Ik heb een bestaande set speakers (linear phase 8820
Deze setup zal de overleden tweeter vervangen voor een nieuwe 80mm tweeter (pasgeleden aangeschaft van visaton), heeft een nog goed werkende middentoner van 8cm (met sierring ruim 11cm) en een woofer van 12". Dit alles natuurlijk 1x link en 1x rechts
Maar nu zit ik met een idee om de 12" woofers te bouwen in een losse kist (het idee van JW zijn dipool), en de middentoners en tweeters te bouwen in een soort van satelietspeaker in de stijl van B&W CM1.
Nu de vraag: me middentoner heeft een dichte korf/chassis, zoals hieronder aangegeven, maar mijn vraag is of zo'n speaker ook een zekere kastvollume nodig is voor klank of dat het geen effect heeft of de luidspreker wel of geen klankkast heeft.
Dus kan me iemand vertellen of ik hem gewoon strak in het massieve hardhout kan frezen of moet ik iets van kastvollume moet creëren wat ten goede komt van de klank van een mid??

Het is niet exact dezelfde middentoner als hierboven, maar puur als illustratie.
Heb dus van me werk een stuk geschaafd Sapupira kozijenhout mee kunnen krijgen met de maat 118x98mm en 195mm lang en wil deze kun dusdanig bewerken zodat ik hier de 2 speakers/drivers in kwijt kan.
Alvast bedankt
B&W CM1

JW Dipool