Arno schreef:Met andere woorden: die luidsprekers zijn simpelweg niet geschikt voor dit doel?
Deze speakers werden op tweakers.net door heel veel mensen in een bierkratradio gebouwd en daar waren ze er zeker tevreden over. Een bierkratje is een behoorlijk resonerende en lekke kist van zo'n 20liter volgens mij. Nu moet je niet verwachten dat er echt lage tonen (<60Hz) uit komen, maar dat moet denk ik ook niet de doelstelling zijn.
Mijn bootradio geeft op de gok denk ik tot zo'n 100hz echt weer en op z'n diepst tot 70Hz dat is echt prima aan te horen in de open ruimte. Dit is met 2 16cm speakertjes. We hebben nog de troef "subwoofer" achter de hand. Die tunen we via een bandpass op 60-70Hz, veel dieper moet je denk ik realistisch niet verwachten van zo'n Ghettoblaster.
Het klopt dat die speakers voor een grote kast/open hoedenplank zijn bedoeld. In een klein gesloten kastje kan het daarom best wel armzalig gaan klinken, maar misschien ook niet. Omdat je eigenlijk 0,0 specificaties hebt is het hooguit een beetje 'educated' gokken.
Ik zou daarom als ik jou was idd een testkastje maken ter grote van wat je een relaxte maat vindt. Beginnen natuurlijk met een gesloten systeem en als dat niet klinkt, maak je aan de achterkant gewoon flink wat gaten. Ik zou (omdat die kratjes ook zo zijn) inderdaad gebruik maken van dun hout

.
PS: Je hebt een TA 2024 van mij gekregen he? Niet een TA2020. Ik zal eens zoeken naar de modificatie om de ingangsgevoeligheid wat te verhogen. die is namelijk wat te laag als je er rechtstreeks een MP3 speler op aansluit. Het gaat dan in die enorme werkplaats van je niet echt 'vullend' geluid geven.