nieuwe speakers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
marnix123

nieuwe speakers

Bericht door marnix123 »

Besten,

Ik had nog wat oude missions staan en daar ga ik toch maar speakertjes van maken voor bij de computer. De missions zijn boekenplankmodellen en erg lelijk geworden.
Hier wil ik een nieuw kastje voor maken. Nu maak ik het liefst AB (ze waren BR) maar voor BR moet je weer aan het rekenen slaan enzo. De materie is me nu nog wat onduidelijk allemaal. Is het een heel groot drama wanneer ik ze gewoon in een AB kast maken die ook nog eens 20 % kleiner zijn dan de originele kast?

Groet
Marnix
bartsegers

Re: nieuwe speakers

Bericht door bartsegers »

hoi marnix,

Als je bedoeld met AB, een gesloten kastje, dan kan dat niet zomaar.
Je gaat wat laag inleveren dan, met de kans aanwezig dat het wat "boomerig" wordt.

Je kunt natuurlijk de huidige kasten opmeten, en nabouwen. dat geldt ook voor je baspoortje.
Dan ben je zeker van goed resultaat. (zo goed als je het nu hebt)
Eventueel kun je het filter wat aanpassen met modernere/betere componenten.
denk aan de spoelen en condensatoren.
marnix123

Bericht door marnix123 »

dank..

Het gaat er mij vooral om dat ze iets kleiner worden. (voor naast de pc) Ik ben nu bezig zelf een versterker te maken die in een kastje komt die gelijk dienst zal doen als onderzetter voor mijn monitor.

WB dat baspoortje ben ik een beetje bang dat ik hem dan te kort, te lang te groot of wat dan ook maak.

2 vraagjes:

kan de poort ook achter?
kan ik die poort ook vierkant maken? (dan maak ik de poort van hetzelfde materiaal als de kast)
marnix123

Bericht door marnix123 »

Ik ben eruit.. Ik ga ze niet kleiner maken maar maak gewoon dezelfde kast (qua grote) Het betreft overigens de 760i van mission.
Mission zal vast wel goed hebben nagedacht toen ze die speakers ontwierpen. En ik kan toch leuk bouwen....:-)
marnix123

Bericht door marnix123 »

kijk eens aan! op een presenteerblaadje:-)

http://www.ruka.sk/upo/main.htm

Alleen die taal he:-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”