Versterking voor "ultieme laagweergave"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Versterking voor "ultieme laagweergave"
Lekker knutselen! Koelblokken om de warmte af te voeren zijn op de foto te zien. Bij elkaar zijn het genoeg koelblokken voor een klasse A versterker, maar met zoveel vermogen gebruik ik liever wat meer dan een plaatje alu dat doorgaans bij de ucd 180 wordt gebruikt..
Je bent lekker bezig zie ik.
Heb je ook (2) transformatoren gekocht?
Heb je ook (2) transformatoren gekocht?
Zijn niet nodig 
Hoofdingrediënten staan al op de foto! SMPS is de voeding..
Montana, nu moet je me beloven dat je die versterkers niet naar hun capaciteiten gaat gebruiken. Niet thuis althans. Je ouders zijn al tolerant genoeg geweest. Het is echt niet nodig het fundament op trilvastheid te gaan testen en alle ruiten te moeten gaan vernieuwen. 
Ben bezig met een appartement 
Ik beloof het!
Durf te wedden dat jij als eerste op de stoep staat als het klaar is 
Ik beloof het!
Als ik de dsp af heb.. Die moet Hypex nog uitbrengen, dus ga maar na...
Ach,... dat zijn zijn ze in Amsterdam toch wel gewend?jeroen_d schreef:Het is echt niet nodig het fundament op trilvastheid te gaan testen en alle ruiten te moeten gaan vernieuwen.
Een verzakkingkje meer of minder maakt ook niet uit...
weer wat bijgeleerd! (even het SMPS voedingen topic vluchtig doorgelezen)Montana schreef:Zijn niet nodig
Wel lekker compact zo.
Wat zijn jou verwachtingen van z'n schakelende voeding ipv conventioneel?
Wat kost nou z'n setje? 1 voeding + 2x UcD700?
Ik verwacht eigenlijk niet veel verschil met andere voedingen in praktijksituaties. Ik weet dat de smps voedingen zeer stabiel zijn en compact. Klankmatig maakt het wat mij betreft allemaal niks uit, zolang alles binnen zijn grensbereik benut wordt.
Een enkele smps 1200/90 kost +/- 300 euro, prijzen van de UcD kan je vinden op hypex.nl of andere internetsites. Reken ook nog zo een 200 euro aan losse materialen.
Een enkele smps 1200/90 kost +/- 300 euro, prijzen van de UcD kan je vinden op hypex.nl of andere internetsites. Reken ook nog zo een 200 euro aan losse materialen.
Heb je de versie met HxR gekozen?Montana schreef:Ik verwacht eigenlijk niet veel verschil met andere voedingen in praktijksituaties. Ik weet dat de smps voedingen zeer stabiel zijn en compact. Klankmatig maakt het wat mij betreft allemaal niks uit, zolang alles binnen zijn grensbereik benut wordt.
En is 200 euro aan losse materialen niet erg ruim genomen?
In wat voor behuizing worden de onderdelen geplaatst?
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
200 euro lijkt me reëel hoor, tel zelf maar alles op:Peertje schreef:En is 200 euro aan losse materialen niet erg ruim genomen?
- behuizing
- aan/uit knop
- cinch of xlr connectors
- luidspreker connectors
- 230V connector
- 230V netsnoer
- Hypex kabeltje tbv xlr/cinch
- stukje luidsprekerkabel
- soldeer
- ampjes
- krimpkous
- ty-rap
- plakzadeltjes
- boutjes
- ringetjes
- moertjes
- warmtegeleidende pasta
om zo maar even wat op te noemen
HxR? Wat doet dat met het geluid?Peertje schreef:Heb je de versie met HxR gekozen?
En is 200 euro aan losse materialen niet erg ruim genomen?
Bedankt Amanda
Peertje, je moet maar even kijken wat voor jou voordeliger is. De ds 8.0 of een monoblok UcD700 met extern filter.
Het versterkerbeest, "Il Duce" is af! I am happy! 
Ik ga komende tijd even opletten hoe warm de amps worden. Het koelprofiel voelt nu na 1 uur ongeveer net zo warm als een heet kopje thee, je kan het max 10sec aanraken en dat bij normaal luisterniveau.. Ik denk er nu over na om onder het koelprofiel een kleine blower te plaatsen.
Nu ga ik mijn 6 kanaals UcD 180 versterkerkast ombouwen om dezelfde looks te krijgen.
Ik ga komende tijd even opletten hoe warm de amps worden. Het koelprofiel voelt nu na 1 uur ongeveer net zo warm als een heet kopje thee, je kan het max 10sec aanraken en dat bij normaal luisterniveau.. Ik denk er nu over na om onder het koelprofiel een kleine blower te plaatsen.
Nu ga ik mijn 6 kanaals UcD 180 versterkerkast ombouwen om dezelfde looks te krijgen.
- MechanicalAnimal
mijn god! wat een wreed dingMontana schreef:Het versterkerbeest, "Il Duce" is af! I am happy!
Ik denk er nu over na om onder het koelprofiel een kleine blower te plaatsen.
Als je nou toch aan 't DIY-en bent.........als je dit principe nou eens toepast v.w.b. je koeling:
Huidige videokaarten in computers maken gebruik van "evaporative cooling".
info @ Advanced Cooling Tech
schematje

Een grafische kaart heeft daarboven nog een ventilator zitten om de airflow te forceren.
Die lossie fan's zijn voor een appel en een ei te krijgen bij zaken die onderdelen leveren voor PC-bouwers.

is dit misschien een ideetje om eens mee aan de slag te gaan? Die techniek werkt perfect op videokaarten.
bedankt voor de tips. Ik heb nu een 8*8 vent tussen het koelblok en de achterwand geplaatst. Eens kijken wat dat doet. De amps mogen max 90 graden worden en dat halen ze bij lange na niet onder de huidge omstandigheden. Ik gok dat ze nu +/- 55 graden worden, maar dan zitten ze nog niet aan de subs die iets meer vermogen vragen dan mijn huidige 3 weg waar de amps nu op spelen.. Klasse D is op een gegeven moment ook niet meer echt zuinig als je power wil! 
Volgens mij wel. Het rendement is natuurlijk hoger als je vermogen vraagt. Dat gaat dan in je speakers zitten en niet in je amp.
rendement is procentueel gezien, maar gaat die stelling absoluut gezien ook op?jeroen_d schreef:Volgens mij wel. Het rendement is natuurlijk hoger als je vermogen vraagt. Dat gaat dan in je speakers zitten en niet in je amp.
Montana: Vet ding!
MechanicalAnimal bedoelt de techniek heatpipes
zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe
Is er geen fan-loze oplossing mogelijk? of maakt jou dat niet zo veel uit?
Ik heb het even opgezocht. De UcD 700: 15W idle loss. De UcD 180: 4W. Gebruik in rust is dus 4 keer zo hoog.
Ik speel nu een uurtje een 10Hz sinus af op een sub met de sdx 15 en met geforceerde koeling wordt het kloeprofiel nauwelijks warm..
Waarschijnlijk stel ik me gewoon aan met die temperaturen en gaat het zonder ventilator ook prima, als ik ze er inbouw is het dus meer voor mijn gemoedsrust..
Eigenlijk heb ik een thermometer nodig.. Die voor koorts stoppen boven de 42 graden!
Ik speel nu een uurtje een 10Hz sinus af op een sub met de sdx 15 en met geforceerde koeling wordt het kloeprofiel nauwelijks warm..
Waarschijnlijk stel ik me gewoon aan met die temperaturen en gaat het zonder ventilator ook prima, als ik ze er inbouw is het dus meer voor mijn gemoedsrust..
Eigenlijk heb ik een thermometer nodig.. Die voor koorts stoppen boven de 42 graden!
Waarom dan geen temperatuur geregelde ventilator?
ptc op de koelribben monteren en boven een bepaalde grens gaat deze (proportioneel) draaien?
Stil EN een veilig gevoel!
ptc op de koelribben monteren en boven een bepaalde grens gaat deze (proportioneel) draaien?
Stil EN een veilig gevoel!
- MechanicalAnimal
Yep!Peertje schreef:MechanicalAnimal bedoelt de techniek heatpipes
zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe
Montana schreef:Eigenlijk heb ik een thermometer nodig.. Die voor koorts stoppen boven de 42 graden!

Vleesthermometer €35
infrarood is duurder maar zelfs Conrad heeft een IRmetertje voor 20 euri

Ik heb de fans er wel voor en een voeding, maar geen regelaar/sensor die de temp meet. Normaal doet een moederbord zoiets. Als zoiets in het klein bestaat heb ik daar wel interesse naar.
- MechanicalAnimal
hoe groter de fan, hoe minder toeren/herrie hij maakt.

dikke Scythe zal prima werken, nou idd nog zo'n temp-schakelaar.

dikke Scythe zal prima werken, nou idd nog zo'n temp-schakelaar.