NEO 10 in dipool ontwerp.
Moderator: Beheerdersteam
NEO 10 in dipool ontwerp.
Hallo forum leden,
Ik ben van plan om wat nieuws te gaan bouwen wat richting dipool gaat.
Het idee is om voor iedere kant een B&G NEO 10 in te zetten + evt. een NEO 3 voor het hoge hoog.
Voor het laag zou een LAT 500 / 700 dan heel leuk zijn in een H frame.
Alternatief is NEO 8 in te zetten in plaats van de NEO 10 + 3 en ook daar weer de lat 700 of 500 aan te koppelen in H.
Het geheel is een beetje gejat uit Hobby HiFi waar de Proraum PRO 20 D in besproken is www.audax-speaker.de
Wat is de betere optie? Volgens de experts?
Graag jullie input.
Groeten
Peter
Ik ben van plan om wat nieuws te gaan bouwen wat richting dipool gaat.
Het idee is om voor iedere kant een B&G NEO 10 in te zetten + evt. een NEO 3 voor het hoge hoog.
Voor het laag zou een LAT 500 / 700 dan heel leuk zijn in een H frame.
Alternatief is NEO 8 in te zetten in plaats van de NEO 10 + 3 en ook daar weer de lat 700 of 500 aan te koppelen in H.
Het geheel is een beetje gejat uit Hobby HiFi waar de Proraum PRO 20 D in besproken is www.audax-speaker.de
Wat is de betere optie? Volgens de experts?
Graag jullie input.
Groeten
Peter
filteren
Hoi Montana
In eerste instantie maar eens wat overnemen van het schema in HH voor mid en hoog. En de LAT waarschijnlijk meteen actief
Daarna alles actief maken. Heb de filter PCB's al in huis!!
Het idee is om een 2 x 2 kanaals Tripath in te zetten. De LAT is vermoed ik ook als 2 kanaals aan te sturen aangezien hij 2 spoelen heeft (klopt dit of is het mijn verzinsel?)
Peter
In eerste instantie maar eens wat overnemen van het schema in HH voor mid en hoog. En de LAT waarschijnlijk meteen actief
Daarna alles actief maken. Heb de filter PCB's al in huis!!
Het idee is om een 2 x 2 kanaals Tripath in te zetten. De LAT is vermoed ik ook als 2 kanaals aan te sturen aangezien hij 2 spoelen heeft (klopt dit of is het mijn verzinsel?)
Peter
ripole ipv lat
De LAT uitvoering is wel erg duur in deze barre tijden. Ik zit nu te kijken naar Ripole of iets dergelijks.
Problemen bij deze oplossing:
- naar 300 HZ door te laten lopen van de sub. Ik lees op DIY forum dat dat lastig is.
- rendement is vrij laag van zo'n opstelling. Maar als ik actief stuur is daar wel wat aan te doen.
Als altijd sta ik graag open voor goed advies.
Peter
Problemen bij deze oplossing:
- naar 300 HZ door te laten lopen van de sub. Ik lees op DIY forum dat dat lastig is.
- rendement is vrij laag van zo'n opstelling. Maar als ik actief stuur is daar wel wat aan te doen.
Als altijd sta ik graag open voor goed advies.
Peter
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
We kunnen weer wat verder!!
De neo 10's liggen klaar en de neo 3's zijn aangeschaft! Dit weekend maar eens kijken of we een doosje in elkaar kunnen zetten.
Voor de ripole gedacht om met PVC buis aan de slag te gaan in combinatie met hout. Een ronde ripole maken lijkt me namelijk wel erg mooi, en het afstellen moet makkelijk gaan als de de openingen voorziet van een schuif systeem en de voor en achterkamer kan veranderen door de zijkanten verder in of uit de buis te schuiven.
Ik ga maar is wat spelen met 315 mm PVC buis. voor de woofer en hout voor mid en hoog.
Groeten
Peter
De neo 10's liggen klaar en de neo 3's zijn aangeschaft! Dit weekend maar eens kijken of we een doosje in elkaar kunnen zetten.
Voor de ripole gedacht om met PVC buis aan de slag te gaan in combinatie met hout. Een ronde ripole maken lijkt me namelijk wel erg mooi, en het afstellen moet makkelijk gaan als de de openingen voorziet van een schuif systeem en de voor en achterkamer kan veranderen door de zijkanten verder in of uit de buis te schuiven.
Ik ga maar is wat spelen met 315 mm PVC buis. voor de woofer en hout voor mid en hoog.
Groeten
Peter
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Nou peter, ik ben zeer benieuwd , want die neo10 is een machtig mooie speaker , ondanks ik hem nooit gehoord heb lijkt het me wel een mooi middentoon-speaker.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ben benieuwd, zit zelf met een schuin oog naar de B&G 28.1 te kijken 
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ken ik niet, heb je een link?holco schreef:Ben benieuwd, zit zelf met een schuin oog naar de B&G 28.1 te kijken
Groet
Peter
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
http://daveayers.com/rd_ribbons.pdf
De RD-28.1 lijkt mij een mooi maatje om een tweeweg mee te maken met de AS2.100, kan hem alleen nergens vinden voor een leuk prijsje.
De RD-28.1 lijkt mij een mooi maatje om een tweeweg mee te maken met de AS2.100, kan hem alleen nergens vinden voor een leuk prijsje.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
stond of staat een setjedre schreef:er stond een setje op diy audio!
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Hoe ga je de Neo 10 bevestigen? neem aan dat er geen front bij zit zoals bij de Neo 3.
Ene heb je al foto's?
Hier een diy ontwerp met volgens mij een BG 28.1
Ene heb je al foto's?
Hier een diy ontwerp met volgens mij een BG 28.1
Laatst gewijzigd door holco op do 21 jan 2010, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ze zitten aan de achterkant in een houten frame in het ontwerp dat ik ga toepassen.
Bij de neo3 zijn de frames overigens ook los
Bij de neo3 zijn de frames overigens ook los
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ok duidelijk, probeer ze wel zo ondiep mogelijk tov het front te plaatsen wat ten gunste komt van de spreiding.peterhenk schreef:Ze zitten aan de achterkant in een houten frame in het ontwerp dat ik ga toepassen.
Bij de neo3 zijn de frames overigens ook los
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Dit weekeinde ga ik proberen wat te knutselen. Ik zal de camera erbij houden
Nu nog een ripole o.i.d. erbij ontwerpen en natuurlijk filteren.
Nu nog een ripole o.i.d. erbij ontwerpen en natuurlijk filteren.
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
de Neo10 zijn binnenkort (>12 dec 2010)ook gewoon bij partsexpress te koop voor $150
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
NEO10 is te krijgen bij http://www.avaitaly.it/
Eventjes een e-mailtje sturen en je bent klaar.
Wel zijn de verzendkosten uit Italië altijd erg hoog
Eventjes een e-mailtje sturen en je bent klaar.
Wel zijn de verzendkosten uit Italië altijd erg hoog
Re: NEO 10 in dipool ontwerp.
Ik vind de prijs wel erg hoog hoor, als ik naar de Neo8pdr kijk. €120 of $80 vind ik nogal een verschil.
