de massa maar op één punt aan de metalen behuizing vast zit, bij voorkeur dat punt tussen de elco's.
Zorg wel dat de massa maar op één punt aan de metalen behuizing vast zit, bij voorkeur dat punt tussen de elco's.
Re: Aardig behuizinkje, nu de binnenkant nog...
Ontzettend mooie kast, dat kan ook ik als houtbewerker wel waarderen 
Re: Geïntegreerde stereoversterker bouwen met 2% kennis.
Tsja... eigenlijk heb ik geen metalen behuizing...RobertD schreef:Zorg wel dat de massa maar op één punt aan de metalen behuizing vast zit, bij voorkeur dat punt tussen de elco's.
Hé, nog een houtbewerker?EppeRRR schreef:Ontzettend mooie kast, dat kan ook ik als houtbewerker wel waarderen
Re: Aardig behuizinkje, nu de binnenkant nog...
Ik ben gisteren maar eens aan het bakken en braden gegaan. Ik heb nog nooit aan zo'n print gesoldeerd, en ik moet zeggen dat ik het maar een raar werkje vind, zo die banen doormetselen
.
Heb ook geen idee hoe jullie dat doen. Dus ik heb maar eerst een dun massief koperdraadje over het traject gelegd, en dat vastgeblubberd. Het kan vast netter, maar ik denk dat het zo wel goed zit. Met een loep heb ik alles gecontroleerd, en er is geen plek waar kortsluiting is.
Ook heb ik voor het eerst van m'n leven met krimpkous gewerkt. Erg leuk werkje, en stukken netter dan plakband
En zodoende komt er wat schot in de zaak.
Nou moet ik de uitgangsdraden van de trafo nog verlengen, en ik denk dan meteen; kroonsteentje. Maar dat is vast not done, dus wat dan?
Heb ook geen idee hoe jullie dat doen. Dus ik heb maar eerst een dun massief koperdraadje over het traject gelegd, en dat vastgeblubberd. Het kan vast netter, maar ik denk dat het zo wel goed zit. Met een loep heb ik alles gecontroleerd, en er is geen plek waar kortsluiting is.
Ook heb ik voor het eerst van m'n leven met krimpkous gewerkt. Erg leuk werkje, en stukken netter dan plakband
En zodoende komt er wat schot in de zaak.
Nou moet ik de uitgangsdraden van de trafo nog verlengen, en ik denk dan meteen; kroonsteentje. Maar dat is vast not done, dus wat dan?
Re: Aardig behuizinkje, nu de binnenkant nog...
Solderen en dan krimpkous. Ik doe meestal een korter stukje eerst en dan daarover nog een wat langer stukje.Arno schreef:Ik ben gisteren maar eens aan het bakken en braden gegaan. Ik heb nog nooit aan zo'n print gesoldeerd, en ik moet zeggen dat ik het maar een raar werkje vind, zo die banen doormetselen.
Heb ook geen idee hoe jullie dat doen. Dus ik heb maar eerst een dun massief koperdraadje over het traject gelegd, en dat vastgeblubberd. Het kan vast netter, maar ik denk dat het zo wel goed zit. Met een loep heb ik alles gecontroleerd, en er is geen plek waar kortsluiting is.
Ook heb ik voor het eerst van m'n leven met krimpkous gewerkt. Erg leuk werkje, en stukken netter dan plakband
En zodoende komt er wat schot in de zaak.![]()
Nou moet ik de uitgangsdraden van de trafo nog verlengen, en ik denk dan meteen; kroonsteentje. Maar dat is vast not done, dus wat dan?
Re: Aardig behuizinkje, nu de binnenkant nog...
Nou heb ik de massa's van het linker en rechter ingangssignaal samengevoegd op de print bij de potmeter. Is dat eigenlijk wel goed?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Aardig behuizinkje, nu de binnenkant nog...
Dat kan best, maar ga daarvandaan met één draadje verder naar de versterkerprint. Op de print komen de massa van links en rechts vast wel ergens bij elkaar. Wanneer je met twee draden vanaf je potmeter print naar de versterker print gaat, dan maak je een lus. Dat moet je voorkomen. Gebruik desnoods een iets dikker draadje, maar dat is niet per sé nodig.Arno schreef:Nou heb ik de massa's van het linker en rechter ingangssignaal samengevoegd op de print bij de potmeter. Is dat eigenlijk wel goed?
Re: Aardig behuizinkje, nu de binnenkant nog...
Je hebt gelijk. De massa van links en rechts zitten op de versterkerprint zelfs direct aan elkaar. Gelukkig maar.RobertD schreef:Dat kan best, maar ga daarvandaan met één draadje verder naar de versterkerprint. Op de print komen de massa van links en rechts vast wel ergens bij elkaar. Wanneer je met twee draden vanaf je potmeter print naar de versterker print gaat, dan maak je een lus. Dat moet je voorkomen. Gebruik desnoods een iets dikker draadje, maar dat is niet per sé nodig.Arno schreef:Nou heb ik de massa's van het linker en rechter ingangssignaal samengevoegd op de print bij de potmeter. Is dat eigenlijk wel goed?

