Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door TH0M »

Ha,

Een kennis heeft gevraagd of ik hem wil helpen zoeken naar een Home Theater en HiFi geluidsinstallatie voor thuis. Hij is geen audiofiel, maar stelt wel een beetje eisen. (Wellicht is hij meer gecharmeerd van de "merken" dan van de echte kwaliteit) Hij heeft als max budget 1000euro geroepen.

Wat er moet komen is:

Versterker
TX-SR707 http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo ... es/342830/
Het apparaat heeft voldoende opties, zelfs DSP
Kost 560 euro

Cd / DVD speler
Dacht aan een Philips BDP2500 Blu Ray. Kost 120 euro ofzo. Is dit een goede bron voor zowel CD's als DVD's?

Speakers
Wordt gewoon kant en klaar. Hij hoeft niet perse een surround set. Hij wil liever niet de kabels rond de kamer leggen. (Eventueeel draadloos?) Of is een 2.1 set meer dan genoeg voor leuk HT en goed stereo?

Alvast bedank voor de tips!,

Thom
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door ray5150 »

TH0M schreef:
Hij hoeft niet perse een surround set.
Dan heeft een HT receiver ook niet veel zin en kun je beter uitkijken naar puur stereo.
Alhoewel stereo receivers volgens mij vrijwel niet meer gemaakt worden.
of je moet met losse tuner en versterker gaan werken.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door anonamemouse »

dan zou ik toch eerder voor deze gaan. is aan alle kanten beter.
een echt goede gecombineerde cd/dvd/sacd/blueray/enz speler bestaat niet. tenzij je het budget grof kunt aanpassen.
er is een hele goede philips blue ray speler die het ook met dvd fantastisch doet, maar dan heb je de luidsprekers er nog niet bij, en je budget is al aan barrels...
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door TH0M »

anonamemouse schreef:
dan zou ik toch eerder voor deze gaan. is aan alle kanten beter.
een echt goede gecombineerde cd/dvd/sacd/blueray/enz speler bestaat niet. tenzij je het budget grof kunt aanpassen.
er is een hele goede philips blue ray speler die het ook met dvd fantastisch doet, maar dan heb je de luidsprekers er nog niet bij, en je budget is al aan barrels...
Tja, dan is idd het budget al beetje op.... en hoort hij nog niks. :)

Hij keek naar zo'n Bose setje, maar dat probeer ik hem beetje uit het hoofd te praten. Die goedkope blu ray, dat is niks?
Dan heeft een HT receiver ook niet veel zin en kun je beter uitkijken naar puur stereo.
Alhoewel stereo receivers volgens mij vrijwel niet meer gemaakt worden.
of je moet met losse tuner en versterker gaan werken.
De reden om geen surround te nemen was vooral omdat hij niet de speakers achter wil ivm bedrading. Maar hij kijkt meer films dan dat hij muziek luisterd. Dus ben ook aanhet kijken naar of een 2.1 of draadloze suroundspeakers.

Groet'n
marantz
Berichten: 16
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 10:48

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door marantz »

Hoi,


Ik zou met een budget van 1000 euro incl. de luidsprekers absoluut voor een losse versterker/tuner en 2 luidsprekers gaan.
Zonder subwoofer, gewoon full range luidsprekers.

Als je een beetje rond kijkt bij de diverse welbekende merken dan zul je zien dat er nog flink wat keuze is.

Altijd leuk, even shoppen :D al is het dan niet voor jezelf.... :(
Gebruikersavatar
Peertje
Berichten: 247
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 20:03
Locatie: omgeving breda/roosendaal

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door Peertje »

marantz schreef:

Altijd leuk, even shoppen :D al is het dan niet voor jezelf.... :(
Er is toch niks leukers dan geld uit geven van een ander? :P
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door Boppo84 »

heb ooit eens ouders van een vriend van me dit aangepraat:
Yamaha PianoCraft E810
Zit volgens mij zelfs een sub-out op. En DVD.
Die zaten ook te kijken naar een Bose setje... dit kost de helft en doet t veel beter (ligt eraan wat je verwachtingen zijn, maar toch)

Het nadeel van een blue-ray speler is dat ze volgens mij allemaal erg langzaam opstarten, geen afspeelfuncties hebben, zeer beperkt schermpje hebben en dus altijd een tv er bij aan moet hebben. Heb thuis een Sony BD360. Duurt eeuwen voordattie t doet. Doet t verder wel prima, alleen dus beperkte functionaliteit.
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door TH0M »

Hij heeft de laatste tijd veel geluisterd naar diverse sets en is tot de conclusie gekomen dat wat hij echt zoekt boven zijn budget ligt. Voor de tussentijd heeft hij een Phillips HTS 7500 gekocht.

Afbeelding

Iedereen bedankt voor de mee-denk-hulp!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door wouter »

heb laatst een hele lijst gemaakt van DVD receivers, opvallend goede binnen hun prijsklasse.

De Yamaha pianocraft kent een betere uit de serie, voor minder: de E730 (HDMI)

Verder heeft philips een MCD 712 die je voor 150,- soms kunt vinden. (50 Watt klasse D)

Tangent spant voor mij de kroon met de MCS 600/650 voor 200,-/350,- euro
(HDMI)

Voorwaarde voor mij was ook dat het compact was. Wilde ik even delen...
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe HT / HiFI installatie voor kennis (1000Euro)

Bericht door Forza »

De HTS7500 is een leuke set voor het geld, alleen de drive maakt redelijk veel lawaai vind ik.
Plaats reactie