Dynaudio Nuance, gevallen, tweeter defect.....

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

jdhartog
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 18:09
Locatie: Utrecht

Dynaudio Nuance, gevallen, tweeter defect.....

Bericht door jdhartog »

Leuk dit forum!

Gelijk maar een vraagje stellen en meningen horen.

Een van mijn Dynaudio nuance's is gevallen, tweeter defect, jammer maar het is niet anders, er is in ieder geval goed gedweild........ :wink:

Wat nu? Er zit nu een D28 in maar weer vervangen door dezelfde of gelijk maar beide vervangen door D260? Wat zijn de ervaringen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Is er geen reparatie van de D28 mogelijk?
jdhartog
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 18:09
Locatie: Utrecht

Bericht door jdhartog »

Nou, hij is helemaal ingedeukt en er komt geen geluid meer uit...

Reparen vindt ik geen fijn gevoel. je wil toch graag 2 dezelfde tweeters... of ben ik dan een zeurpiet?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

jdhartog schreef:
Nou, hij is helemaal ingedeukt en er komt geen geluid meer uit...

Reparen vindt ik geen fijn gevoel. je wil toch graag 2 dezelfde tweeters... of ben ik dan een zeurpiet?
Nee hoor, dat zou ik ook willen. Vaak zijn beshadigde tweeterdomes eenvoudig te vervangen, misschien dat dat bij Dynaudio ook zo is. Je kan altijd informeren bij Speaker&Co, Speakerland of Remo, als je ze beide ververst heb je weer een gelijke uitgangssituatie.
In dit topic vraagt iemand wat hij kan vragen voor zijn Dynaudios met Esotec, misschien een optie?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Touwens de D28 is niet zonder aanpassing aan het filter te vervangen door de Esotec. Het parallelfilter van de tweeter hoort bij de Esotec 6.8 Ohm en 1 microfarad te zijn (in plaats van 10 Ohm en 1,5 microfarad).
De D28 en Esotar kunnen wel met hetzelfde filter uit de voeten.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Heb je al een nieuwe tweeter? Ik weet er wel een paar te koop voor niet al te veel
jdhartog
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 18:09
Locatie: Utrecht

Bericht door jdhartog »

He fireman,

Weet je er nog steeds een paar?

Zo niet, Heeft er iemand goede ideeën voor een vervangend type van een ander merk, aangezien er nu toch echt geen Dynaudio losse drivers meer te krijgen zijn.
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

dynaudio is juist weer begonnen met zelfbouw
voor defecte units kan bij inlevering van de defecte een nieuw exemplaar
gekocht worden, informeer maar eens bij Speaker en co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Voor veel tweeters zijn nieuwe domes apart te krijgen, ze willen ook nog wel eens doorbranden ;) Van Dynaudio weet ik het niet maar dacht dat die een soort van omruilservice had. Het is wel zaak om links en rechts tegelijk te vervangen anders is de kans erg groot dat ze verschillend blijven klinken.
martin
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 mei 2005, 21:31

Bericht door martin »

als je echt geen units meer kan krijgen van dynaudio en je wil wel in de zelfde kwaliteit blijven zou morel wel iets voor je kunnen zijn
b.v de mdt 32 ipv de d28 98euro
b.v de mdt33 ipv de d260 179euro
of de mooiste van morel de supreme 110 279 euro


qua bouw kwaliteit staat morel het dichst bij dynaudio
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

omruilservice is WAANZINNIG kostbaar, just to let you know....
Duck Twacy
Berichten: 527
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

martin schreef:
als je echt geen units meer kan krijgen van dynaudio en je wil wel in de zelfde kwaliteit blijven zou morel wel iets voor je kunnen zijn
b.v de mdt 32 ipv de d28 98euro
b.v de mdt33 ipv de d260 179euro
of de mooiste van morel de supreme 110 279 euro


qua bouw kwaliteit staat morel het dichst bij dynaudio
Die Supreme kun je al voor 204 euro/st kopen als je een mede vkoper weet.

Ik ben nog van plan een stel te kopen. dus...
http://www.bmm-electronics.nl/Product.a ... ct_ID=3351
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

jdhartog schreef:
He fireman,

Weet je er nog steeds een paar?

Zo niet, Heeft er iemand goede ideeën voor een vervangend type van een ander merk, aangezien er nu toch echt geen Dynaudio losse drivers meer te krijgen zijn.

Nee, momenteel niet. Tenzij je mijn hele dynaudio speaker koopt. Daar zit de D-260 en de 17W75LQ-08 in. Kan je gelijk een Double 17 maken :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Heeft Remo niets meer?
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Leeuwarden schreef:
Heeft Remo niets meer?
Ik zou het niet weten. Ik ga van de week even 4 Mcaps halen. Zal het dan gelijk effe vragen.


S&Co schijnt nu wel erg overtuigt te zijn dat Dynaudio niet meer levert. Maar wie weet staat REMO zijn "achterdeur" nog open.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Remo leverde nog steeds toen niemand meer leverde.
Ik ben benieuwd wat zijn antwoord is...
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Leeuwarden schreef:
Remo leverde nog steeds toen niemand meer leverde.
Ik ben benieuwd wat zijn antwoord is...
idd, ik ben ook benieuwd. Je hoort het zodra ik het weet.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

las dit draadje net. Had 'm nog niet eerder gezien. Ik zie dat mensen zeggen dat het beter is beide tweeters te vervangen. Is dat niet een beetje overdreven? Verandert het geluid van luidsprekers werkelijk zo veel dat de extra uitgaven echt nodig zijn?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik ben van mening van wel. Je verwisselt van je auto ook niet alleen de linker of rechter voor/achterband Je wisselt beide banden (of beide voor of beide achter...) Met luidsprekers heb je dan ook nog te maken met of een speaker uit de ene productierun komt of de andere. Als je het echt goed doet ga je ook nog een matched pair kopen. Sommige fabrikanten bieden die mogelijkheid.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Zeker weten dat ze omruilservice ook niet meer doen? Voor zover ik weet kan DAT nog wel hoor! Dan moet je wel je kapotte unit inleveren.

Anders zou het betekenen dat je als je gewoon een dynaudio-die-in-de-winkel-verkocht-wordt hebt, die ook niet meer kunt laten repareren?

Groet, Joris
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Misschien moet je de boel maar gewoon bij het grof vuil zetten en iets nieuws bouwen... Ik heb altijd het idee dat Dynaudio enigzins "overrated" is qua prijs/kwaliteitsverhouding...
:twisted:
Ik vind ze altijd een beetje stug en terughoudend klinken, zelfs als ze al ingespeeld zijn. Anyway, ik denk dat er leuker spul is te krijgen voor minder.

Wellicht schop ik nu een aantal liefhebbers voor de schenen... :lol:
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

fgroen schreef:

Wellicht schop ik nu een aantal liefhebbers voor de schenen... :lol:

[-X

Heb je het dan over de zelfbouwrage? of de fabrieksspeaker? Want voor het bedrag waarvoor ik een zelfbouwdynaudio kan bouwen heb je misschien een halve fabrieks Dyn.

Maar neemt niet weg dat het je smaak moet zijn cq afstemming in je kamer.

Je moet er ook een goed gevoel bij hebben. En dat krijg je pas als je ze beluisterd.

BTW; heb jij zelf wel eens een zelfbouwdynaudio beluisterd? En eentje die dan van goede kwaliteit is. Dus juiste componenten en filtering?
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 12 dec 2004, 21:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Maurice »

fgroen schreef:
Misschien moet je de boel maar gewoon bij het grof vuil zetten en iets nieuws bouwen... Ik heb altijd het idee dat Dynaudio enigzins "overrated" is qua prijs/kwaliteitsverhouding...
:twisted:
Ik vind ze altijd een beetje stug en terughoudend klinken, zelfs als ze al ingespeeld zijn. Anyway, ik denk dat er leuker spul is te krijgen voor minder.

Wellicht schop ik nu een aantal liefhebbers voor de schenen... :lol:
Kwestie van smaak, en de jouwe blijkt het niet te zijn. Gelukkig is er keuze genoeg!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

een maat van me heeft ProAc Response 2.5
daarvan heeft hij een tijd geleden een woofer gecrasht. ProAc leverde nog wel vervanging, maar tegen een absurd bedrag. Het is een licht gemodificeerde ScanSpeak eenheid. Vroegen ze 450 voor.
Je hoort absoluut geen verschil tussen de twee speakers... Misschien is het meetbaar, maar ik zou toch denken dat dat eigenlijk niet mag. Uiteraard meet elke eenheid net iets anders, ook al is die uit dezelfde productie. Denk dat een iets oudere woofer niet anders zou moeten zijn dan een nieuwe.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Gewoon een tijdje alleen naar die nieuwe speaker luisteren totdat ze allebei evenveel ingespeeld zijn ;)

Paul.
Plaats reactie