Je kunt aansluitingen altijd heel simpel testen met een 1,5V batterij.
Daarna wel gelijk even opschrijven
Ben erg benieuwd hoe het nu precies gaat worden
Moderator: Beheerdersteam
na 36 uur radio op een redelijk niveau (ik was vannacht niet thuis) klinken ze allebij hetzelfde. het kan ook zijn dat de geluidsverandering in het filter zat, dat weet ik dus niet. iets klonk er duidelijk anders.Montana schreef:Als de excell units werkelijk veranderen van klank= respons, dan is het een belabberd merk. Na een uur roze ruis zou dat niet mogen.
Mijn ervaringen zijn ietsje anders (niet veel hoor). Ik heb ook bij de duurdere merken verschillen gezien, vooral in resonantiefrequentie (ook bij de AMT2340!!!) nadat ze waren ingespeeld.Montana schreef:Sorry dat het nu door mij off topic gaat.
Ik heb toevallig metingen gemaakt van splinternieuwe 15, 18" PA woofers, nieuwe Accutons, AMT tweeters, en Scanspeak. De metingen die ik kreeg na een half uur testen met muziek/ rose ruis zijn nooit meer veranderd. Na een half a 1 uur dus! Ik zeg niet dat de TS uit de doos niet meer veranderen. Misschien dat goedkopere merken de units zelf niet testen en dat dat nog van invloed is, maar dan heb ik het niet over excell.
Wat ik me kan voorstellen bij woofers is dat de Qts en Fs nog iets veranderen de eerste dagen, maar mids en tweeters die hoorbaar anders gaan klinken geloof ik niet.
Wie gaat het project nou filteren?
dat magHondasnl schreef:Toch kom ik nog even terug op de wijze van montage qua units.
ze leken me wel stoer, en dat zijn ze ook best wel. bovendien steken ze nu een beetje voor de speaker uit, wat als ze op de een of andere onwaarschijnlijke manier ergens tegenaan zouden komen niet meteen de rubberen rand de volle laag krijgt.Hondasnl schreef:Aangezien jij toch wel (een beetje) erg kritisch bent (net als ik natuurlijk) : waarom heb je de units gemonteerd met die ongelooflijk uitstekende inbusbouten?
Probeer je baffle zo vlak mogelijk te houden, dit bevorderd het afstraalgedrag enkel maar in positievere zin.
zolang ze mooi zwart zijn... dat is wel eis nummer 1!Hondasnl schreef:Als je verzonkenkop-INBUSbouten of TORX wilt toepassen dan kunnen we daarvoor zorgen.

Dit meen je nietHenkjan schreef:na wikken en wegen toch maar een doosje (à 200 stuks, Fabory doet niet minder) van elk gekocht, was een rib uit m'n lijf.
anonamemouse schreef:zwart is ook juist de bedoeling, ik vind een zilverkleurig of titanium schroef/bout er niet uitzien op die matzwarte units.