Doen we!Montana schreef:Ik ga dit gewoon soms herhalen, zodat jullie het niet vergeten!![]()
![]()
Wél een master-slave functie maken voor volumeregeling-bron, zodat met 1 boardje volume-bron van andere boardjes te regelen is! .. please!?
Hypex nieuws II
Moderator: Beheerdersteam
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
En bedankt!'t Gaat allemaal niet zo snel hoor....
Ben sinds kort ingehaakt op de forums hier en ga alles volgen en daar waar mogelijk dingen verduidelijken.
We zijn nu eerst bezig om de AS2.100 te verbeteren en de 2e batch op de plank te krijgen. En als we alle nieuwe functies werkend hebben dan hebben we weer een hele hoop geleerd voor producten als de PCM2.400 (d) en de 6 kanaals DSP.
En dingen als master slave etc. komen op de todo. En voor mogelijkheden betrefd filtering kan je goed kijken bij de AS2 software want deze gaat soortgelijk werken, te downloaden op www.hypex.nl
Groeten Matthijs, engineer Hypex Electronics
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Is trouwens de schaal te veranderen van de grafiek in de software?
(zowel x-as als y-as)
edit:
Overigens vind ik het aantal biquads voor de subwoofer heel erg karig. Drie stuks in totaal.
Je wilt je subwoofer meestal toch graag met een 4e orde crossover filteren. Dan blijft er nog maar 1 biquad over om een notch oid te doen.
Dat is voor een subwoofer (waar je toch de meeste nare dingen van hebt) erg weinig.
edit 2:
Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om .frd bestanden (wat inmiddels behoorlijk gebruikelijke begint te worden) te importen.
(zowel x-as als y-as)
edit:
Overigens vind ik het aantal biquads voor de subwoofer heel erg karig. Drie stuks in totaal.
Je wilt je subwoofer meestal toch graag met een 4e orde crossover filteren. Dan blijft er nog maar 1 biquad over om een notch oid te doen.
Dat is voor een subwoofer (waar je toch de meeste nare dingen van hebt) erg weinig.
edit 2:
Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om .frd bestanden (wat inmiddels behoorlijk gebruikelijke begint te worden) te importen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
dat staat bij mij ook erg hoog op het wensenlijstje, dan kan je bv met je meetprogramma een full range meting doen (aan elkaar plakken van gated en nearfield). of het kunnen importeren van een meting in een anechoïsche kamer.b_force schreef:Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om .frd bestanden (wat inmiddels behoorlijk gebruikelijke begint te worden) te importen.
nou krijg ik het idee dat als ik de handleiding lees dat dit combineren van gated en nearfield ook zou moeten kunnen in de Hypex software, mss kan Mathijs daar een korte toelichting (een "how-to" stripverhaal zou helemaal mooi zijn) van geven hier hoe dat aan te pakken?
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Niet dat ik weet, we hebben trouwens nog maar 1 versie online gezet.Is trouwens de schaal te veranderen van de grafiek in de software?
Klopt, ben op dit moment bezig met een nieuwe firmware voor de AS2.100 en hierin komen 6 BQ's voor het sub kanaal, en 12 voor de beide hoofd kanalen.Overigens vind ik het aantal biquads voor de subwoofer heel erg karig
Ook komt er een selectie voor de subout zodat je je sub links of rechts kan maken. Dit geeft je de mogelijkheid op een mooi drieweg systeem!!!
Klopt, jammer genoeg is het op dit moment alleen maar mogelijk om een Impulse responce te importeren met op elke regel een sample waarde.Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om .frd bestanden (wat inmiddels behoorlijk gebruikelijke begint te worden) te importen.
We zijn inderdaad op zoek naar de meest bruikbare manier van een import functie, die waar we de meeste mensen mee kunnen bedienen.
Maar dit is de afdeling van Bruno Putzeys en als het goed is gaat hij hier binnenkort mee bezig.
Verder kan ik melden dat er een nieuwe optie is voor de AS2.100. Namelijk een touchpanel:

Deze vervangt de standaard uitvoering met drukknoppen en is door de touchknoppen ook luchtdicht!
Als het goed gaat staat hij volgende week in de webshop.
Hier nog een stukje over hoe wij de metingen hebben gedaan die genoemd worden in de handleiding (wel in het engels maar als dit een probleem wordt hoor ik het graag). Het is een reactie op een soortgelijke vraag als die van Henkjan:
Combining near and far field measurements is quite effective when designing filters for sealed cabinets. For ported cabinets I wouldn't know how to do sensible close-up measurements. So this is what I do with sealed cabinets:
First I load the close-up measurement. By close-up I mean the mic nearly touching the cone. This gives good information about what exactly the woofer cone is doing, allowing you to re-tune the cabinet to any fc and Q you like using the asymmetric shelf (Linkwitz transform). Secondly, any standing waves inside the cabinet show up as very small but very high Q bumps and dips in the response. You can correct these exactly and it takes away the "boxy" sound quite effectively. There's no way you could see these features on the far field measurement as they get swamped by diffraction artefacts.
Next you load the far-field measurement, where you correct for baffle step, directivity and cone breakup, that is, you correct the response flat with moderate Q's.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Klopt deels. Wat we doen is, we nemen de near meting (gemeten waardes zijn nuttig tot +/- max 500 Hz) en deze laden we in. Vervolgens gaan we aan deze meting filteren tot het ons bevalt.Henkjan schreef:bedankt. doe je dan deze 2 acties separaat (dus 1 meting laden, filteren, dan andere meting laden en die filteren?), of kan je de 2 metingen in de software samenvoegen?
Dan lezen we de far-field meting in en passen het weer aan tot we hebben wat wij willen.
Deze methode van nearfield is vooral geschikt voor gesloten kasten, voor basreflex werkt dit niet zo goed.
Re:
Jan-Peter schreef:PSC2.400 - € 365,00 ex. BTWAudioslave schreef:Ziet er erg goed uit
![]()
Jan-Peter,
Zijn prijzen en leverdatum al bekend van PSC2.400 & Hypex High End DSP ? Ik neem aan dat die laatste geen plate amp zal zijn![]()
Mvg Gerrit
Leverbaar over een 6 tot 8 weken.
High End Dsp - nog geen echte prijs van bekend maar zal wel iets rond de € 500,00 ex. BTW worden. Met dit product willen we geen concessies doen...![]()
Leveringen nog niet exact aan te geven, voor de zomer lijkt me niet echt haalbaar. Na de zomer zal heel realistisch zijn.
Als er nu veel interesse voor is gaan we dat natuurlijk versnellen.
Jan-Peter
Hallo Jan Peter,
Is er al wat meer bekend over de High End DSP?
Groet,Carlo
-
Joepyoupie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 23:30
- Locatie: Oosterwolde
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
Zoals ook gemeld in
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 3&start=75
Laat de High end DSP zeker nog een tijdje op zich wachten.
We doen ons best er zo snel mogelijk mee verder te gaan, maar op het moment ligt het helemaal stil.
Als er nieuws is meld ik het hier zeker!
ps. Wel zijn we in de afrondingsfase met de PSC2 serie, een plate amp met 2x UcD400 en dsp besturing soortgelijk aan de AS2.100. Deze plate amp is meer geschikt voor PA gebruik.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 3&start=75
Laat de High end DSP zeker nog een tijdje op zich wachten.
We doen ons best er zo snel mogelijk mee verder te gaan, maar op het moment ligt het helemaal stil.
Als er nieuws is meld ik het hier zeker!
ps. Wel zijn we in de afrondingsfase met de PSC2 serie, een plate amp met 2x UcD400 en dsp besturing soortgelijk aan de AS2.100. Deze plate amp is meer geschikt voor PA gebruik.
Re: Hypex nieuws II
Staat al vast hoeveel ingangen de dsp krijgt? Ik bestel nu toevallig wat onderdelen bij Farnell..
Ik zie in de 2e post in dit topic:
-digitaal in
-coax in (1 of 2 bronnen?)
-analoog in
-usb in
analoog zal wel xlr worden neem ik aan? Is dat voor 1 stereobron of 2 of 3?
ps. niet vergeten een master-slave config te maken voor volumeregeling en bronkeuze

Ik zie in de 2e post in dit topic:
-digitaal in
-coax in (1 of 2 bronnen?)
-analoog in
-usb in
analoog zal wel xlr worden neem ik aan? Is dat voor 1 stereobron of 2 of 3?
ps. niet vergeten een master-slave config te maken voor volumeregeling en bronkeuze
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
Voor nu staan er de volgende ingangen op:Staat al vast hoeveel ingangen de dsp krijgt?
- Analoog stereo in, gebalanceerd
- AES in
- AES through (doorlus)
- SPDIF in
- SPDIF through
- USB audio
En 6x gebalanceerd uit.
Voor meer ingangen zal er een ingangs-selector moeten komen waarop het aantal ingangen kan worden vergroot en geselecteerd.
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Berichten: 155
- Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
- Locatie: Weesp
- Contacteer:
Re: Hypex nieuws II
+1!!!!!Montana schreef:Staat al vast hoeveel ingangen de dsp krijgt? Ik bestel nu toevallig wat onderdelen bij Farnell..
ps. niet vergeten een master-slave config te maken voor volumeregeling en bronkeuze![]()
In die lijn is het misschien verstandig om ook de clocking van de DA van alle slaves te slaven aan de clock van de master.
Re: Hypex nieuws II
Kunnen jullie ook een analoge ingang maken die om de volumeregeling heen gaat? Handig voor het aansluiten van een HT receiver.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
Het volume kan gewoon op max gezet worden, dan heb je er ook geen last van en gebruik je de DAC optimaal. De volumeregeling bestaat namelijk volledig uit software en daarom geeft het geen winst om deze te overbruggen.JeroenKV schreef:Kunnen jullie ook een analoge ingang maken die om de volumeregeling heen gaat? Handig voor het aansluiten van een HT receiver.
Re: Hypex nieuws II
Ik zie liever een onafhankelijke regeling voor zowel de analoge als ook de digitale ingang
die dan ook nog ingesteld kan worden met een vaste waarde.
die dan ook nog ingesteld kan worden met een vaste waarde.
Re: Hypex nieuws II
Het maakt dan weinig uit of je het analoog doet of digitaal.holco schreef:Ik zie liever een onafhankelijke regeling voor zowel de analoge als ook de digitale ingang
die dan ook nog ingesteld kan worden met een vaste waarde.
Maar ergens heb je wel een punt. Dit gaat een "hig-end" geval worden begrijp ik die aanzienlijk meer moet gaan kosten dan de AS2.100 DSP. Je zit dan niet ver af van een volledig digitale VV. Als het dan toch in de papieren gaat lopen: Maak dan ook een digitale VV met zowel meerdere digitale als analoge ingangen. Om tussen analoge bronnen te kunnen schakelen kan dat natuurlijk wel op anloog niveau gebeuren middels relais ofzo.
Re: Hypex nieuws II
Inderdaad en dan schakel je van bron en.................. speakers overbelast.Matthijs_Hypex schreef:Het volume kan gewoon op max gezet worden, dan heb je er ook geen last van en gebruik je de DAC optimaal. De volumeregeling bestaat namelijk volledig uit software en daarom geeft het geen winst om deze te overbruggen.JeroenKV schreef:Kunnen jullie ook een analoge ingang maken die om de volumeregeling heen gaat? Handig voor het aansluiten van een HT receiver.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex nieuws II
We zullen inderdaad gaan kijken naar een gain afwijking per ingangskanaal, zodat je geen last meer hebt van verschillende signaalniveaus tussen digitaal en analoog.JeroenKV schreef:Inderdaad en dan schakel je van bron en.................. speakers overbelast.Matthijs_Hypex schreef:Het volume kan gewoon op max gezet worden, dan heb je er ook geen last van en gebruik je de DAC optimaal. De volumeregeling bestaat namelijk volledig uit software en daarom geeft het geen winst om deze te overbruggen.JeroenKV schreef:Kunnen jullie ook een analoge ingang maken die om de volumeregeling heen gaat? Handig voor het aansluiten van een HT receiver.
Re: Hypex nieuws II
En natuurlijk niet de AS2.100 bezitters vergeten, ook die zouden die optie graag zienMatthijs_Hypex schreef:We zullen inderdaad gaan kijken naar een gain afwijking per ingangskanaal, zodat je geen last meer hebt van verschillende signaalniveaus tussen digitaal en analoog.JeroenKV schreef:Inderdaad en dan schakel je van bron en.................. speakers overbelast.Matthijs_Hypex schreef:Het volume kan gewoon op max gezet worden, dan heb je er ook geen last van en gebruik je de DAC optimaal. De volumeregeling bestaat namelijk volledig uit software en daarom geeft het geen winst om deze te overbruggen.
Re: Hypex nieuws II
Is er eigenlijk alweer een status-update rond de High-End DSP ? Of een geschatte releasedate
?
