Hoi allemaal.
Ik merkte gisteravond tijdens het kijken naar een dvd dat ik wat raars zag in het beeld tijdens het spelen.
Ik kan namelijk heel vaag de normale TV ook zien. (tekst bijvoorbeeld gaat van rechts naar links door het beeld)
Dit is echt bizar, en heb het nog nooit eerder gemerkt.
Ook als ik de dvd speler zonder dvd aanzet, en dus het sony logo zie, zie ik deze ondertiteling van een normaal TV kanaal.
Ik heb al her en der met wat kabels geschoven en nagelopen, maar niets helpt.
Trek ik de coax uit de TV (tijdens dvd kijken) dan krijg ik de ruis door mn dvd beeld heen.
Wat zou er kunnen zijn? dvd speer is zo goed als nieuw, TV is een oude sony beeldbuizer.
Mijn diagnose als leek is dus dat de TV niet meer in staat is goed de twee kanalen te scheiden. (scart input vs. coax input)
Heb geen andere TV ter beschikking helaas om een en ander uit te sluiten.
Probleem met sonytv + sony dvp-ns900v qs
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Probleem met sonytv + sony dvp-ns900v qs
Heb ik ook es gehad. DVD speler en video recorder, beide via scart op de tv. Scart pluggen verwisselen en probleem was over. Hoezo ? Geen idee.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Probleem met sonytv + sony dvp-ns900v qs
Uhm, je bedoeld betere scartpluggen eraan zetten, of signalen die de TV ingaan verwisselen?
(dat laatste kan namelijk niet in mijn geval)
(dat laatste kan namelijk niet in mijn geval)
Re: Probleem met sonytv + sony dvp-ns900v qs
Ik bedoel de twee connectoren op je TV omwisselen. Maar als dat niet kan, misschien ergens anders iets omwisselen?
Overigens zat er destijds bij mij wel een antennekabel aan de video recorder. Misschien speelde dat ook mee.
Overigens zat er destijds bij mij wel een antennekabel aan de video recorder. Misschien speelde dat ook mee.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Probleem met sonytv + sony dvp-ns900v qs
hier blijkbaar iemand met zelfde probleem.
http://forum.belgiumdigital.com/f16/moe ... 66927.html
analoog beeld door (dvd) beeld heen.
Blijkbaar is er een terugkoppeling oid?
Ik heb een degelijke scartkabel, pas nieuw.
Ik moet eens wat gaan rommelen dan...
Hier het probleem wat meerdere mensen hebben...
EDIT: mogelijke oplossing is een "een wegs" scartkabel. wat dat dan ook mag wezen.
Er zijn mensen die dit ook door hun digitale tv signaal zien, dan wordt het ghosting genoemd (?)
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1282174
http://forum.belgiumdigital.com/f16/moe ... 66927.html
analoog beeld door (dvd) beeld heen.
Blijkbaar is er een terugkoppeling oid?
Ik heb een degelijke scartkabel, pas nieuw.
Ik moet eens wat gaan rommelen dan...
Hier het probleem wat meerdere mensen hebben...
EDIT: mogelijke oplossing is een "een wegs" scartkabel. wat dat dan ook mag wezen.
Er zijn mensen die dit ook door hun digitale tv signaal zien, dan wordt het ghosting genoemd (?)
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1282174
